Stella Aviation vs. DFA

Dit is pas Bullshit!!!!

En daar bedoel ik mee dat Klsers, Nlsers sneller doorstromen.. Ga toch weg!!
EPST laat ik me niet overuit... Daar gaat het volgens mij wel wat sneller.
Maar die zetten vooral mensen weg in de UK!!

Mijn tip.... Ga iedere school af en beroordeel zelf welke het beste bij jou past!!
Laat je niet leiden door voorkeuren van andere.. Neem ze wel mee en denk er over na!! Jij moet dat geld neer leggen. Jij moet het doen!! Jij wilt die baan..
Succes !!!

HAHA , sneller doorstromen......:passed:

Ja Gaatze.. jij gaat die ene 100.000 euro dokken en niet wij. Maar als je een er zit een goede vliegschool in België bij Brussels National Airport geloof ik en die is wel een hele goede.. En met die opleiding ben je alleen maar in Amerika en UK. Alleen tja.. jij moet er voor gaan dokken en niet wij..
 
Gaatze,

En, ben je al wat wijzer geworden? Over Stella kan ik je weinig vertellen, behalve dan dat ik geregeld mensen (in hun IFR fase) op Eelde zie rondlopen/vliegen.

Zelf zit ik op de DFA dus kan je hier wel e.e.a. over vertellen.

Het is inderdaad geen grote school. Dit heeft, naar mijn mening, het voordeel dat je veel in contact komt met mensen uit alle fases van de opleiding. Als ik (nu in mijn VFR fase) vragen heb is er altijd wel een verder gevorderd persoon in de buurt om me te helpen. Mijn ervaring is dat dit erg goed werkt (daarnaast houdt het mensen die verder zijn scherp).

Bij de DFA vlieg je je hele opleiding vanaf Eelde. Wat volgens mij bijzonder is aan de DFA is het aantal uren dat je ME vliegt. Direct na het halen van je CPL stap je over op de Diamond DA42. Je hele IFR ME opleiding doe je op dit toestel. Het totaal aantal uren dat je ME vliegt weet ik niet precies, maar volgens mij is er geen andere school in Nederland waar je zoveel ME uren maakt tijdens je opleiding.

Het regime op school is soms best stevig. Er zijn gewoon een aantal regels waar je je aan moet houden. En als je je niet aan de regels houdt dan kan je verwachten een tik op je vingers te krijgen. Niet altijd leuk, maar het dwingt je wel om stil te staan bij de dingen die je doet en over de gevolgen na te denken.

Mocht je vragen hebben moet je me maar even een PM sturen.
 
Last edited:
@ SAFA, kerel, zou je niet eens wat minder achter je pc zitten, je bezig houden met het halen van je havo diploma en eerst eens voor jezelf uitzoeken welke hbo studie je gaat volgen alvorens jij selecties gaat doen bij vliegscholen...

lijkt alsof je t allemaal goed weet maar 3 maanden geleden wist je helemaal niets.. regel eerst even je eigen zaken voordat je advies geeft aan anderen...

laat de mensen die ervaring hebben met selecties en/of al vliegen maar wijze dingen zeggen over hetgeen waar ze verstand van hebben,, was t trouwens niet zo dat Diana jou verzocht had om terughoudend te posten op t forum??!!

prima dat je hier kennis vergaart maar geef geen advies over nogal kritieke beslissingen en keuzes die anderen gaan maken.

gr flying
 
lijkt alsof je t allemaal goed weet maar 3 maanden geleden wist je helemaal niets.. regel eerst even je eigen zaken voordat je advies geeft aan anderen...
prima dat je hier kennis vergaart maar geef geen advies over nogal kritieke beslissingen en keuzes die anderen gaan maken.

lol, dat krijg je als mensen zoals jij en ik telkens uitgebreid op zijn posts ingaan... we geven die jongen zo veel uitgebreide antwoorden dat hij nu ongeveer alles weet :D

Overigens, ik heb ook een babbeltje met Schellinger gevoerd over Stella (DFA is helaas niet zo heel erg aan bod gekomen) en Schellinger gaf aan dat ook Stella gewoon goede piloten opleidt. Het verschil is niet zo heel erg groot, bovendien zeggen de namen van die vliegscholen hier alleen in Nederland wat. Als je bijv. in de VS of Canada wil gaan vliegen zegt de naam van de school helemaal NIETS. Je kan het dus sowieso allemaal een beetje relativeren. Tenzij je bij KLM wil gaan vliegen natuurlijk :grijns:.
 
lol, dat krijg je als mensen zoals jij en ik telkens uitgebreid op zijn posts ingaan... we geven die jongen zo veel uitgebreide antwoorden dat hij nu ongeveer alles weet :D

Overigens, ik heb ook een babbeltje met Schellinger gevoerd over Stella (DFA is helaas niet zo heel erg aan bod gekomen) en Schellinger gaf aan dat ook Stella gewoon goede piloten opleidt. Het verschil is niet zo heel erg groot, bovendien zeggen de namen van die vliegscholen hier alleen in Nederland wat. Als je bijv. in de VS of Canada wil gaan vliegen zegt de naam van de school helemaal NIETS. Je kan het dus sowieso allemaal een beetje relativeren. Tenzij je bij KLM wil gaan vliegen natuurlijk :grijns:.

Precies, en het is zelfs zo dat in Europa deze namen niet eens echt bekend zijn!
Het maakt ze geen ''aars'' uit waar je vandaan komt. Als je mag sollicteren gaat het om je eigen level. Alleen de blauwe rakkers doen moelijk! BELACHELIJK
 
Gaatze,

En, ben je al wat wijzer geworden? Over Stella kan ik je weinig vertellen, behalve dan dat ik geregeld mensen (in hun IFR fase) op Eelde zie rondlopen/vliegen.

Zelf zit ik op de DFA dus kan je hier wel e.e.a. over vertellen.

Het is inderdaad geen grote school. Dit heeft, naar mijn mening, het voordeel dat je veel in contact komt met mensen uit alle fases van de opleiding. Als ik (nu in mijn VFR fase) vragen heb is er altijd wel een verder gevorderd persoon in de buurt om me te helpen. Mijn ervaring is dat dit erg goed werkt (daarnaast houdt het mensen die verder zijn scherp).

Bij de DFA vlieg je je hele opleiding vanaf Eelde. Wat volgens mij bijzonder is aan de DFA is het aantal uren dat je ME vliegt. Direct na het halen van je CPL stap je over op de Diamond DA42. Je hele IFR ME opleiding doe je op dit toestel. Het totaal aantal uren dat je ME vliegt weet ik niet precies, maar volgens mij is er geen andere school in Nederland waar je zoveel ME uren maakt tijdens je opleiding.

Het regime op school is soms best stevig. Er zijn gewoon een aantal regels waar je je aan moet houden. En als je je niet aan de regels houdt dan kan je verwachten een tik op je vingers te krijgen. Niet altijd leuk, maar het dwingt je wel om stil te staan bij de dingen die je doet en over de gevolgen na te denken.

Mocht je vragen hebben moet je me maar even een PM sturen.

Dank jullie allen voor jullie reacties!

Ik heb onlangs een gesprek gehad op de DFA. We hebben een heel aantal zaken doorgenomen, en nog even een relaxed uurtje circuits gevlogen boven Airport Eelde in de AlSim 200 met een gesimuleerde TB-20. Echt heel mooi, en de school ademde een hele goede en relaxte sfeer. Iets wat ik toch wel belangerijk bij het vinden van een vliegschool. Vervolgens werd mij in een kort evaluatiegesprekje verteld dat ik op voorhand ben aangenomen op de DFA. Alleen nog medische keuring, en financien regelen.

Zo staan de zaken er dus op het moment voor! :)
 
Dank jullie allen voor jullie reacties!

Ik heb onlangs een gesprek gehad op de DFA. We hebben een heel aantal zaken doorgenomen, en nog even een relaxed uurtje circuits gevlogen boven Airport Eelde in de AlSim 200 met een gesimuleerde TB-20. Echt heel mooi, en de school ademde een hele goede en relaxte sfeer. Iets wat ik toch wel belangerijk bij het vinden van een vliegschool. Vervolgens werd mij in een kort evaluatiegesprekje verteld dat ik op voorhand ben aangenomen op de DFA. Alleen nog medische keuring, en financien regelen.

Zo staan de zaken er dus op het moment voor! :)



Pardon??? Geen testjes en onderzoeken alvorens je aangenomen wordt voor de opleiding? Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat wat circuitjes in de AlSim voldoende zijn om aan te tonen dat men geschikt is voor de opleiding... :snore:
 
Ik was al door de eerste twee fasen van de KLS heen...

Met een toelichting van mijn kant op het rapport van het IAP werd dit voldoende beschouwd
 
Ja, dit klopt .. dat heb ik ook gehad. Wanneer je bij deze KLS fasen bent goedgekeurd kan de DFA dit beschouwen als voldoende getest.

Tevens is het ook wat voordeliger voor de portemonee ;) ... weet je al in welke klas je zal starten ?

Vind het trouwens erg mooi te lezen hoe de meningen en algemene opvattingen van de mensen zo verschillend zijn! :D .. of ze hebben niet goed geluisterd of de opleidingen hebben inderdaad een verhaal opgehangen ... :) .. nou ja, blijkbaar heb jij je weg gevonden! succes en misschien wel tot later!

Gr
 
Gaatze,

. Het totaal aantal uren dat je ME vliegt weet ik niet precies, maar volgens mij is er geen andere school in Nederland waar je zoveel ME uren maakt tijdens je opleiding.

.

Ik ben recentelijk bij de opendag van DFA geweest. Daar werd verteld dat je +-60 ME uren maakt. Bij andere vliegscholen is dat max +-25 ?

gr rox
 
Back
Top