Mooi stukje journalistiek.
Denk dat het een stuk erger zou zijn wanneer we niet wisten hoe we met de automaat om moesten gaan om het maar eens om te draaien.
Manual vliegen allemaal heel leuk en aardig maar kan iemand mij vertellen wat dat te maken heeft met de Turkisch Airlines en de Air France crash? Volgens mij wisten de jongens van Turkisch echt wel hoe ze een een ILS moeten vliegen. Blindelings vertrouwen in de automaat en niet bezig zijn met het scannen van je instrumenten tijdens deze fase van de vlucht lijkt me meer de oorzaak. Air France: Zullen de jongens niet geweten hebben hoe ze een stall moeten herstellen? Meer een gevalletje tegenstrijdige info, verkeerde keuze.
Manual, raw data, zijn de belgen superstrak maar in, zeker niet de enige, maar betwijfel ten zeerste of dat de vliegveiligheid nou zo ten goede komt. Uiteindelijk is vliegen op de automaat altijd veiliger en is die niet beschikbaar dan maar op een iets roestigere manier naar de baan.