T7 / San Marino

N2024

Active member
Beste Airworkers,

Ik heb een N-reg kist en een FAA brevet. Nu willen ze dit van de EASA gaan verbieden dus kreeg ik vanmiddag van een ex- airworker een mailtje met een tip: T7 registratie (San Marino). Ik zou mijn kist makkelijk een T7 registratie kunnen geven waarbij mijn FAA brevet wordt erkend. Heeft iemand ervaring met zo`n T7 registratie? Het lijkt mij erg interessant eerlijk gezegd. Het bedrijf T7 (voluit Tango Sette) is hierin gespecialiseerd.

Dit staat op hun site:

THE SAN MARINO REGISTER OF CIVILIAN AIRCRAFTS
The Republic of San Marino, in civil aviation, abides by the laws JAR (Joint Aviation Requirements) and ICAO (International Civil Aviation Organization). The law 73 of 21 June 2002 set up the Aeronautical Register in San Marino and the establishment of Civil Aviation Authority (CAA-SMR). The opportunities offered by the Aeronautical Register have already affected the specialized magazines and many owners of aircraft. One characteristic worthy of evidence is the opportunity to register private aircraft, corporate or apply the Fractional Ownership*.

Aircraft registered in San Marino may be driven by a simple validation office (without exams) of any PPL or superior (JAA, FAA, ICAO, etc.).

Our professionalism, coupled with the ready help with administrative formalities by the Authority for Civil Aviation, will allow you, in a very short time, to register your new aircraft (or register it again if second hand) with the T7 brands. We are at your disposal to give you any information about the law in force in San Marino on the matter and to advise the best solution for your needs.


 
De T-7 route wordt gebruikt om BTW te omzeilen.
Voor jouw doel is het niet geschikt, de regelgeving die er aan dreigt te komen is niet specifiek "anti FAA". Het gaat om alle niet EASA geregistreerde vliegtuigen.
Ik zou nog maar eens even afwachten, eind deze maand moet er meer duidelijkheid komen. Ik denk dat het voor jou wel meevalt, je zou hoogstens je EASA PPL moeten halen. Twee theorie examens en een skills test zouden volgens mij voor jou voldoende moeten zijn. Aangenomen dat je medical geen probleem is. Je kist kan gewoon N geregistreerd blijven, als je dat zou willen, maar waarom eigenlijk nog ?
Enige wat gevaar loopt is je long-range tank modificatie.
Groet,

Leon.
 
De T-7 route wordt gebruikt om BTW te omzeilen.
Voor jouw doel is het niet geschikt, de regelgeving die er aan dreigt te komen is niet specifiek "anti FAA". Het gaat om alle niet EASA geregistreerde vliegtuigen.
Ik zou nog maar eens even afwachten, eind deze maand moet er meer duidelijkheid komen. Ik denk dat het voor jou wel meevalt, je zou hoogstens je EASA PPL moeten halen. Twee theorie examens en een skills test zouden volgens mij voor jou voldoende moeten zijn. Aangenomen dat je medical geen probleem is. Je kist kan gewoon N geregistreerd blijven, als je dat zou willen, maar waarom eigenlijk nog ?
Enige wat gevaar loopt is je long-range tank modificatie.
Groet,

Leon.

Maar T7 is toch EASA? Het gaat idd over de Long Range tank e.d.
 
Maar T7 is toch EASA? Het gaat idd over de Long Range tank e.d.

Volgens mij (nog) niet helemaal:
http://www.easa.europa.eu/ws_prod/g/doc/International/WA SAN MARINO.pdf

Er is wel een working agreement.
Als San Marino helemaal EASA is/wordt dan zullen dezelfde regels gelden als in Nederland m.b.t. FAA approved modificaties.

Ben er pas zelf helemaal ingedoken, aangezien ik recent zelf een kist heb besteld en men vertelde dat je zo BTW zou kunnen omzeilen. heb er niet voor gekozen, was mij te gecompliceerd. Onder meer omdat die validation van je license regelmatig opnieuw moet:
http://www.caa-mna.sm/pagine/RootFile/File/SM CAR/PL/SM CAR PL 01 Issue 3.pdf

Groet,

Leon.
 
Last edited:
San Marino is inderdaad geen EASA maar hebben wel een verdrag met EASA. Je hebt dan dus nog steeds geen EASA brevet. Houd er ook rekening mee dat als je je vliegtuig registreert in een ander land, dat onderhoud wellicht lastiger is. Daarmee doel ik met name of er mensen zijn die het af kunnen tekeken. Mensen met een EASA en/of FAA onderhoudsbevoegdheid zijn er redelijk veel. Onderhoudspersoneel die onderhoud mogen doen volgens de eisen van San Marino zijn waarschijnlijk lastiger te vinden.

Ook heeft ieder land, ook binnen EASA nog eigen onderhouds regels, buitenom de regels die EASA stelt.
 
San Marino is inderdaad geen EASA maar hebben wel een verdrag met EASA. Je hebt dan dus nog steeds geen EASA brevet. Houd er ook rekening mee dat als je je vliegtuig registreert in een ander land, dat onderhoud wellicht lastiger is. Daarmee doel ik met name of er mensen zijn die het af kunnen tekeken. Mensen met een EASA en/of FAA onderhoudsbevoegdheid zijn er redelijk veel. Onderhoudspersoneel die onderhoud mogen doen volgens de eisen van San Marino zijn waarschijnlijk lastiger te vinden.

Ook heeft ieder land, ook binnen EASA nog eigen onderhouds regels, buitenom de regels die EASA stelt.

Goedemiddag Jesse, jammer maar ik was er al een beetje bang voor. Het lost dus niets op.

Fijn weekend en doe de groeten aan Machiel.

N24
 
Zal ik doen Rudy,

Persoonlijk vind ik het wel vreemd dat iedere EASA land ook nog z'n eigen regels heeft. Tussen FAA en EASA kan ik me dan wel weer voorstellen.

Goed weekend
 
Back
Top