Taxes in GB

Koning Lucht

Well-known member
Hallo,

Ben net door ronde 3 van CTC gekomen. Moet nu alleen de MCC/advanced handling course nog doen. Als ik deze afgemaakt heb, heb ik - zoals het er nu uitziet - een baan bij Thomsonfly en moet dus gaan emigreren naar GB. Nu is mijn vraag hoe zit het met de taxes die in GB betaald worden? Ik weet dat ik mijn negatief inkomen in Nederland voor een periode van 8 jaar kan bevriezen. Als ik dus binnen die 8 jaar terug kom in Nederland kan ik nog 'gebruik' maken van mijn negatief inkomen.

Maar hoe zit het met eventuele opleidingskosten die ik in GB maak?

Groet Koning
 
He koning Air,

Gefeliciteerd met het behalen van de eerste drie rondes, maar vergeet niet dat de laatste, oftewel de MCC / advance handling de zwaarste is. Daar krijgen nog een hoop mensen aan het einde te horen dat ze toch niet goed genoeg zijn voor een directe plaatsing bij een van de "partner airlines"

Wat ik alleen hiermee wil zeggen is verkijk je er niet op. Qua belasting valt er in de UK helemaal nada niente af te trekken en je kunt je schuld inderdaad 8 jaar opschuiven maar de kans is natuurlijk klein dat je uiteindelijk weer in NL terug komt denk ik (kijkende naar alle nederlanders die hier zitten). Maar dat is mijn mening natuurlijk. Alle opleidingkosten gemaakt in UK kun je volgens mij ook in ned aftrekken als je ze in nederland financieerd. Er staat nergens in de boeken volgens mij dat de kosten ook in nederland gemaakt moeten worden. Negatief inkomen is negatief inkomen tenslotte. Maar het fijne weet ik er ook niet van.

Thomson fly heeft flinke uitbreidingsplannen en ik geloof dat ze ook een paar oude afgeragde bakken van easyjet hebben / krijgen en ik weet ook dat ze fo's van CTC aantrekken. Schijnt leuke club te zijn om voor te werken en ze hebben volgens mij een een final salary pension als de enige low cost airline.

Veel succes

mzzl
 
Hallo Cb,

Ik ben bekend met de search button. Helaas verandert er ook nog weleens wat in belastingland. Maar evengoed bedankt.

Koning
 
Back
Top