STRAKS OP TV! 28/03/04 2015

Wepz

New member
Netwerk Nederland 1, 20:15

Wat beweegt de doders van Yassin?
Netwerk sprak met de mannen die missies uitvoeren boven de Palestijnse gebieden en op verzoek doden. Ze leggen uit waarom ze dit werk doen en praten openhartig over hun gevoelens. Verslaggever Peter Tetteroo maakte de opnamen onder strenge voorwaarden. Zo zijn de militairen onherkenbaar en mogen hun namen niet worden genoemd.
 
gaat het over deze jongens?

f-15i_8.jpg


f-16I_c5.jpg


f-4_5.jpg



ah1-8-6.jpg
 
Ik heb het ook gezien. Die ene Cobra-piloot was tegelijk ook nog kinderdokter. Aparte combinatie.
 
ik heb het gezien. Vond het wel een goede reportage

alleen moet er nou zo'n dreigend muziekje onder bij een F-16 met trainings lucht luchtraketten zonder explosieve lading? ;)
 
Ja, zeker. De piloten hebben het laatste woord. Ze kunnen op het laatste moment nog weigeren om te vuren als er teveel burgers in de buurt zijn.

Bij een helikopter is het volgens mij veel persoonlijker dan in een f16. In een helikopter zie je je doel, in een f16 scheer je er met 1000 km/h overheen.
 
ik heb best wel sympathie voor die piloten, ze hebben er tenminste een eerlijke kijk op, vooral die piloot en arts tegelijk, hij kent beide kanten van het verhaal...
 
Oorspronkelijk gepost door Wepz
ik heb best wel sympathie voor die piloten, ze hebben er tenminste een eerlijke kijk op, vooral die piloot en arts tegelijk, hij kent beide kanten van het verhaal...

Ik heb het niet gezien, maar werkte hij dan als kinderarts in een Palestijns vluchtelingenkamp?

Erik.
 
Last edited:
nee in een kinderziekenhuis waar ze ook palestijnse kinderen behandelden. (ik neem aan dat je erop doelde dat hij vast alleen israelische kinderen behandelde? dat is dus niet zo :) )

Wel apart inderdaad want die palestijnse ouders wisten dus ook niet dat hij Cobra piloot was...
 
Tomcat,

dat valt me alles mee. Meestal zijn de Nederlandse media nogal ongenuanceerd. Ik ben blij dat het ook anders kan.

Erik.
 
ik vondt het een hele goede reportage, ongewoon voor Nederland om dit soort reportages te maken, zo zie ik ze maar weining. (ik heb een schotel thuis dus kan alle publieke zenders ontvangen en RTL4 en 5)
 
Ik stond er ook versteld van. Je verwacht dat zo'n reportage vol met veroordelingen zit. Was gelukkig niet het geval.
 
Back
Top