Stevie voorziet breakeven voor 2006

De Miami loopt de laatste tijd juist helemáál niet aardig meer, waar heb je gehoord dat dat juist wel het geval zou zijn? Vreemd.

En de charterbussiness algemeen, daar is in heel Nederland zowiezo de laatste 10 jaar al geen -eerlijke- cent meer verdiend!

Dit komt inderdaad door valse concurrentie: het lijkt zo groot hier als je niet zo ver kijkt, maar Nederland is een veel te kleine markt voor KLM, HV, MAC en óók nog eens TFL.

Ik denk dat de MAC slim nog even wacht met actie, en voorlopig de passageverliezen accepteert en compenseert met eigen geld en de evt. cargowinst.
Het is te hopen voor ze dat TFL -het laatste overblijfsel van wat waarschijnlijk Neerlands´ meest duistere luchtvaartepisode zal gaan heten- snel over het randje gaat.

Dan maar hopen dat het écht voorbij is met dat soort bedrijven, en kijken of de passage weer een beetje richting breakeven geschroefd kan worden.
(Pas dan zijn de MAC-passageboys uit de gevarenzone)

En die roep om eerlijke concurrentie, of een van blauw-onafhankelijk luchtvaarbedrijf, ach..
Voor het grootste gedeelte profiteren daarvan de touroperators die eigenlijk in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van heel wat luchtvaartbedrijven.

Moeten we daar medelijden mee hebben?
Ik denk van niet, makelaars/bemiddelaars in welke branche dan ook trekken al veel te lang aan het langste eind.

Lang leve internet! En lang leve mensen die zelf hun vakantie samenstellen, regelen en boeken! Weg met de touroperators!

Als mensen via de www hun vakanties doen, regelt concurrentie zichzelf: de KLM -hier in de provincie Nederland- wordt namelijk beconcureerd door andere carriers uit o.a. de provincie Duitsland en provincie België.
Voor ongeveer de helft van de nederlanders zijn luchthavens in die provincies aantrekkelijker qua reistijd/parkeerkosten.

back on topic

F70, ik denk niet dat je TFL in hetzelfde rijtje als de MAC mag plaatsen, het zijn -gelukkig maar voor de vliegers, dan valt er nog wat te kiezen!- twee volledig verschillende bedrijven

TFL hoort -totdat het tegendeel bewezen is- nog steeds gewoon in het rijtje thuis waar ze vandaan komen: bij de boeven.
 
Something to think about

Something to think about

RayvanderHeij said:
But knowing your history of AH/HXL/TFL bashing

I’ve been wanting to post this for a while – now seems to be as good a time as any.

Time for me to address my “reputation”.

I have been repeatedly accused of “bashing” various companies

Let’s see:-

• I have not bankrupted any airlines through my actions
• No one has lost their job as a result of my actions
• I have not contributed to the destruction of the Dutch charter market
• I have not screwed anyone on their salaries
• I have not screwed anyone on their pensions
• I have not screwed anyone on their Type Rating
• I have not offered anyone crap terms and conditions on a “Take it or leave it” basis
• I have not made statements on radio/TV/Newspaper that were blatant lies

There are a group of people who did all of the above
There are a second group who actively supported the first group in their actions
And there are a third group who knew damn well what was going on but stood by and let it happen anyway

If had done any of the things listed above then I would expect people to be angry – and rightly so.

What have I done?

Posted my opinions and backed them up with the appropriate facts. That’s it.

Be honest - was I that far away from the truth?

I’m good at reading between the lines (perhaps even a little too good…..) and I know Bull**** when I hear it. I call it like I see it and I won’t apologise for that.

It’s ironic that I have a bad reputation with certain people – yet these same people are currently working with people who have done a great deal more than post their opinions! (see above) And they seem perfectly happy to do so.
 
ARTIKEL OP LUCHTVAARTNIEUWS.

Heel verstandig besluit om niet te starten met Paramaribo. Te hoge investering met geen zicht op rendement.



Voorlopig geen ArkeFly-vluchten naar Suriname

09-10-2006

RIJSWIJK - TUI Nederland gaat haar eigen luchtvaartmaatschappij ArkeFly vooralsnog niet inzetten op Suriname. Daardoor krijgen de KLM en SLM vanaf 1 november alleen te maken met concurrentie van Martinair. Een woordvoerster bevestigde maandag (9 oktober) dat de directie van TUI een streep heeft gehaald door de plannen om vluchten te organiseren van en naar de voormalige kolonie. TUI vermoedt dat een dergelijke investering nu niet zal renderen.

Tegelijkertijd sluit de onderneming niet uit dat er op termijn alsnog eigen vliegtuigen richting Suriname gaan vliegen. "Het is en blijft een interessante bestemming, die we zullen blijven volgen", aldus de TUI-zegsvrouw. De onderneming biedt Suriname nu aan via het merk Holland International. Dat bedrijf maakt gebruik van de diensten van KLM.

De laatste jaren is er veel geklaagd over de hoge prijzen voor vluchten van en naar Suriname. Belangenorganisaties van de Surinaamse gemeenschap in Nederland voerden allerlei gerechtelijke procedures om een einde te maken aan het monopolie van KLM en SLM.

Met succes. Afgelopen voorjaar werd bekend dat ArkeFly en Martinair twee keer in de week vluchten naar Suriname mogen aanbieden. Beide luchtvaartmaatschappijen spraken de verwachting uit dat de gemiddelde ticketprijs zou gaan dalen. Bestuursvoorzitter Steven van der Heijden van TUI ging destijds uit van 500 à 550 euro per ticket. Het is onduidelijk of die verwachting nog uitkomt, nu ArkeFly afziet van Suriname als bestemming.
 
Hebben zij bij TFL nou orde op zaken gesteld of gaan zij een zware winter tegemoet? Voor de post hvd wordt ook al weer een nieuwe man/vrouw (?) gezocht?
 
Diana, als je het PBB weer eens opschoont, kan je dan wel even het bovenstaande bericht bewaren. Ik wil dit terzijnertijd graag citeren :airforce:
 
:( Het blijft wel stil aan de overkant

Ik denk dat het her en der langzaam doorsijpelt dat 2 long- en 2 shorthaul kistjes voor wat de AG betreft het definitieve eindpunt is van het Arkeverhaal. Niets minder en niets meer.

Dan blijft er een simpele keus over: blijven hangen voor dat salaris/pensioentje met alle paniekvoetbal/roosterwijzigingen (heeft btw niets met de indeler te maken, gewoon een structureel crewtekort!) die daar óók nog eens bij horen en de angst dat -ieder jaar weer- de komende november de stekker uit het Duitse stopcontact wordt getrokken.

Of gewoon naar een BETERE PLEK op zoek gaan?

Kom op! er zijn er meer dan genoeg!
 
Nee.

Getallen kun je volgend jaar in bedekte termen terugvinden in het jaarverslag van TUI AG.
 
In Airline Business staat een lang interview met Christoph Müller, een lid van de raad van bestuur van TUI.

Hij zegt nogal onomwonden dat er voor pure charteraars vrijwel geen toekomst meer is. Dat TUI zich voornamelijk op HLX en Hapagfly gaat concentreren. En dat op korte termijn TUI zal gaan bekijken of en hoe de activiteiten van onder andere Arkefly en Corsairfly nog wel in het businessplan van TUI passen.

Lees ik hier dat TUI Arkefly loslaat???
 
Liftdumper,

Is het interview ook ergens op internet terug te vinden?

cheerios:)
 
Erg interessant verhaal, hoewel er eigenlijk niks nieuws in staat. De Kellehers, Steliossen, O'Leary's en Van den Brinks van deze wereld roepen al jaren hetzelfde.

In het artikel staat ook dat TUI-D komend jaar 25% meer stoelen in de (loco)markt gaat zetten. Dan blijven er weining 737's over om eventueel hier te stationeren zou je denken.

Kan er iemand wat afluisterapperatuur verstoppen in het kantoor van SvdH wanneer de heer Müller op bezoek komt?
 
De conclusie in die betreffende alinea is verkeerd begrepen door de journalist. Intern al officieel een verklaring gevraagd naar dit artikel, niemand hoeft zich zorgen te maken.
 
Back
Top