Stout!

@kroket

New member
Zo, frisse fietstocht achter de rug, en een lekkere binnenkomer op kantoor:

Zijn de boys van Arkefly toch nog steeds seat only tickets aan het verkopen via de site voor de bestemmingen in de Carriben...!
Kan me herinneren dat hier een rechtzaak over is geweest (vast wel iemand die de details daar nog van weet), en dat dit niet meer mag.

Het directoraat luchtvaart/IVW zou dit ook al hebben opgemerkt (je hoort altijd een hoop op het fietspad...), en bereidt stappen voor.

Ai, worden toch weer spannende feestdagen voor Stevie
 
Maar laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk ook wel belachelijk dat het verkopen van seat only's op routes buiten Europa nog steeds zo gereguleerd is dat slechts 1 Nederlandse carrier dit mag verkopen. In dit geval is het puur een stuk protectionisme van MP om ervoor te zorgen dat dat stuk van het publiek alleen bij hen kan boeken. Het marktmechanisme zou hier, net zoals binnen Europa gewoon zijn werk moeten kunnen doen wat mij betreft.

Ook MP heeft de seat only nodig voor een goede opbrengst op deze vluchten. Logisch dat ze dit willen verdedigen maar de overheid zou beter moeten weten. O nee, die heeft geen verstand van de luchtvaart en luistert naar de KLM om te horen wat het luchtvaartbeleid moet zijn.
 
Nee, dat zie je mooi fout. Nederland is diegene die restrictief is voor de buitenlandse carriers. Er mag van Nederland maar 1 carrier vanuit Costa Rica naar Nederland vliegen en dus zegt Costa Rica, dat geldt het omgekeerd ook zo! En dus is Nederland door z'n stricte beleid de boosdoener!

TFL is moet zich gewoon aan de regels houden. Als er afspraken zijn gemaakt geldt dat voor iedereen en dan moet je niet het speelveld gaan veranderen.

Stevie vindt dat ook, maar wordt door z'n arrogante gedrag gewoon gedwongen dingen te doen die niet mogen of oogluikend worden toegestaan. Sterker nog, ik vraag me af of er uberhaupt toezicht en handhaving bestaat vanuit de overheid op deze materie.
 
Volgens mij komt het op hetzelfde neer wat we zeggen, toch?
De nederlandse overheid heeft de sleutel tot openbreken van de markt in handen maar gebruikt die niet. Jij hebt het trouwens over Costa Rica? Dat is toch precies één van de bestemmingen waar TFL niet op vliegt? Mee eens dat TFL moet proberen de wet aan te passen en niet overtreden, maar er moet toch geld binnenkomen en dus worden ze door de omstandigheden misschien wel gedwongen.
 
Back
Top