SXF contract

Moeilijk.

Via tam tam van maandje terug: Opgestelde contract blijkt met een Britse bril op gemaakt te zijn en niet echt lekker te voldoen aan de Duitse wetgeving. Dus moet er behoorlijk gesleuteld worden om een en ander weer in orde te krijgen. Verder wordt er nu onderhandeld over een CAO. Bod: basic flink stuk naar beneden en sector pay omhoog. Hé hoor ik je nu denken, doet dat niet denken aan een bepaalde Ierse maatschappij? Ja dus, met dank aan de Brady Bunch. Die Deutsche ex Aero LLoyd leute sind deutlich nicht amusiert en de kont gaat dus tegen de krib. Alweer.

Nieuwe contract zou gaan gelden voor alle New Entries in base, Upgrades en Non German Residents. Tja. Had je je al op de lijst gezet? MXP is wel hard werken maar misschien toch ORY maar eens overwegen. Lijst leeg, Nieuwe netto salaris is daar nu bekend en alhoewel het niet meer met 5 cijfers wordt geschreven hangt het er wel tegenaan.

Verder hebben de Duitsers het niet echt handig gespeeld qua vakbond. Hoop politiek gekissebis heeft er toe geleid dat Vereinigung Cockpit en Ver.Di behoorlijk tegenover elkaar staan. Ik weet daar verder het fijne niet van maar misschien kan een SXF crew je het een keer uitleggen. Schijnt 'ie dan wel even wat tijd voor nodig te hebben.

Ciao...


Edit: Ah, ik zag dat A319Jockey mijn verhaaltje wat compacter wist te samen te vatten.
 
Last edited:
Bijna…….

Eerst hebben we allemaal bewust gekozen voor Ver.di De VC had in eerste instantie überhaupt geen zin om ons te vertegenwoordigen. Er zijn veel ex AL collega's die over het algemeen negatieve ervaringen hebben met de VC. Ik ben alleen ervaring met de VNV en die zijn ronduit slecht. Tot op heden zijn we tevreden over Ver.di.

Er is idd nog steeds sprake over en B scale, mijnsinziens is dat van toepassing op geheel easyJet! Er wordt hard gewerkt om een CAO te krijgen. Er is een rechtszaak aangespannen tegen EZY die Ver.di gewonnen heeft. EZY is in beroep gegaan en over 2 weken wordt de uitslag verwacht. Indien EZY weer verliest hebben we zeer goede kaarten in de hand. Het middle management wil graag een oplossing zoeken, het AMB werkt echter tegen.

Een andere basis is geen oplossing. Ik zou moeten commuten en als ik alle kosten aftrek behoud ik nu netto meer over.

Het is wel zo dat SXF als een testcase wordt gebruikt. EZY heeft de contracten en bijbehorende verplichtingen in Spanje, frankrijk en Italie onderschat, hetgeen ze nu proberen te "verbeteren" in Duitsland. Als dit fout loopt dat zie ik de toekomst voor new entrants en new bases zeer somber in
 
Back
Top