Stella en Lufthansa

Status
Not open for further replies.

Mr Jones

Member
EELDE - De Nederlandse pilotenschool Stella Aviation Academy is door Lufthansa gekozen voor de opleiding van honderd nieuwe piloten. De nieuwkomers moeten worden opgeleid voor Lufthansa Cityline, de regionale dochter van de Duitse maatschappij. Vanwege de toenemende vraag naar vliegers hoopt Stella het aantal op te leiden piloten komend jaar te kunnen opvoeren naar vijfhonderd.
Aan de slag gaan voor een baan bij Lufthansa valt niet mee, benadrukt Evert-Jan Hilgeman, directeur van Stella Aviation Academy. “Bij het opleiden van piloten voor Lufthansa is er een Deutsche Luft und Raumtefahrt (DLR) onderzoek nodig, een capaciteiten en psychotechnisch onderzoek. Dit onderzoek heeft tot gevolg dat het aannamebeleid als zeer zwaar kan worden betiteld.”
De pilotenopleiding van Stella wordt verzorgd op drie verschillende luchthavens: Maastricht, Groningen en Teuge.

Stella geen banden met maatschappijen? Eat this :)
 
Ik heb zo maar een gevoel dat hier weer heel veel reacties op gaan komen.......

Ach, valt best mee hoor... over dit bericht kunnen we kort en krachtig zijn: Lufthansa Cityline is bij een aantal vliegscholen in Nederland geweest om een presentatie van zichzelf te geven en om mensen warm te maken om bij hen te komen vliegen. Stella meldt dit alleen even in de media, andere scholen hebben ervoor gekozen om dit niet te doen.

Greetz
 
Heeeeey meneer Jones,
Ik heb u gemist! Inderdaad goed nieuws voor de studenten van stella.
100 naar CLH, een stuk of 10 naar KLM. Nu nog maar 390 studenten te gaan die een plekkie moeten krijgen. En dan de rest van de Nederlandse scholen nog, maar daar doen we even niet moeilijk over.
Iedereen succes gewenst op de arbeidsmarkt. Sorry voor het cynisme weer, maar daarom niet minder gemeend.
Kumbaya.
 
capt. relax dan doe je dat toch niet? :) niemand die 't je verplicht! Dus bij deze, bespaar ons anders je niet interessante postings en kom met iets inhoudelijks.

Ontopic - wederom een heerlijk misleidend maar o zo subtiel persbericht van stella om maar weer zoveel mogelijk mensen 120k over de balk te laten smijten. Dat moeten we ze toch nageven.
 
Ik vind ook dat je niet zo denigrerend moet doen over Stella.
Het is namelijk wel lekker bier.;)
 
Als je een geldig brevet hebt en de juiste voor-opleiding, dan kan iedere Europeaan bij CLH solliciteren. Heb je VWO en 250 uur of meer gevlogen, dan kan je zelfs direct bij Lufthansa passage terecht. In Duitsland maakt het namelijk niet uit welke vliegschool je gedaan hebt.

M.A.W. niets nieuws..........
 
Weer een broodje aap verhaal !!! Dit is NIET waar. Maatregelen volgen kan ik u vertellen. Inmiddels is CityLine geinformeerd over deze onjuiste informatie.

Stelletje zielepoten zijn het daar bij Stella....

Even aansluiten aan de post van 642: iedereen is welkom bij CLH !!!

C
 
Ja en weet je wat de Clh hier aan gaat doen? Niks! Wat kan hen het boeien.. Heel leuk dat de heer Uwe A. daar voorbij is geweest en heb het er ook vaak genoeg met hem over gehad en dat hij het ook niet juist vond dat die info werd doorgespeeld maar ze doen er niks aan.. Op dit moment is de grootste supplier aan de Clh in Nederland de Stella.. De Stella heeft een contract met de Clh dat ze reclame mogen maken met de naam Lufthansa Cityline.
Smerig? Ja.
Goede reclame? Ook
Meer geld? Zekersteweten
De aspiranten worden even flink in hun Arsch gefickt op goed Duits gezegd!
 
Doet mijn een pint o' Stella , barman..

Lieve vliegvrindjes en vrindinnetjes : je hebt Stella ( of vul hier zelf een vliegschool / programma / opleidingenmakelaar in ) niet nodig om hier een CRJ of ARJ te komen boren -wel een DLR-test en een FQ en al die zooi.
En daar hejje dan wederom je school niet voor nodig!

Dus denkt na voor je die centen overmaakt..
 
Weer een broodje aap verhaal !!! Dit is NIET waar. Maatregelen volgen kan ik u vertellen. Inmiddels is CityLine geinformeerd over deze onjuiste informatie.

Stelletje zielepoten zijn het daar bij Stella....

Even aansluiten aan de post van 642: iedereen is welkom bij CLH !!!

C

Dus het hele verhaal is verzonnen? Ik kan me het haast niet voorstellen, dan zouden de NOS, Luchtvaartnieuws, en een hele hups locale media er goed in gestonken zijn. Maar aan de andere kant, jij werkt bij CLH. Toch? Dus jij zou dicht bij de bron zitten, als die er zou zijn...
Wat zijn de vervolgstappen van CLH nu?

@ MR Jones, Ik zou me er op concentreren iets volwassener posts te plaatsen in plaats van een lekker puh opening. Zo wek je de reacties die je juist niet wilt hebben alleen maar in de hand. En das niet leuk voor de sfeer op dit forum. (Die trouwens sowieso bijzonder grimmig is..)
 
Leuk is dit Neos,

Het is in zoveel media, dus MOET het wel waar zijn???? Jij bent erg groen in de luchtvaart geloof ik. Nothing personal hoor, kun je ook niets aan doen.

Wat CLH gaat doen ga ik je niet vertellen als ik het wist. Het is net "nieuws" en zullen het van de week intern gaan bepreken. En dat beperkt zich niet tot Uwe A, planedriver. Denk eerder aan een andere Uwe;) They are really not amused..

En verder terechte kritiek @ mr Jones (nickname mr lekkuh puh)... Laten we blij zijn dat de markt zo goed is en dat CLH veel mensen een baan kan bieden (Als je de selectie haalt natuurlijk, geldt ook voor Stella leerlingen).

Succes met solliciteren:kiss:

C
 
Hahaha!! 100 piloten van Stella voor CLH ???? Okay...OF ze zijn bij Stella extreem onbekwaam, OF ze liegen dat ze barsten..en als ik eerlijk ben..weet ik het antwoord al! Dames en heren, laat je niet door deze onzin misleiden! Cityline heeft voor 100 mensen die ze aannemen, 700 mensen nodig die de selektie doorlopen! Stella leidt er momenteel misschien 250 per jaar op maximaal en misschien dat dat nog toeneemt tot 500 mensen maar dat kan alleen alleen als ze iedereen die zich aanmeldt, de opleiding laten doen en de selektie dus onnodig is en ook geldklopperij! Iedereen komt door de Stella selektie, maar NIET door de Cityline selektie! Ik hoop dat NIEMAND zijn beslissing voor een vliegschool laat afhangen van deze leugens in de pers want het is gewoon onrealistisch en puur een leugen om weer meer leerlingen te lokken! Slim genoeg als ze zijn zullen ze je ook geen baangarantie aanbieden, Als leerling van Stella krijg je ook GEEN VOORKEURSBEHANDELING BIJ DE CITYLINE SELEKTIE!
Zoals al eerder gezegd, werken er bij Cityline een handvol mensen die van Stella (of rob vd sigtenhorst) komen. Vergelijk dat eens met het aantal leerlingen die ze de afgelopen 4 jaar hebben opgeleid en je hebt een realistisch beeld van het aantal dat er in de toekomst überhaupt van Stella bij Cityline terecht gaat komen!

Dream on!

ps: het gaat hier idd om Lufthansa Cityline en NIET om Lufthansa !

Cheers!
 
Last edited:
Leuk is dit Neos,

Het is in zoveel media, dus MOET het wel waar zijn???? Jij bent erg groen in de luchtvaart geloof ik. Nothing personal hoor, kun je ook niets aan doen.


C

@ Capricorn, zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoelde meer dat de media dan maar klakkeloos alles overneemt.. Een beetje journalist zou toch even CLH opbellen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top