De Miami loopt de laatste tijd juist helemáál niet aardig meer, waar heb je gehoord dat dat juist wel het geval zou zijn? Vreemd.
En de charterbussiness algemeen, daar is in heel Nederland zowiezo de laatste 10 jaar al geen -eerlijke- cent meer verdiend!
Dit komt inderdaad door valse concurrentie: het lijkt zo groot hier als je niet zo ver kijkt, maar Nederland is een veel te kleine markt voor KLM, HV, MAC en óók nog eens TFL.
Ik denk dat de MAC slim nog even wacht met actie, en voorlopig de passageverliezen accepteert en compenseert met eigen geld en de evt. cargowinst.
Het is te hopen voor ze dat TFL -het laatste overblijfsel van wat waarschijnlijk Neerlands´ meest duistere luchtvaartepisode zal gaan heten- snel over het randje gaat.
Dan maar hopen dat het écht voorbij is met dat soort bedrijven, en kijken of de passage weer een beetje richting breakeven geschroefd kan worden.
(Pas dan zijn de MAC-passageboys uit de gevarenzone)
En die roep om eerlijke concurrentie, of een van blauw-onafhankelijk luchtvaarbedrijf, ach..
Voor het grootste gedeelte profiteren daarvan de touroperators die eigenlijk in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van heel wat luchtvaartbedrijven.
Moeten we daar medelijden mee hebben?
Ik denk van niet, makelaars/bemiddelaars in welke branche dan ook trekken al veel te lang aan het langste eind.
Lang leve internet! En lang leve mensen die zelf hun vakantie samenstellen, regelen en boeken! Weg met de touroperators!
Als mensen via de www hun vakanties doen, regelt concurrentie zichzelf: de KLM -hier in de provincie Nederland- wordt namelijk beconcureerd door andere carriers uit o.a. de provincie Duitsland en provincie België.
Voor ongeveer de helft van de nederlanders zijn luchthavens in die provincies aantrekkelijker qua reistijd/parkeerkosten.
back on topic
F70, ik denk niet dat je TFL in hetzelfde rijtje als de MAC mag plaatsen, het zijn -gelukkig maar voor de vliegers, dan valt er nog wat te kiezen!- twee volledig verschillende bedrijven
TFL hoort -totdat het tegendeel bewezen is- nog steeds gewoon in het rijtje thuis waar ze vandaan komen: bij de boeven.
En de charterbussiness algemeen, daar is in heel Nederland zowiezo de laatste 10 jaar al geen -eerlijke- cent meer verdiend!
Dit komt inderdaad door valse concurrentie: het lijkt zo groot hier als je niet zo ver kijkt, maar Nederland is een veel te kleine markt voor KLM, HV, MAC en óók nog eens TFL.
Ik denk dat de MAC slim nog even wacht met actie, en voorlopig de passageverliezen accepteert en compenseert met eigen geld en de evt. cargowinst.
Het is te hopen voor ze dat TFL -het laatste overblijfsel van wat waarschijnlijk Neerlands´ meest duistere luchtvaartepisode zal gaan heten- snel over het randje gaat.
Dan maar hopen dat het écht voorbij is met dat soort bedrijven, en kijken of de passage weer een beetje richting breakeven geschroefd kan worden.
(Pas dan zijn de MAC-passageboys uit de gevarenzone)
En die roep om eerlijke concurrentie, of een van blauw-onafhankelijk luchtvaarbedrijf, ach..
Voor het grootste gedeelte profiteren daarvan de touroperators die eigenlijk in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van heel wat luchtvaartbedrijven.
Moeten we daar medelijden mee hebben?
Ik denk van niet, makelaars/bemiddelaars in welke branche dan ook trekken al veel te lang aan het langste eind.
Lang leve internet! En lang leve mensen die zelf hun vakantie samenstellen, regelen en boeken! Weg met de touroperators!
Als mensen via de www hun vakanties doen, regelt concurrentie zichzelf: de KLM -hier in de provincie Nederland- wordt namelijk beconcureerd door andere carriers uit o.a. de provincie Duitsland en provincie België.
Voor ongeveer de helft van de nederlanders zijn luchthavens in die provincies aantrekkelijker qua reistijd/parkeerkosten.
back on topic
F70, ik denk niet dat je TFL in hetzelfde rijtje als de MAC mag plaatsen, het zijn -gelukkig maar voor de vliegers, dan valt er nog wat te kiezen!- twee volledig verschillende bedrijven
TFL hoort -totdat het tegendeel bewezen is- nog steeds gewoon in het rijtje thuis waar ze vandaan komen: bij de boeven.