TCAS ghost returns

Count Blah

New member
Vandaag iets apart gezien.

We waren cleared naar 4000' vanaf 6000'. Tijdens de daling kwam er een target tevoorschijn op de TCAS 1000' onder ons. Na een aantal seconden begon het target rustig aan te klimmen.

We waren VMC, no contact met het vliegtuig.

Navraag bij ATC dat we traffic hadden op 4 miles voor ons leverder niks op. ATC zag helemaal niks op de radar.

Uiteindelijk is het target op 1 mile genaderd passeerde ons links en draaide toen achter ons langs van 9 uur naar 3 uur en verdween van het scherm.

Geen TA of RA gekregen, en de diamond bleef leeg.

Glitch in het systeem?
 
Is dat hetzelfde spook dat de Radio Altimeter laat afgaan op FL250??

Dat is geen vreemd fenomeen, gebeurt regelmatig met name op de atlantische tracks op het moment dat je iemand inhaalt/ingehaald wordt die 1000/ 2000 ft onder je vliegt.
 
Dat is geen vreemd fenomeen, gebeurt regelmatig met name op de atlantische tracks op het moment dat je iemand inhaalt/ingehaald wordt die 1000/ 2000 ft onder je vliegt.


Ook als je VMC vliegt en er niets op de TCAS wordt aangegeven?

Een neefje van de geest van Count Blah?
 
Ook als je VMC vliegt en er niets op de TCAS wordt aangegeven?

Een neefje van de geest van Count Blah?

Nee ik reageer alleen op jouw opmerking over de radalt op fl250. Dat die wel eens af gaan is nogmaals geen vreemd fenomeen. Dat van die TCAS kan ik ook niet verklaren. ET misschien...
 
Nog erger zonder mode S mogen ze Europa niet meer in en worden ze op de zwarte lijst gezet en mogen ze niet meer landen in Europa.
 
Beetje gegoogled en gelezen dat maintenance tcas systemen kan testen op de grond waarbij hoogtes en posities kan worden uitgezonden.

We zaten in de buurt van een vliegveld dus wellicht dat het in die richting te vinden is.
 
Dacht altijd dat de "terrain, terrain" warning op FL350 alleen voorkwam in 30 jaar oude DC10-en. !@#$% Ghost mountains!
 
Back
Top