Tip: Op TV

Lion with Wings

New member
Naast talloze informatie, foto's en video's over de luchtvaart op het internet, hebben we natuurlijk ook nog onze oude vertrouwde televisie waar van tijd tot tijd ook wat interessants langskomt.

Misschien kunnen we door middel van deze topic elkaar tippen wanneer er iets leuks of interessants (luchtvaartgerelateerd) aan bod komt op de kijkbuis.


Vandaag 8 juni 2011:

15:00 uur - NATIONAL GEOGRAPHIC - Air crash investigation: Hijacked
20:00 uur - NATIONAL GEOGRAPHIC - Air crash investigation: Helicopter down


Air crash investigation: Hijacked
Op 6 september 1970 werden op drie Europese luchthavens vier passagiersvliegtuigen gekaapt door de militante Palestijnse groep PLFP. Een vijfde toestel werd drie dagen later gekaapt.

Helicopter down
Op weg naar een olieplatform wordt een helikopter door de bliksem geraakt. De piloten proberen tevergeefs het toestel in bedwang te houden. Een ontwerpfout heeft het toestel veranderd in een vliegende bliksemafleider.
 
15:00 uur - NATIONAL GEOGRAPHIC - Air crash investigation: Hijacked
20:00 uur - NATIONAL GEOGRAPHIC - Air crash investigation: Helicopter down

Tip: Iedere dag hebben ze meerdere keren een oude aflevering van Air Crash Investigation. Iedere maandagavond een aflevering van de nieuwste serie.

P.
 
Air crash investigation: Hijacked
Op 6 september 1970 werden op drie Europese luchthavens vier passagiersvliegtuigen gekaapt door de militante Palestijnse groep PLFP. Een vijfde toestel werd drie dagen later gekaapt.
Deze Hijacked ging over vlucht 8969 van Air France. De A310 werd in Algiers (Algerije) gekaapt op kerstavond 1994 en het ging zo gezegd niet echt vlekkeloos vanwege de koppigheid van de politie daar. En ja, ik was er vandaag om 3 uur bij.

Le link naar Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_8969
 
Deze Hijacked ging over vlucht 8969 van Air France. De A310 werd in Algiers (Algerije) gekaapt op kerstavond 1994 en het ging zo gezegd niet echt vlekkeloos vanwege de koppigheid van de politie daar. En ja, ik was er vandaag om 3 uur bij.

Le link naar Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_8969


Ik weet dat het to-taal niet zo simpel is, maar toen de captain voor het eerst de cabin in mocht om poolshoogte te nemen, vernam hij dat er twee van de ontvoerders lagen te slapen. Is het niet, al is het een beetje, aantrekkelijk om hun van hun wapens te ontdoen en daarna de andere twee (ook) uit te schakelen? Ik herhaal, dit is zo veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch, met dat paniek en opwinding moet het toch echt, al is het maar voor even, zijn binnengeschoten?

Toch een belangrijk aspect om te bespreken vind ik, aangezien het om een kritiek moment (van besluiten) gaat en het alles nog moeilijker had kunnen maken dan het was. What was going through his mind, vraag ik me af.




VANDAAG:

21:15 - BVN - Groeten van MAX

Groeten van MAX
Aandacht voor groot en klein vakantieleed. Sybrand Niessen ontvangt gedupeerde vakantiegangers in de studio en door een team van deskundigen worden de zaken tot de bodem uitgezocht en nalatige reisorganisaties ter verantwoording geroepen. Samen met een panel van deskundigen wordt gezocht naar een oplossing.

We behandelen klachten over luchtvaartmaatschappij Ryanair. De vluchten zijn goedkoop, maar er gaat ook nog al eens wat mis en bij klachten geeft de maatschappij niet thuis. Dit ondervonden ook tientallen passagiers, die nog bij een chaotische incheckbalie stonden terwijl het vliegtuig al was vertrokken. Ryanair wil de klachten niet oplossen, maar we nemen hier geen genoegen mee en reizen af naar het hoofdkantoor in Dublin om verhaal te halen. Ook schokkende feiten over het gevaar van zwembaden. Jaarlijks raken tientallen vakantiegangers gewond, doordat ze vast komen te zitten in zwembadroosters.


Kan erg interessant worden, maar ik heb geen flauw idee hoe je BVN ontvangt hier thuis in Amsterdam.
 
Last edited:
De strategie die Ryanair hanteert is redelijk duidelijk; men maakt zo min mogelijk kosten en zorgt voor zo min mogelijk service zodat iedereen voor een habbekrats kan vliegen.

Waarom dan toch voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en klagen over:
- bijbetalen voor koffers'
- bijbetalen voor inchecken
- bijbetalen voor foutieve naam op een ticket
- bijbetalen voor transactiekosten
- slechte klantenservice
 
Een goedkope uitstraling naar buiten brengen doe je niet met uitstekende service, een mooie website of een flexibele uitstraling. Het hoort allemaal binnen het marketingplan. Goedkope winkels zien er goedkoop uit; niet omdat ze daarmee geld besparen maar juist omdat de TL-lampen en rommelige schappen een uitstraling geven van: daar is alles goedkoop. Hetzelfde is van toepassing bij Ryanair.
 
Om nou beroofd te worden van je geld? Bij winkels mag je de goedkope spullen tenminste nog meenemen..

Uiteraard ben ik het ook niet altijd eens met de 'klantvriendelijkheid' van low-cost airlines. Echter, mensen kopen tegenwoordig maar gewoon zonder de voorwaarden door te nemen. Betaal je weinig? Dan krijg je weinig.

Overigens wil dat niet altijd wat zeggen. Tijdens de aswolkperikelen vorig jaar heb ik vastgezeten op Liverpool. Vloog via KLM, maar daar kregen we te horen dat het nog wel 2000 jaar kon duren en toen ging het rolluik naar beneden. Easyjet en Ryanair stonden tenminste hun klanten nog te woord.

Ontopic: ondanks de vele uitzendingen mis ik steeds de Hudson River aflevering.
 
Uiteraard ben ik het ook niet altijd eens met de 'klantvriendelijkheid' van low-cost airlines. Echter, mensen kopen tegenwoordig maar gewoon zonder de voorwaarden door te nemen. Betaal je weinig? Dan krijg je weinig.

Overigens wil dat niet altijd wat zeggen. Tijdens de aswolkperikelen vorig jaar heb ik vastgezeten op Liverpool. Vloog via KLM, maar daar kregen we te horen dat het nog wel 2000 jaar kon duren en toen ging het rolluik naar beneden. Easyjet en Ryanair stonden tenminste hun klanten nog te woord.

Ontopic: ondanks de vele uitzendingen mis ik steeds de Hudson River aflevering.


Hudson river accident?


Wat een groep vogels een vliegtuig kan aan doen.
Toch heel professioneel van de piloten.
 
Ice Road Truckers are a bunch of Pussies!

Ice Road Truckers are a bunch of Pussies!

Nu iedere woensdag: Flying Wild Alaska op Discovery Channel.
Quote: "Ice Road Truckers are a bunch of Pussies!"
 
Flying Wild Alaska was een geweldige serie, al ben ik bang dat het bij één seizoen blijft als ik de laatste aflevering zo bekijk.

Ice Pilots daarentegen is ook erg leuk en het tweede seizoen is al weer in full swing. Geen idee waar en wanneer dit op tele-visie is te zien, ik heb al een jaar of 3 geen tv meer aangeraakt en haal alles van het net af zodat ik kan kijken wanneer ik het wil.
 
Back
Top