Tax relief

Overload

New member
Ben een beetje in het onderwerp Tax relief gedoken en schijn zo'n STG 600,- per jaar terug te kunnen claimen voor kosten als zonnebril, schoenen, flight bag, kilometer vergoeding naar de sim etc. Ga daar nu een formulier voor aanvragen. (tax relief form)

Kwam toen op de Inland Revenue site dit tegen:

http://www.inlandrevenue.gov.uk/cnr/form_netherlands.htm

Iemand die hier meer van weet, dit gedaan heeft?

Groeten,

Overload.
 
Zullen we met z´n allen een mannetje huren ? Dan delen we de kosten en laten we hem het allemaal uitzoeken ?
 
FF verder lezen:

This form is for an individual resident in the Netherlands wanting to claim relief on

UK state retirement pension or incapacity benefit, UK pensions, purchased annuities, interest or royalties.

Dus volgens mij niet inkomen (als in salaris inkomen)....

Hiervoor ( mocht je ervoor in aanmerking komen...) moet je sinds 2003 bij je werkgever aankloppen... anders moet je het aan het einde van het jaar terugvragen..
 
FF verder lezen:

This form is for an individual resident in the Netherlands wanting to claim relief on

UK state retirement pension or incapacity benefit, UK pensions, purchased annuities, interest or royalties.

Dus volgens mij niet inkomen (als in salaris inkomen)....

Hiervoor ( mocht je ervoor in aanmerking komen...) moet je sinds 2003 bij je werkgever aankloppen... anders moet je het aan het einde van het jaar terugvragen..
 
Ik lees het dus alsof we minder NI etc hoeven te betalen, omdat we toch nooit in de UK benefits of state pension gaan claimen aangezien we Nederlanders zijn. Ik heb ook nog steeds een Nederlands adres. Maar ik vraag me dus af hoe het precies zit. Misschien moet ik er maar eens langs gaan volgende week.
 
Hmm lijkt me sterk, volgens mij kan je geen NI terugclaimen.
Aangezien dit gewoon een contributie is die door de staat geeist wordt van elke persoon die in Engeland een baan heeft....
Wil best wat bijdragen om dat uit te laten zoeken!
 
Ik denk dat je misschien korting op je NI kan krijgen asl je in Nederland woont en dat kan aantonen, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik vraag me af of het nooit door iemand anders uitgezocht is?
 
Volgens mij ligt het er ook aan in welk land je belasting afdraagt. Als je in de UK belasting betaalt kun je over de kosten die je maakt om je beroep te kunnen uitoefenen (uniform, reiskosten, medische keuring, zonnebril) belasting terugvragen. Dit gaat volgens een zg tax return.
 
Dit gaat niet over NI.... Dit gaat over als je pensioen zou trekken of andere voordelen... Dit wordt ook gewoon als inkomen gezien en gaat dus over relief op dit soort inkomen...

Over NI gesproken: NI betaal je normaal gesproken in het land waar je werkt.. (ongeacht waar je woont.)

Het zou best kunnen dat je korting op je NI kan krijgen, alleen zou ik hier heel erg mee oppassen omdat:

1 Je op het ogenblik NI in de UK betaald en de eventuele voordelen in NL (mits je natuurlijk in NL woont!!) uitgereikt krijgt.. ziektekosten etc. Ga je hierop korten in de UK dan kan het zo zijn dat je dan geen recht in NL meer hebt op ziekefonds en andere voordelen. Of zelfs in de UK...

Erger nog en wat je eigenlijk kosten wat kost wilt vermijden is NI (Sociale Lasten) in NL betalen, want dan betaal je dus bijna 3x zoveel.... (Dit zit namelijk in de 1e twee belastingschalen verwerkt... 1e schaal is geloof ik 33% en de tweede ong 37%... ben je niet belastbaar voor sociale lasten (omdat je deze al in de UK betaald) wordt dit ong 1.95% en 8%.... Scheelt je dus een hele hoop duiten....) Bovendien ben je als het goed is (aangezien jullie geen Long haul vliegen... gewoon belastbaar in de UK.. en zou je van de UK een percentage terug moeten kunnen krijgen...)

Dus heb je helemaal niets te doen met deze regels..

Volgens mij zitten jullie op een verkeerd spoor.... je moet toch echt kijken naar het belastingverdrag tussen de UK en NL... EN naar de lokale Engelse belasting wetten....

Oh ennuh als je dan toch wil dat iemand het uitzoekt..... W.T. Fry is zo'n beetje de enige die ik ken in de UK die redelijk weet hoe de vork in de steel zit.... zijn alleen rete duur en erg langzaam... Doe het lekker zelf en dan ben je 1 een stuk goedkoper uit en 2 weet je ook echt hoe de vork in de steel zit...

Ik heb zoveel fout advies gehad van minstens 4 accountants.. dat ik die gasten gewoon niet meer vertrouw en alles dus lekker zelf doe... Uiteindelijk ben je toch zelf verantwoordelijk...
 
Ingewikkeld allemaal. Weet jij hoe het zit met ziekenfonds in nederland. Ben nu particulier verzekerd bij Nationale Nederlanden maar dat is behoorlijk duur.

Thanks
 
Rinze,

da's niet zo slim, je bij NN particulier verzekeren in NL. Ik begrijp dat je werkt en belasting betaald in de UK, dan kun je via een E106 formulier GRATIS ziekenfonds in Nederland krijgen. Zie topic 'Who leaves Ezy for Greener pastures?'.

Verder heeft Buzzer het aardig bij het juiste eind en als ik me niet vergis kun je op je jaarlijkse (evt. aan te vragen) tax return formulier per jaar 560 GBP declareren als zeg maar beroepskosten, zoals uniform, vliegkoffer, etc.

Whoop whoop en Overload,

over NI terugclaimen, dat is zoals Buzzer al zegt; je betaald deze 'sociale lasten' in het land waar je werkt, onafhankelijk van waar je woont, maar de kosten zijn NIET terug te claimen.

Succes allemaal,

grtz,

AWOL
 
Weet niet wat een E111 doet, maar je moet voor ziekenfondsaanvraag in NL echt een E106 formulier hebben. Krijgt dit in UK, na aanvraag bij het non-residency centre, in tweevoud opgestuurd en beide copies moeten naar de afdeling Buitenland van je ziekenkostenverzekeraar in NL.

AWOL
 
Kan iemand me vertellen of je rente over je studieschuld die je bij een Nederlandse bank hebt (gedeeltelijk) kan aftrekken van de Ierse belasting? Is er een belastingverdrag tussen Nederland en Ierland, waarin dit is geregeld? Ben benieuwd hoe de Nederlanders bij Ryanair dat met hun studieschuld doen. Graag advies, alvast bedankt.

Gr, J&S.
 
pensioen

pensioen

Toen ik in augustus bij eJ de pensioen introductie had begon die vent er ook over dat als je toch niet van plan was om UK staats pensioen te claimen, dat je dat dan terug kon vragen aan het einde van het jaar. Kwam ongeveer neer op 1% van bruto loon. Die 1e % is dus een deel van de NI kosten.
Ik heb het verder nog niet uitgezocht omdat ik CTC cadet ben en dus nog geen loon krijg, maar ben het zeker wel van plan.

Degene die eJ pensioenen doet is Rhys Francis & Partners Limited
Tel: 01202384000

Succes en ik hoor het graag.
 
Back
Top