Texel airport

Rocketrider

New member
De Lance had alweer een tijdje stil gestaan en ik vond het vorig weekend tijd worden om een rondje te gaan vliegen. Was eerst van plan om naar Koblenz te gaan, maar daar was het zeer mistig. Waar niet zul je zeggen. Na een telefoontje met Texel bleek het daar prima te zijn. Met vrouw en kind naar EBAW gereden en naar Texel gevlogen
Aangekomen zeer vriendelijk begroet door Ed en Mike en vragend naar het weer van morgen het antwoord "waarschijnlijk zelfde als vandaag"
Fietsen gehuurd en besloten om een nachtje te blijven. Hotelletje in de Koog op aanraden van Ed en ook gelijk door hem geboekt. Volgende morgen de gordijnen open en ik kon werkelijk geen hand voor ogen zien. Das niet goed vrouw. Toch maar op de fiets gestapt en naar Ecomare en het strand geweest, en later naar het vliegveld. Wolkenbasis op 30 ft en zicht minimaal. Geen kans om op te stijgen.
Overleg gepleegd met de vrouw en besloten om dan nog maar een nachtje te blijven en het maandagochtend weer te proberen. Ed vond het niet verstandig om met een kind door de mist te fietsen en gaf ons zijn auto mee met de mededeling “breng hem morgen maar terug”
Maandag ochtend nog minder zicht en toen besloten om maar met de boot en trein naar huis te gaan. Mike heeft ons toen naar de boot gebracht. Wat een service.
Vandaag FF het weer gecheckt met Ed,en met trein en boot terug naar Texel om de Lance op te halen. Stond Ed ons op te wachten bij de boot om ons naar het vliegveld te brengen.
Bij het afrekenen alleen landing, parkeren en de fietshuur in rekening gebracht.
Ik heb nog nooit zo’n service en vriendelijkheid meegemaakt op een nederlands veld. Heb op andere velden altijd meer het gevoel dat ze alleen je centen willen en verder weinig vriendelijkheid bieden.
Het kan dus echt nog in Nederland
Ik zal er volgend jaar zeker een paar keer terugkomen.
 
Ja mocht ook eens de auto (met zwaailicht ;-)) lenen van Ed om een hapje te eten ergens op het eiland, omdat het vliegveld restaurant dicht was. Met recht het meest vriendelijke vliegveld van Nederland!
 
Ja op Texel, en in het bijzonder van Fam. de Bruin, heb je nog échte gemeende gastvrijheid en vriendelijkheid. (zoals vaak nog in Duitsland ook te vinden is.)
Ondanks dat ik er al zo vaak geweest ben, blijf ik er toch met veel plezier heen gaan, als is het maar voor een babbeltje.

Leuke bijdrage trouwens!
 
Dit zou een voorbeeld moeten zijn voor alle andere nederlandse (groene) velden.
Texel airport moet het van de bezoekende gasten hebben, landingsgelden dus.
Ik ben bang dat door de crisis er minder gevlogen wordt en zal worden, dus ook minder geland. De spoeling zal dus dunner worden. Mijn keuze is gauw gemaakt als ik moet kiezen waar ik mijn geld naar toe breng.
Laat dit een les zijn voor alle andere nederlandse velden. Het kan echt een heel stuk vriendelijker en klantvriendelijker, dit zal nodig zijn om in de nabije toekomst te overleven. Ik krijg op Antwerpen niet veel goeds te horen over de nederlandse velden, dus het is niet alleen mijn ervaring. En ja Antwerpen is ook niet echt een toonbeeld van klantvriendelijkheid, maar heb daar mijn mening al een paar keer geventileerd. Antwerpen hoeft het ook niet hebben van de recreatieve vlieger, maar draait voornamelijk op de commerciële luchtvaart. Misschien moeten we een draadje opstarten over de ervaringen op verschillende nederlandse velden en proberen een boodschap mee te geven aan de eigenaren of beheerders van de velden. Wie weet dat we wat verandert kunnen krijgen in de toekomst.
 
@Rocketrider: Meld ze anders aan voor de warme douche van Tros Radar :)

Naar mijn mening hebben ze de nominatie voor vriendelijkste veld van Nederland al in de pocket. Thumbs up for EHTX.
 
Mijn keuze is gauw gemaakt als ik moet kiezen waar ik mijn geld naar toe breng.

Zo zie ik het ook. Ooit eens minder vriendelijk behandelt op een ander groen veld in het noordelijk gedeelte van Nederland waarop ik de keus heb gemaakt daar niet meer aan te keren en op andere velden aan te vliegen. Zal overigens niemand van wakker liggen maar toch.
 
Tsja, Texel met de Bruin is het grote voorbeeld hoe vriendelijkheid, service en profesionaliteit perfect samen kunnen gaan.
Niets dan lof, een (h)eerlijk veld!
 
Zojuist de nieuwste nieuwsbrief ontvangen van Ed en Mike de Bruin.
Wat een top vliegveld is Texel toch!!
Wie heeft er zin in een winterbezoekje?
 
@ LHU, ik vraag `t zo voor ons beiden wel via FB.

Ons beider mailadressen zijn inmiddels doorgegeven!
 
Last edited:
Back
Top