the afterparty

flying mech

New member
Om mezelf niet geheel belachelijk te maken door aan de lopende band mijn stupide (vlieg)fouten te melden, begin ik maar eens een nieuwe thread met domme dingen die gebeuren als GEVOLG van een vlucht, “the afterparty” zal ik maar zeggen.

Begin 2006 maakte ik met Flushrivet een prachtige trip naar Kish Island, een schitterend eiland van Iran. Een beetje het Mallorca van het Midden-Oosten tot aan Korea. Ze hebben daar alleen geen bier, de h*fters, en daar gaat dit verhaal eigenlijk wel over. Over de trip naar Kish zal Flush nog wel schrijven, hoop ik, want hij kan wel leuk schrijven en anders moet ik het weer doen. Flush, help!

Goed, wij met twee Warriors dus een pleuris end gevlogen van Beek naar Iran, doe je even over (geloof achteraf iets van +/- 30 uur vliegtijd). Geweldige trip, moet je toch een keertje meemaken. Het nadeel van deze trip is dat je eerst door Saoedi-Arabië heen moet, geen bier. Krijg je al een droge bek van natuurlijk. Kom je uiteindelijk op Kish aan, waar je 1 ½ dag zit, geen bier! Situatie wordt penibel. Uiteindelijk naar Dubai met een F50 waar de vellen van de banden afvliegen, maar wel Dubai. Daar is wel bier! Dat heb je nodig als je een single-engine over de meest godverlaten woestijnen hebt gevlogen. Hadden ze vergeten een hotel voor ons te regelen, echt heel Dubai gezien vanaf de achterbank van een lullige japanner. Uiteindelijk, na een uur of twee, stoppen we bij een hotel waar ze tegen ons zeggen: “Sorry, captains (altijd lachen als je met een PA28 vliegt), but this is hotel only with one room two beds….”. “Yeah, no problem, we’ll take it!”. Hadden dorst, who cares! Koffers in kamer gesmeten, lift naar beneden, BIER!!! Komen beneden in de lobby, zien rechts van ons een deur met bijbehorende uitsmijter. Daar moeten we zijn, dachten we. Wij naar binnen, langs gladjakker (welcome, sirs, welcome, sooooo glad to have you here…), komen we daar in een lange smalle ranzige tent, niet te geloven! Wij lopen naar achteren, zien we langs de linker lange muur een podium met enkel vadsige vrouwen, wulp de zware heupen wiegend, en langs de rechter muur stoelen met geile Arabieren, zwaaiend met geld en luid “aggemelaggemedoggemadieeggediegagge” of zoiets roepend. Wij naar de bar achterin, wilden bier. Heineken, da’s prima, beste dat je kon krijgen. Wij bestellen een biertje, nemen een slok, en toen materialiseerde zich de gladjakker ineens weer naast ons.
“Yes, yes, welcome sirs, yes, welcome in Dubai. You want women, like women, look at women, nice women?”
“No, thanks pal, just here for the beers, but thanks for caring.”
“No, women? No women, you sure? Well, then entry fees. 650 Durhams each, you pay now.”
“Say again, entry fees?”
“Yes, yes, you pay. You pay now, 650, no problem than.”
“Just here for the beers. Go away!”
“No, no, you not nice. You must pay. Pay now. Pay fees.”
“Howe much is a Durham or whatever you call it?”

Je voelt ‘m al aankomen, dit liep uit in een eindeloze discussie. Was omgerekend behoorlijk veel geld. Na een minuutje of vijf naderde iedereen het kookpunt, en daar kwam de uitsmijter aan. Oh, oh, deep sh*t! Gelukkig werd het dispuut opgelost toen de uitsmijter nog onderweg was, dus we eindigden met het betalen van iets van $100,- voor twee Heinekens (tweede ronde kregen we nooit de tijd voor). Veel? Echt niet! Na twee dagen op Fl 110 boven de woestijn was dat bier ons het geld dubbel en dwars waard. We hadden wat verdiend, vonden we.

Worden we die hoerentent weer uitgewerkt, staan we desperaat en gedesillusioneerd weer in de lobby. Blijkt er aan de andere kant van de lobby (hadden we maar naar links gekeken toen we van onze kamer kwamen!) gewoon een kroeg te zitten! Meen je niet! Bier nog veel goedkoper ook.
Daar ben ik (Flush niet natuurlijk, veel verstandiger) eens goed doorgezakt, kan ik je zeggen! Weet nog dat Flush uiteindelijk zat te lullen met een gozer die handelde in gestolen mobiele telefoons of iets dergelijks, en die was trots op zijn nieuwste mobieltje. Moest Flush toch eens mee bellen, en dan met de vriend van de heler in Miami. Hoor Flush nog zeggen: “Yeah man, yeah. 5th Street is where you live? Yeah man, I know 5th street. That’s right next to 4th street, isn’t it? Yeah man, I know Miami, you don’t have to tell me!” Ik zat intussen waterpijp te roken met een stel tulband-Arabieren, was geweldig! Werd toch nog een goeie avond, geen lekkere chicks daar geloof ik, maar daar stond mijn (ons?) hoofd effe niet naar toen, geloof ik. It was all about the alcohol that night!

Volgende dag met een enorme kater, houten kop van hier tot Tokio, de tripple 7 van Emirates in. Flush nog lekker zeiken tegen de stess om niks, en wij weer naar huis.

Dit was dus een gevolg van een memorabele trip, niet de trip zelf. Als iemand anders nog zo’n aftermath situatie heeft, dit is DE thread om die eens in te plaatsen. Laat ze maar doorkomen, allemaal.

Groeten, mech.
 
Last edited:
O ja, nog een kleine toevoeging.

De Warrior die Flush heeft overgevlogen wisten die Iranische boeren al na +/- 40 dagen total-loss te crashen. Ben je gdvrdmme ook blij dat je daar al die moeite voor hebt gedaan :mad:.
 
de trip naar Kish zal Flush nog wel schrijven, hoop ik, want hij kan wel leuk schrijven en anders moet ik het weer doen. Flush, help!

Komt allemaal goed. Zal binnenkort beginnen te verhalen, de aantekeningen van onderweg heb ik al onder het stof vandaan gehaald. Van de avond in Dubai staat me niet al te veel meer bij, waarschijnlijk door dehydration, ik kan me nog wel vaag herinneren aan die muts die het nodig achtte om tegen mijn schenen te rijden met haar baggage-trolley tijdens het inchecken en dit na een uurtje of twee slapen:passed::passed:. Als blikken konden doden. Anyway, the story is in the making.
Flush
 
Check! Da's goed nieuws. D'r moet wel een hoge "entertainment-factor" blijven op deze site, dat maakt het wat smeuiger :p:
 
D'r moet wel een hoge "entertainment-factor" blijven op deze site, dat maakt het wat smeuiger

Hey MOK keep on coming ;)

"Retired Aviators Never Die, they Hoover Away"
 
Iran.....
Wij zouden met onze DC10 vanuit Milaan via Koeweit (om 1 pallet af te laden) naar Chennai (Madras, India). Op zo'n 500' op final in Koeweit gaat de Master Warning light aan, samen met een pneumatic temp high light. Het maakt mij niet uit welke lampen en hoeveel er op dat moment aan gaan, we gaan landen. Flight engineer doet zijn werk en op 300' zijn de lampen weer uit. Mechanic ziet dat er een air duct losgeraakt is en na anderhalf uur zijn we klaar om te vertrekken.

White Pelican, cleared to xxxxx fix. Staat niet op ons flight plan. Kaart erbij. Kan het niet vinden. Verdomme, waar ligt dat nu? White Pelican, you must go now. We can't find the fix! No problem, you are cleared for take-off, fly runway heading. We worden naar het midden van de Perzische golf gestuurd, ons flightplan heeft ons over Iran en Pakistan naar India. Na heel wat heen en weer gepraat met Koeweit en Teheran blijkt dat de Iraniers ons geen overvliegvergunning wilden geven. Dus nu over het midden van de Golf over de Emirates, Oman en wat er verder tussenin ligt. Van FIR boundary naar de volgende en uiteindelijk de Indische Oceaan op. Oman zegt totziens, de Indiers zijn niet thuis op de HF. Midden boven de oceaan, op een track en iedereen maar roepen op de HF. Behalve Delhi. Zijn we honderd mijl van Delhi vandaan krijg ik Delhi approach op de VHF. Die lui zijn niet blij, maar geven een (werkende) VHF frequentie voor Delhi Center. Clearance naar Chennai is geen probleem en we verwachten zo half en half opgewacht te worden door een kwaad iemand van de Indische FAA. Alleen een grote zwerm muggen met dengue fever komt ons verwelkomen om 1 uur in de morgen. Een security guard heeft zeer veel interesse in de anderhalve literfles water die de captain op z'n tas heeft liggen en wil de deur niet open doen voordat de fles van eigenaar verwisseld. Immigratie is niet in ons geinteresseerd en het duurt een eeuwigheid om een paar stempels op onze papieren te drukken. Nu naar het hotel. Eindelijk. En daar is een ander verhaal over
 
Jeddah App: "Can you accept the 15 DME arc into Jeddah??"
Niet nader te noemen formation leader: "No problem"
Iemand in the PH-RAA: "$#%#^$#@#&!!!!!!"

Maar inderdaad het was een trip om nooit te vergeten! ;)
 
Jeddah App: "Can you accept the 15 DME arc into Jeddah??"
Niet nader te noemen formation leader: "No problem"
Iemand in the PH-RAA: "$#%#^$#@#&!!!!!!"

Maar inderdaad het was een trip om nooit te vergeten! ;)

Aahhhh, stop naggin'. Je wist gewoon niet meer hoe je een DME arc moest vliegen, geef maar toe :grijns:
 
Aahhhh, stop naggin'. Je wist gewoon niet meer hoe je een DME arc moest vliegen, geef maar toe :grijns:

:haha::haha: ja want met al die high-tech apparatuur zou het toch een fluitje van een cent moeten zijn......:grijns: Zal eens kijken of ik er een leuk verhaal van kan maken. ;)
 
Verrek, eerst kom je de Hawkerman nooit tegen, nu ineens 2 x op een dag :grijns:
Wat een gezellig clubje hier :rt:

Ik ben overigens zéér benieuwd naar jullie verhalen.
 
Last edited:
Jeddah App: "Can you accept the 15 DME arc into Jeddah??"
Niet nader te noemen formation leader: "No problem"
Iemand in the PH-RAA: "$#%#^$#@#&!!!!!!"

Maar inderdaad het was een trip om nooit te vergeten! ;)

En ik deed het met liefde :kiss: Kan ik het helpen dat jouw suction pomp het begaf :grijns:

Ok ok die was laag.
 
Verhaaltje

Verhaaltje

Die moppen over 123.45 maakten een hoop goed! Hé een verzoekje van Mech. Of we even verslag willen maken van de trip. Dus ik verwacht die volgende week hier online! Je hebt toch geen reet te doen! :grijns:
 
Yo mannen,

ik wacht met spanning op het verhaal!! Ik ga me alvast een doos gevulde koeken halen en een pak bier!!!

zal eens kijken als ik tijd heb voor een verslagje over de derde keer richting het zonnige oosten!!

cheerio mates
 
Captain Frenzel

Captain Frenzel

En Captain Frenzel is ook van de partij! Nou dan hebben we de hele Iran crew bij elkaar. Flush, Mech, Pizza, Frenzel en Hawkerman! Kruip allemaal in de pen, lees toetsenbord en lets shock the world with these unforgetable stories! :grijns:
 
En Captain Frenzel is ook van de partij! Nou dan hebben we de hele Iran crew bij elkaar. Flush, Mech, Pizza, Frenzel en Hawkerman! Kruip allemaal in de pen, lees toetsenbord en lets shock the world with these unforgetable stories! :grijns:

Wordt aan gewerkt
 
Ja, en toen je weer terug landde in Nederland landde je zeker het Heineken-kroegje binnen! :D
 
Ik heb me gisteren toch ook even een afterparty gehad, van de eerste week groundschool wel te verstaan... Gelijk na school (na omkleden uiteraard :grijns:) direct een kroeg in gerend en een heerlijke Heineken (zei ik een?) naar binnen te tikken. Vanavond waarschijnlijk lekker uitgaan in Londen, het leven is hard... (als we over een paar weken tegen eerste schoolexamens aanlopen zal ik wel anders piepen maar nu geniet ik nog even hehe!)

@Mech, als ik in NL ben hoor je het en plannen we een Mixed grill!
Groeten vanaf dat eiland.

Naud
 
Back
Top