Studeren naast het vliegen.

Count Blah

New member
Zijn er mensen hier op het forum die naast hun baan als verkeersvlieger ook nog studeren of dat gedaan hebben in deeltijd.

Vind dat ik op zich redelijk veel vrije tijd heb op het moment en zat er aan te denken om dus naast me baan een deeltijdstudie te gaan doen.

Graag hoor ik van degene die hier ervaring mee hebben hoe hun dit bevallen is en of het goed te combineren met het vliegen.

Gr.
 
De gestelde vragen kan ik niet beantwoorden, maar deze thread deed me denken aan de volgende post op het 'Hoe word ik piloot'forum:

26-11-2006, 22:23 - Iz:
Bij HV bijvoorbeeld, kan iedere vlieger in aanmerking komen voor een gedeeltelijke betaling van een studie.

Yes folks, you heard that right.

Zelfs als je studie helemaal niets met vliegen te maken heeft (professioneel punniken), zal HV gewoon nog een kwart ofzo van de opleidingskosten betalen. Hoe relevanter (bijvoorbeeld studie economie), hoe een groter percentage wordt betaald.

Zelf weet ik niet of dit klopt, wat de voorwaarden precies zijn en of zo'n regeling ook bij uw maatschappij geldt, maar ik wilde u hier in ieder geval op attenderen. Zo'n regeling lijkt mij persoonlijk niet verkeerd..
 
Count Blah

Ik studeer bedrijfskunde (HBO) naast mijn beroep. Stuur gerust een PM indien je gericht (gedetaileerde) informatie wilt. Mogelijkheden zat maar je moet wel exact weten wat je wilt en zeer gemotiveerd zijn.

Groeten,

Flyingviking
 
Ik studeer psychologie aan de Open Universiteit. Het is een volwaardige universitaire opleiding. Ben nog niet heel erg lang bezig, maar tot nu toe bevalt het prima. Je kunt je tempo grotendeels zelf bepalen. Het hangt dus helemaal van je eigen discipline af!

www.ou.nl
 
Ik wil ook wat nuttigs gaan doen met m'n leven, dus ook ik hoor hier graag verhalen / ervaringen over.

Wat ik wil studeren? Geschiedenis of meteorologie (jaja).
 
Ik doe rechten ,ook via de OU.
Als ik er toch maar eens wat meer tijd voor had...Ben er mee begonnen in een tijd dat je nog OF vroege OF late dienst had.
Nu doen we ze allebei ,en op 1 dag..

Maar aangezien je voor een heel groot deel je eigen tempo kan bepalen is dat niet zo heel erg (of misschien ook wel want het ligt al een tijdje op zn r@#t)
 
Om maar even een oud topic te uppen: wie kan mij hier meer vertellen over een eventuele stuffie/ov-jaarkaart als je je verliezen voor je vliegopleiding bij de Belastingdienst opgegeven hebt en daadwerkelijk werkzaam bent als piloot? Ik weet dat er een inkomensgrens is van ongeveer 13k/jaar wil je in aanmerking komen voor stuffie en al dat lekkers, maar geldt dat ook voor een beginnend piloot met verliezen bij de Belastingdienst?

Nou ik hoor het wel!

grt
 
Verliezen?

Ik denk dat je het over je scholingskosten hebt. Die kun je inderdaad aftrekken van je loon, waardoor je belastbare inkomen naar waarschijnlijk nul gaat. Dit bedrag is je toetsings inkomen. En die neemt de belastingdienst als uitgangspunt bij het bepalen van bijvoorbeeld zorgtoeslag, huurtoeslag en ik denk ook studiefinanciering. Afhankelijk van je huidige salaris zal uiteindelijk je toetsingsinkomen omhooglopen van nul naar je inkomen en dan verlies je dus ook je sudiefinanciering.
 
Heb destijds bij een studie rechten gewoon in de jaren dat mn verzamelinkomen 0 was studiefinanciering gekregen, dat kan dus. OV had ik niet omdat ik dat niet nodig heb en redelijk duur is om terug te betalen als je de studie niet afmaakt
 
Let wel: Om studiefinanciering te kunnen krijgen moet je een voltijd studie doen...

Dit ben ik ook van plan! Ik ga voor de zekerheid even met de Belastingdienst bellen om het even te verifiëren, want ik werk helaas niet bij de blauwe dat ik ook mijn belasting simpel betaal in NL.
 
Back
Top