Stuc mic incident.

Hahahahahahaaaa
Geweldig :). Fijn dat de Airbus in ieder geval een "VHF Transmitting" waarschuwing geeft na een tijdje.... Het zal je idd maar gebeuren!
 
Een piloot van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest Airlines is op non-actief gesteld nadat hij denigrerende en discriminerende opmerkingen over homoseksuele collega's en oudere stewardessen over de boordradio maakte.
Hij dacht dat hij alleen tegen zijn copiloot sprak, maar vergat dat de microfoon openstond, waardoor de gehele luchtverkeersleiding kon meeluisteren. Dat meldt Fox News vandaag.

Op de 2,5 minuut durende tape is te horen dat de gezagvoerder niet erg blij is om in tijdens werktijd met collega's te vertoeven: 'Ze zijn veel te oud, te dik en bovendien zijn de meeste homo. Daar kan ik dus niks mee,' aldus de piloot tegen zijn collega.

Respectvol
De piloot is tijdens zijn onbetaalde schorsing door Southwest verplicht op een cursus gestuurd, waarin hem geleerd is respectvol om te gaan met collega's. Na drie maanden mocht de piloot weer aan de stuurknuppel plaatsnemen. De piloot werkte ruim 12 jaar bij Southwest en was verder van onbesproken gedrag.

De milde straf leidde tot ongenoegen van de vakbond voor cabinepersoneel die aangekondigd heeft een rechtszaak aan te spannen tegen de piloot en Southwest.

De vliegmaatschappij wordt ook beschuldigd van het feit dat het het incident in eerste instantie probeerde onder het tapijt te vegen en toen het bekend werd, bagatelliseerde als zijnde een 'privégesprek'. Een woordvoerder van Southwest heeft inmiddels de excuses voor de hele gang van zaken aangeboden.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...crofoon-stond-nog-open-piloot-geschorst.dhtml
 
De vliegmaatschappij wordt ook beschuldigd van het feit dat het het incident in eerste instantie probeerde onder het tapijt te vegen en toen het bekend werd, bagatelliseerde als zijnde een 'privégesprek'. Een woordvoerder van Southwest heeft inmiddels de excuses voor de hele gang van zaken aangeboden.

Interessant is dat het feit dat het hier om een privégesprek ging, nu ineens wordt gezien als onder het tapijt vegen.... Als een onbekende een gesprek tussen mij en een vriend opneemt, is het dan ineens geen privégesprek meer? De opname is immers voor mij onbekend. Ook heb ik nooit gewild dat anderen het gesprek konden horen of opnemen. Dat is in dit geval toch niet anders?

Op zich vind ik dat het hier wel degelijk om een privégesprek gaat, dat per ongeluk is uitgezonden. Of heb ik dat nou mis?
 
Back
Top