Tips PO-1

Luchtverkeersleider lijkt me eigenlijk niet zo leuk. :radar: Als mijn afkeuring definitief is (zoals wanneer je word afgekeurd bij de GVSS of de PVS) dan wil ik naar de landmacht. Ik sta liever in het veld. :D

Heb je er zelf in zitten ook al een keertje geprobeerd?

Dit is vast heel schokkend. Maar er bestaan ook mensen met een andere droom dan vliegen in een toestel van de KLu. :1855:

@Shooter
Helaas heb ik geen kennis van de selectie voor luchtverkeersleider die ik delen kan. Maar ik wens je veel succes. Luchtverkeersleiders hebben we hard nodig. Ik hoop dat je het red. Zoek het internet en ook deze site nog even goed door. Misschien kan Diana je iets verder helpen.
Super veel succes, zet hem op! :radar:

Stealth out :airforce:
 
nog een tip:
Neem vooral bij ruimtelijk inzicht eerst goed de tijd om alles echt goed door te lezen... En neem je tijd voor de eerste 10/15 vragen, dat je doorhebt hoe het in elkaar zit...
 
ok bedankt voor de reacties. Ik heb trouwens binnenkort een gesprek met een vent die nu bij Eurocontrol werkt, maar vroeger ook luchtverkeersleider bij de luchtmacht is geweest. Ik weet niet in welke tijd dat was, dus het zou kunnen dat de test intussen flink zijn veranderd maar 't is het proberen waard om via hem wat info over de tests te krijgen.
 
Dit is vast heel schokkend. Maar er bestaan ook mensen met een andere droom dan vliegen in een toestel van de KLu. :1855:

@Shooter
Helaas heb ik geen kennis van de selectie voor luchtverkeersleider die ik delen kan. Maar ik wens je veel succes. Luchtverkeersleiders hebben we hard nodig. Ik hoop dat je het red. Zoek het internet en ook deze site nog even goed door. Misschien kan Diana je iets verder helpen.
Super veel succes, zet hem op! :radar:

Stealth out :airforce:

Schokkend?/ welnee. ;)
Het is maar een klein percentage dat echt piloot is. De mensen die niet piloot zijn in de luchtmacht zijn ook onmisbaar.
 
Schokkend?/ welnee. ;)
Lijkt me inderdaad ook niet schokkend. (Het was 'vriendelijk' sarcastisch bedoeld) Dhr. Shooter kwam met serieuze vragen en de reactie(s) die daar op volg(den) waren niet zo behulpzaam, maar eerder verontwaardigd, had ik het idee. Het is juist cool dat hij dat graag wil.

Het is maar een klein percentage dat echt piloot is. De mensen die niet piloot zijn in de luchtmacht zijn ook onmisbaar.

Helemaal juist. Is en luchtverkeersleider niet een niet-piloot dan?

(Maar ja :eek:fftopic:)
 
Eigenlijk is het best wel simpel ... gewoon vroeg naar bed 2 nachten er voor, zorgen dat je ruim op tijd komt en niet te veel brakke (veel caffeine wordt je extra zenuwachtig van) koffie drinkt.
 
Eigenlijk is het best wel simpel ... gewoon vroeg naar bed 2 nachten er voor, zorgen dat je ruim op tijd komt en niet te veel brakke (veel caffeine wordt je extra zenuwachtig van) koffie drinkt.

Dat zijn joun woorden;) En dat is achteraf voor jou is dit misschien makkelijker vooor andere zeker niet. Jij hebt de aanleg ervoor dat heb je bewezen.
 
Over het algemeen mag je stellen dat het begrijpen van de opdrachten het belangrijkst is. Klinkt simpel, alleen de waarheid is anders. Lage piep links hoge piep rechts of linker pedaal L<>R en rechterpedaal V<>A dat soort dingen moet je inprenten en dan gewoon gaan met die banaan. Niet nadenken gewoon je gevoel (i.o.w. aanleg) het werk laten doen.

Best off luck to you all
 
Last edited:
Dat zijn joun woorden;) En dat is achteraf voor jou is dit misschien makkelijker vooor andere zeker niet. Jij hebt de aanleg ervoor dat heb je bewezen.

Ik bedoelde niet dat de oefeningen simpel zijn ;) maar dat de voorbereiding simpel KAN zijn ... ;)
 
Over het algemeen mag je stellen dat het begrijpen van de opdrachten het belangrijkst is. Klinkt simpel, alleen de waarheid is anders. Lage piep links hoge piep rechts of linker pedaal L<>R en rechterpedaal V<>A dat soort dingen moet je inprenten en dan gewoon gaan met die banaan. Niet nadenken gewoon je gevoel (i.o.w. aanleg) het werk laten doen.

Best off luck to you all

Precies! Ik denk dat als je gewoon voordat je begint goed weet waar je aan gaat beginnen dat het een stuk beter zal gaan.. Dan merk je zelf wel of je het kan of niet.
 
Ik heb op maandag 9 februari een afspraak staan op het CML voor PO1, niet voor vlieger, als een van de weinige (of mischien wel de enige hier) maar voor officier luchtverkeersleider. Toch wordt ook deze keuring als PO1 bestempeld. In een folder/boekje wat ik opgestuurd kreeg van de KLu stond een opsomming van de tests die je als aspirant luchtverkeersleider moet doen. Naast de ruimtelijk inzicht test (waarschijnlijk gewoon met het bekende f-15 plaatje), en de luistertest, komt er ook een reactiesnelheidtest en een werksteekproeftest (test met een versimpeld radarscherm waar je vliegtuigen in de vorm van stippen moet scheiden in 3 dimenties) en daarnaast nog een strippentest. Kan iemand wat meer vertellen over de reactiesnelheidtest, de werksteekproeftest en de strippentest, aangezien deze niet in het vlieger test programma voorkomen en ik ze hier ook nog niet tegen ben gekomen.

Hoi Shooter,

zou je mij kunnen vertellen wat er in de testen zat van reactiesnelheid strippentest en werksteekproef? ik heb namelijk woensdag mijn PO1. En die werksteekproef hoe kan je die oefenen?
 
Back
Top