tax

F

fdf$d

Guest
Jo,

heb informatie nodig over tax betalen in UK, en hoe het terug te krijgen indien mogelijk.
wie weet welke form ingevuld moet worden om non resident te worden in UK??
wie heeft er een goede accountant in UK die hier vanaf weet??


bvd
K.
 
Heb zelf contact met The Fry Group in London (worthing eigenlijk). Zeker de moeite waard !

Succes !
 
probleem is dat ik LH vlieg en niet aan de 48 uur eis kan voldoen.

in mijn ogen kan ik wel terug met een eigen ticket maar niet legaal met de FTLs

k.
 
Weet niet van een UK 48 uur rule in puur UK only belastingrecht.

Wel _*vaag*_(klok/klepel en zo) van een 48 uur rule gehoord in het UK-NL belastingverdrag:

Is je levens centrum in NL en werk je in UK voor een UK bedrijf dan is NL heffingsbevoegd TENZIJ je vlucht aanvangt in de UK en je binnen 48 uur weer terug bent in de UK. Dan is Her Majesty heffingsbevoegd. (En jawel, daar hebben we het weer, dan komt dus al snel de non-residency om de hoek kijken...)

Ken je situatie niet (Levens Centrum, Domicilie, Land van herkomst werkgever, Basis, Residentie, fiscale relatie met je partner, waar staan je huizen etc) maar zou overwegen om pro hulp in te schakelen. Kost klauwen, kan nog meer opleveren...

Cheers.
 
betaal al in HKG woon in NL
heb met NL belasting nix te maken

pro hulp hebben we met de hele 747 vloot ingeschakeld, wil alleen van andere bronnen horen zoals hier wat er zoal kan!!

alvast bedankt voor de antwoorden

k.
 
@Para

woon in NL, werk in HKG, ben MAN based
mijn werkgever houd nix in, je moet zelf voor de tax sparen
 
Vandaar, ik woon en werk zelf in de UK en ben niet meer in NL ingeschreven, betaal dus gewoon in de UK mn tax.

Zijn er hier eigenlijk mensen die nog wel in NL zijn ingeschreven maar full time in de UK wonen en werken en op een of andere manier een loophole hebben gevonden?
 
He Kliko, ik snap wat dingen niet. Dat je een Manch base hebt lijkt me fiscaal niet relevant, is gewoon je opstapplaats. Volgens mij is het enige wat van belang is de locatie van je werkgever met bijbehorend arbeidscontract en waar je woont. Als jij een contract hebt met een HK werkgever en salaris in HK ontvangt en er is een fiscaal verdrag tussen NL en HK lijkt me dat de UK daar geen rechten aan kan ontlenen. Dat je een Manch base hebt wil niet zeggen dat je een Britse werknemer bent.
Die 48 uurs regeling heeft te maken met de Nederlandse/UK double taxation treaty. Daar wordt mee bepaald of jij Engels of Nederlands belastingplichtig bent. Staat verder los van Non-Residency, dat is een puur Brits dingetje.
 
Het probleem...

CX heeft 49 gasten buiten gekikkerd in 2002.
1 van hen was MAN based, die heeft in de UK een proces tegen CX aangespannen met als resultaat dat diegene volgens de UK wetten behandelt moet worden.

De UK tax man werd gelijk wakker want CX en werknemers betaalde nooit in UK.
CX heeft een serieuze boete gekregen. en CX heeft ook aangegeven ierdereen bij de tax man bekent te maken!!!

het blijft een vreemde situatie, hebben als wat contacten gehad met accountants etc..
we wachten, maar het ziet er niet goed uit!!

k.
 
KA heeft een filiaal in the UK
KA fligt crew services UK ltd waar wij technisch gesproken voor werken en dus ook in UK werken!!!

enige wat ik aan wil geven, dat als je nu een interview hebt ik zou bedanken voor de eer!!

betalen zal je kreng!!!

k.
 
Ok, dat verandert de zaak, dan werk je dus in de UK. Dan kan je dus geen non-resident worden,en moet je in NL dokken. Het goeie nieuws is dat je in de UK National Insurance moet betalen en loonbelasting in NL. Is stukken goedkoper dan alles in NL. Is mooi shit geregeld daar.
 
ik hoef niet in NL te dokken dat is het enige wat duidelijk is!!!!

maar moet wel in HKG betalen en in UK, en het nadeel is dat je in HKG een jaar vooruit moet betalen, dus voor een newjoiner wordt gelijk 60-75% van zn salaris weggepist aan tax... dat kan je niemand aandoen, zeker een NJ niet

nogmaals je bent echt volkomen GEK als je nu bij dragonair wil werken. tenzij je geilt op een 747-200/300/400 en wil vliegen voor fuckall pay!!
vergeet niet je krijgt er nix voor terug, geen aftrek nada, niente, nix!!!!

ik weet dat er enkele een interview hebben, maar ga eens na waarom ze die 400 niet kunnen bemannen, je kan er FO op worden. maar kapitein er op worden is een ander verhaal, je hebt alle classic capt en FOs voor je op de lijst, en wil je een command op de classic dan moet het binnen 4 jaar want dan zijn ze waarschijlijk ook weg, zonder vervanging!!! dus super lang rechts zitten

ikzelf wacht het UK payee verhaal af, en bevalt het niet, naar de 400 rating scoren en wegwezen!!!!!

k.
 
.

.

Ik weet dat het non residence verhaal loopt via je revenue office (district) en uiteindelijk via Newcastle. Regel luidt dat je minder dan 183 dagen in UK mag zijn. Lukt dit, dan krijg je stempel NT, non taxable.

Wel moet je gewoon je UK tax opgeven in NL (inkomen in buitenland), als je hier ingezetene bent. Betalen in NL hoeft NIET. Dubbel Tax agreement.

Heb je stempel NT, dan dien je in NL te betalen, maar dan valt er dus ook wat af te trekken..

succes
 
Betalen in NL hoeft NIET. Dubbel Tax agreement.

Heb je stempel NT, dan dien je in NL te betalen

Sorry, maar ik raak een beetje in de war. Ben je nu wel of niet belastingplichtig in NL als je in de UK non-resident bent.

Groet JB
 
Dit onderwerp is hier de afgelopen jaren al vaak voorbij gekomen...

In het kort
1) Zoals Thumbs on Fly zei: "Ik weet dat het non residence verhaal loopt via je revenue office (district) en uiteindelijk via Newcastle. Regel luidt dat je minder dan 183 dagen in UK mag zijn. Lukt dit, dan krijg je stempel NT, non taxable.

Wel moet je gewoon je UK tax opgeven in NL (inkomen in buitenland), als je hier ingezetene bent. Betalen in NL hoeft NIET. Dubbel Tax agreement."

2) Vlieg je op lange afstand bijvoorbeeld trips van langer dan 48 van je basis in de UK dan vind NL het niet meer realistisch dat de UK de tax kan heffen dus zal het land waar je ingezetene bent daar belasting over heffen, NL dus... (deze regel is aangepast nadat onze fijne KLM collega's jaren geleden waren gepakt voor belasting fraude met celstraf tot gevolg...) Deze "extra regel" in de NL belasting wet is duidelijke toegevoegd, pak de Belgische of Duitse belastingwet er bij en leg het ernaast voor vergelijking...

3) Betaal je iets in NL dan mag je ook inderdaad wat aftrekken, studie-kosten, hypotheekrente dus in het algemeen betaal je uiteindelijk in NL een minimaal bedrag. Je bent zoiezo verplicht om je wereldinkomen aan te geven in het land waar je woont(resident bent).

4) Je krijgt nooit meer terug van de NL belasting dan dat je aan belasting betaald, dus ook bijv. teruggave van hypotheek rente gaat pro-rata.

5) Er zijn verschillende alternatieven om je belasting in NL aan te geven, een paar collega's betalen niets in NL, een paar wel iets en sommige hebben een deal met de belastingdienst (wat de belastingdienst dan weer zelf ontkent), het blijft deels onduidelijk en heb gemerkt dat het van een hoop zaken afhangt waar je betaald, hoeveel je betaald en waarover je betaald.... o.a. van je persoonlijke situatie, de belasting inspecteur, de DTA etc etc


Succes

:D
 
KLIKO,

je uitschrijven in NL misschien? Kunnen ze je er nooit taxen ook. In de UK kennen ze geen inschrijving, maar je kunt een adres gebruiken van een kennis in de UK. Die je vast wel hebt. Zo kun je mogelijk de 48 uur regeling omzeilen. En ook nog 's je Jeep op UK platen zetten wat weer voordeliger is. :)

Allemaal vast voordeliger dan dubbel tax betalen. En heeft de UK geen tax agreement met HK?

Succes.
 
Volgens mij is het iets more complicated dan alleen meer dan 183 dagen uit de UK zijn. Er is toch ook nog de 90 dagen regel. Dat je gemiddeld maar 90 dagen over de afgelopen jaren in de UK geweest mag zijn. Of haal ik hier twee dingen door elkaar heen?

Want als het alleen maar 183 dagen buiten de uk zijn is en je je eerste en laatste dag van je werkweek als reisdagen mag tellen dan kom ik zelfs aan die 183 dagen.
 
Om in Nederland belasting te kunnen betalen moet je in Nederland ingeschreven staan en kunnen aantonen dat je minimaal 183 dagen in nederland verbleven hebt. Met dit soort vragen kan je het beste terecht bij belastingtelefoon buitenland.
 
Back
Top