TCAS TA/RA bij Engine out

NKAWTG

New member
Als bij een Engine Out conditie de TCAS op TA staat is het dan wijs om in deze mode te blijven opereren? Climb zal dan tot de onmogelijkheden horen en er is geen koppeling tussen Engine Out en TCAS.
AOM geeft geen uitsluitsel en klinkt de TCAS callout "climb-climb" op zijn minst bedreigend in deze conditie.
Hoe zijn andere comp proc in deze?:confused:
 
Bij N-1 dient de TCAS op TA only te staan en niet op TA/RA. Dit volgens 2 typen vliegtuigen, die ik heb gevlogen met TCAS. Is onderdeel van de ECL.
 
TA only geeft geen RA (resolution advisories). De intruder daarentegen krijgt wel een RA. De N-1 -kist krijgt alleen maar een TA (Traffic Advisory) en hoeft dus alleen maar zijn huidige pad te blijven volgen.

Niks spannends aan, toch?
 
Oorspronkelijk gepost door Pantryman
Nee maar dit is een technische vraag toch? Geen verhaal uit de cockpit... :)

Operationele cockpitervaring met een technisch/procedureel ingredient. Vraag was operationeel hoe andere company procedures zijn. ECL of memory item? Dat was de eigenlijke vraag.

Kan spannend zijn hoor.....
 
Moet je zelf weten...zal het wel even posten aan R.E.M.
Daar heb ik 'm vandaan overigens!
Zeker geen fan van deze groep, I guess.
 
Toffe naam! Denk dat ik de mijne verander in Zyklon B!

Groetjes [/B][/QUOTE]

"Dat neemt niet weg dat Zjoekov ook meedogenloos kon zijn. Hij schijnt na de oorlog tegen de latere president van de Verenigde Staten generaal Eisenhower te hebben gezegd: "Als wij stuiten op een mijnenveld valt onze infanterie gewoon aan, of er nu wel of geen mijnenveld op hun pad ligt".

...ook een lekkertje dus!

;)
 
Op B747, kon bij N-1 TCAS gewoon in TA/RA blijven staan. Op de B737 zet je volgens de Emergency Checklist, behorende bij een motorstoring, TCAS op TA Only.
Tenminste zo is het bij ons geregeld.
 
Geldt voor de b757 en B767 ook, TCAS in TA zetten. Staat niets in de A-320 manual en ECL, zal dus wel automatisch gaan.....
 
Beste NKAWTG

Had niet verwacht dat mijn sarcasme zo effectief zou zijn; ik respecteer dit zeer.

Generaal Zjoekov staat overigens geheel buiten mijn naam, ik ben het met je eens dat het een onmeedogenloze strateeg was.

Groetjes
 
TA igv EO niet automatisch bij A320

TA igv EO niet automatisch bij A320

Chris in FCOM 3.04.34 page 12 supplementary procedures afdeling Navigation staat dat je hem manually in TA moet zetten o.a. in geval van Engine Failure. Meer heb ik niet kunnen vinden. Zit nu tr op 160uur and counting..

cheers,

Martijn.
 
Thanks! Verbaast me dat er niets op de ECAM komt. Bij een engine failure heb je niet echt tijd om in de boeken naar dat soort dingen te gaan zoeken.
 
Chris,

ECAM geeft onder ENG FAIL een blue line TCAS.................TA aan.

Staat er nix in FCOM 3?

Laters,
Koen.

P.S.: al een base toegewezen?
 
Koentje zie vorige post over FCOM, grappig trouwens, niet dat ik je echt ken ofzo, behalve dat ik weet dat je een maat bent van Tom van G., maar 3jaar geleden kwam ik op schiphol in dienst van Aviapartner nog regelmatig een telegraaf ruilen tegen die heerlijke Crossair chocolaatjes, nu vliegen we allebei Airbus, funny how things change. Succes!
 
[email]usairhost@hotmail.com[/email] said:
Koentje zie vorige post over FCOM, grappig trouwens, niet dat ik je echt ken ofzo, behalve dat ik weet dat je een maat bent van Tom van G., maar 3jaar geleden kwam ik op schiphol in dienst van Aviapartner nog regelmatig een telegraaf ruilen tegen die heerlijke Crossair chocolaatjes, nu vliegen we allebei Airbus, funny how things change. Succes!

waarom heb je die chocolaatjes dan daarna niet gedeeld met je collega's????
 
Back
Top