Stevie voorziet breakeven voor 2006

How many times do I have to say it?

How many times do I have to say it?

EL Stevo said:
19of77 Blijft beweren dat het het niet heeft gestuurd...... misschien schaamt ie zich wel ....Cheers Steef

Sorry Stevo but the reason I keep telling you I have not applied is because...... I have not applied.

This is easy enough to verify - why don't you check your facts?
 
You have my initials correct - that's all!
I have not applied to ArkeFly - you will not find my CV at the office.
I can't make it any clearer than that.

CV's van mensen die ze niet willen zul je er inderdaad niet vinden denk ik.

If it walks like a duck, talks like a duck and looks like a duck, even though it swears it's not a duck... it's still a duck.

Ik heb het zelf van twee uitersten gehoord, cabine en instructeurs, dat je het hebt geprobeerd maar dat je PBB reputatie je de das om heeft gedaan. Misschien maakte iemand een vergissing, ging het toch niet om jou, maar ging dat toch verder als zijnde de waarheid... misschien ook niet.

Next topic:

Door de veel hogere overhead van MP kunnen ze het nu al amper vol houden. Op CUR vliegen lijkt me meer een wanhoopsdaad, zoiets als comfort klasse na-apen.
Vroeg of laat moet degene met de minst diepe zakken en die het minst geld erbij giet stoppen.
My guess is MP... (en mijn hoop ook natuurlijk, maar da's persoonlijk).
 
Perspective

Perspective

RayvanderHeij said:
Ik heb het zelf van twee uitersten gehoord, cabine en instructeurs, dat je het hebt geprobeerd maar dat je PBB reputatie je de das om heeft gedaan.

Very sad to see people would rather believe the company "Rumour Mill" than accept my word.

I have no reason to lie about this.

I have made the comparison between SriLankan and ArkeFly - it's not even close.
 
Eric, all I know is what I hear. I'm not saying I believe them, or you for that matter, not that anything matters at all really.

People often say that where there is smoke there is fire, but I think people too often use that saying to confirm their own rumour.

As far as one person being more thrustworthy than the other, I don't know you.
But knowing your history of AH/HXL/TFL bashing I can understand the loss of face if you were known to want to join any of them, nobody would take you seriously anymore.
 
surfrules said:
El Stevo,

Oke en ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar zoals ik het nu bekijk zal de pax markt een zware markt blijven voor de charter mys voor de komende jaren. Kijk naar de voorgaande, Kijk naar de kost prijzen van tickets, liefst zo laag mogelijk, kijk naar de concurentie om ons heen.
Dus er van uit gaande dat dat zo blijft, zal de winst voor de Paxvloot van MP en voor arke ook schaars blijven!?!.. dus Hoelang wil TUI nog geld pompen in een bedrijf dat geld kost...TUI DE gaat niet voor niets 2 togo's samen voegen...
Bij MP zie ik soms ook de vingertjes achter de oren krabben!...ondangs dat MP ook nog genoeg andere bedrijven heeft in het buiteland die geld opbrengen, freight agency's, TAMPA airlines..noem maar wat.

Wil niet persimistisch zijn, maar we willen toch een bedrijf opzetten dat winst maakt en niet iets vooruit blijven slepen waar toch weinig met te halen valt?
Hoop dat die 737tjes de oplossing zijn voor arke...:rolleyes:

cheerios


De oplossing waarvoor??????
Wat is het probleem dan eigenlijk. Waarom wordt er weer verlies verwacht? Wat zijn de specifieke oorzaken daarvan?
Je denkt dat B737 de oplossing is. Ik weet het niet. A/C inhuren met cockpit??
Volgens mij komt Futura deze winter voor ARKEFLY vliegen (met cockpit). Lijkt me een duur verhaal (en slecht voor de Nederlandse werkgelegenheid).
By the way. TUI Nederland heeft inmiddels al hun tafelzilver verkocht. Waarom?? Om wat gaten te dempen???
Wordt vervolgd!
 
Guys, dit begint toch wel een beetje triest te worden met het welles nietes verhaal rondom 19of77. Ten eerste zou het triest zijn als een bedrijf gewoon rondbazuint wie er wel en niet solliciteert of "gewone" employees toegang zouden hebben tot de files van sollicitanten. Ten tweede lag mijn originele file van BASE uiteindelijk zelfs nog bij Air Exel via FlyMetropolis (die van jou ook Ray!) hoewel ik met de laatste twee nooit iets van doen heb gehad: Slechte huishouding maar het bewijst niks. En ten derde: Who gives a shit? We weten nu toch wel dat airline rumors absoluut niets waard zijn.
 
PHEHEH said:
TUI Nederland heeft inmiddels al hun tafelzilver verkocht. Waarom?? Om wat gaten te dempen???
Wordt vervolgd!

Waarschijnlijk doel je o.a. op het hoofdkantoor in Rijswijk? Veel bedrijven verkopen momenteel hun onroerend goed en huren het terug. Met name uit het buitenland is er veel vraag naar. Waarom je geld in 'stenen' vastzetten als je er wat anders mee kan doen (ook omdat het als 'dood' geld wordt gezien).

Hoeveel tafelzilver heeft MP nog?
 
Dutchie

Tafelzilver hoeft niet perse vastgoed zijn, maar bv ook (renderende) dochterondernemingen.
Natuurlijk moet je af en toe cashen, maar waarvoor heb je het geld nodig????
Dat is denk ik de vraag, waarop ik geen feitelijk antwoord heb.
 
We weten nu toch wel dat airline rumors absoluut niets waard zijn.
Exactemundo, toch zit bijna elke bericht wel vol met een of ander gerucht.

Maare, mijn file lag bij andere toko's? Cool, nostalgie... zou ik wel eens willen inzien :)
 
PHEHEH said:
Dutchie

Tafelzilver hoeft niet perse vastgoed zijn, maar bv ook (renderende) dochterondernemingen.
Natuurlijk moet je af en toe cashen, maar waarvoor heb je het geld nodig????
Dat is denk ik de vraag, waarop ik geen feitelijk antwoord heb.

Maar deze week hebben ze Rijswijk wel verkocht (en voor 3/4 teruggehuurd)! Maar als je feitelijk geen antwoord hebt, waarom suggereer je dan "om wat gaten te dempen"?
 
Waarom je tafelzilver verkoopt??:
- of cash nodig voor lopende rekeningen (liquiditeitspositie)
- of geld nodig voor investeringen (voor groei bv te accomoderen of andere aankopen te doen)
- of gewoon ordinair cashen om je winst te nemen

Zie opmerking van ABSYNTHE
Hij beweert dat er een gat van 10 milj euro bij Arkefly is.
Dat is de enige reden waarom ik denk dat er tafelzilver verkocht zou kunnen zijn.
Waarom ga je je pand verkopen en dan terughuren voor 3/4. Ik zou verhuizen naar een goedkoper pand. Dat pand is volgens mij allang afgebetaald (hoe lang zit TUI er niet in??). Of heeft iemand een ander idee?

Natuurlijk zijn er veel geruchten en is men vlug geneigd om het negatieve van alles in te zien. Bedoeling van zo'n forum is meningen uit te wisselen of te discusseren. Wie heeft er een positieve kijk op de zaak?:grijns:
 
Heb absynthe gevraagd naar de bron van zijn bewering, maar nog niks gehoord:wegkwijt:

Veel bedrijven verkopen hun pand en huren het terug. Meestal om de gelden in daadwerkelijke bedrijfsactiviteiten te steken. Men zal niet gauw verhuizen omdat de investeringen in b.v. infra structuur al in het huidige pand aanwezig zijn en het daardoor toch nog een dure grap kan worden ondanks verhuizen naar een goedkoper pand. En een kleine nuance, 1/4 werd al gehuurd door Shell maar dat deden zij van TUI en dat contract is overgegaan naar de kopende partij (aldus property.nl nieuwsbrief).
En mijn bron is niet moeilijk, ik werk bij een beursgenoteerde vastgoed belegger.

Maar goed ik ben wel benieuwd naar passage TUI (ArkeFly) en passage Martinair qua resultaten.

En wat betreft het negatieve, daar zijn we hollanders voor, toch? Vind het alleen ietwat vreemd dat veel gesproken wordt over de resultaten van ArkeFly terwijl bedrijfseconomisch gezien Martinair allang zijn passage had moeten dumpen. Een resultaat van 22m op vracht en een verlies van 17m op passage.... (2005)
 
Mijn $0.02 aan speculatie: (we zijn nu toch bezig).

MP hangt aan z'n tandvlees en verdomd het om de prijs aan TUI te geven.
Wat ik me heb laten influisteren is dat er ergens bovenin MP iemand zit die TFL's bloed wel kan drinken, nu des te meer omdat MP de oorlog aan het verliezen is.
(als je er van uit gaat dat de getallen 10 en 17 miljoen kloppen, dan doet TUI het 7 miljoen beter).
Als dat zo is dan is trots de enige reden waarom MP nog aan passage doet.

Het zou me dus niks verbazen als er reeds voorbereidingen zijn voor een splitsing waar de vracht zelfstandig door gaat (of op gaat in KLM), de passage een stille dood sterft en met de restanten daarvan wat nieuws wordt gemaakt om TUI van tegenpartij te kunnen voorzien.
 
Lang leve de bronnen!

Lang leve de bronnen!

Dutchie, ik kan hier wel mijn bronnen met naam en toenaam gaan vermelden, maar dat zou automatisch beteken dat o.a. een goede vriend van mij diep in de problemen verzeild raakt.

Daarom: mijn bron is -laten we hem Frits Vrolijk noemen- Frits!

Tevreden?

Nee, dacht ik al. Maar: wat doet de naam er toe, ga er van uit dat ik hier geep poep praat.

Zal ik je meteen the latest van the MAC verklappen: Miami loopt erg slecht en gaat er binnenkort gedeeltelijk uit (dat is geloof ik alniet eens meer een geheimpje)
Grote verliezen in de passage maar het is worstelen om een passende oplossing te vinden.

Als ik bij de MAC vloog zou ik héél snel strategisch gaan bieden, wie weet hoe het er over -zeg- een maand voorstaat!

Cheers!
 
PHEHEH said:
Miami bij MP is al sinds begin september met 2 vluchten per week gereduceerd.

10 miljoen en dan Vrolijk :)

Geef je gelijk dat je niet altijd je bronnen kan prijsgeven maar er zijn er op dit board ook die totaal ongefundeerd (lees: als het in het straatje past) 'nieuws' vermelden.

Zoals ik al zei, ben benieuwd naar resultaten van beide clubs.

En wat betreft Thomas Cook die passage MP koopt, mwah ik denk dat MP daar te groot voor is. Zie eerder Trans verder uitbreiden en wellicht een ex-MP beperkte vloot voor Thomas Cook.

Cheers
 
Jaja, er doen weer een hoop geruchten de ronde, maar ik zie weinig echt onderbouwde verhalen.

Wat betreft MP en Miami dat gaat gewoon vrolijk door. Komende winter weer 6 x per week (met uitzondering van een aantel weken, maar dit vanwege groot onderhoud van een van de 767's) en het loopt de laatste tijd weer aardig.

Ik denk dat er momenteel in de passage (charterbusiness) weinig te verdienen is. Dit met name door de (oneerlijke!!)concurrentie van de afgelopen jaren.
hiermee bedoel ik dus o.a. Air Holland en haar opvolgers zoals HXL .
Bedrijven die met dumpprijzen geprobeerd hebben de chartermarkt in handen te krijgen en daardoor uiteindelijk allemaal failliet gegaan zijn, maar de markt daardoor wel verziekt hebben! (zowel voor MP als TFL).

Laten we hopen dat beide bedrijven het de komende tijd wat beter gaan doen, want de markt is groot genoeg voor beiden en bovendien willen we geen van allen onze baan kwijt! (of niet soms!)
 
Martinair heeft zijn zomerrooster 2007 zelfs al gepubliceert... 6x per week wederom MIA. En tuurlijk niet iedere week 6x. Er zijn weken dat er gepland een kist in onderhoud staat.
En mag ik even lachen!!!! Martinair heeft verloren van TFL......bbwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhahahahahhahah
 
Last edited:
Back
Top