Stand van Zaken (deel 33)

SvZ

New member
Hier kunnen cadetten of mensen in selectie bij de KLu hunzelf "updaten". Dit account, SvZ (Stand van Zaken) is hier speciaal voor gemaakt. Als iemand hier een start aan wilt maken, graag. ww account: standvanzaken, dit wachtwoord hebben meerdere leden van het forum en zo houden we het "Stand van Zaken" topic up to date!

-edit- het moet zijn, deel 33
------------------------

KLu: Klaar in opleiding en werkzaam bij KLu:

MLD: Klaar met de opleiding en werkzaam bij de MLD:

KLu: Goedgekeurd en reeds in opleiding:
- Douglas2

MLD: Goedgekeurd en reeds in opleiding:

EMVO januari 2011

KMA augustus 2011

- S89
- themepark
- Ndy

Bezig met selectie voor vlieger:

- PO1

- GVSS

- VFS & SOL
Eagle5

- PO2
NoChute
- VMO1 & FAM

- VMO2

- AAC

KLu, Officier Luchtverkeersleider, bezig met selectie :
- Tripple7
 
Last edited:
"t valt me op dat er de laatste tijd veel reclame wordt gemaakt voor vliegers binnen de klu (radio/internet). Waarom wordt dit gedaan als er zoveel materieel uitgaat/ bezuinigt wordt? is er weer meer behoefte aan vliegers?

bvd
 
"t valt me op dat er de laatste tijd veel reclame wordt gemaakt voor vliegers binnen de klu (radio/internet). Waarom wordt dit gedaan als er zoveel materieel uitgaat/ bezuinigt wordt? is er weer meer behoefte aan vliegers?

bvd

Momenteel zit ik zelf in de selectieprocedure, morgen heb ik SOL (de laatste test, afgezien van de medische keuringen), ik ben samen met 2 andere jongens op dit moment als enige zo ver in de selectieprocedure, deze test is al 4 maanden ongeveer niet meer uitgevoerd werd ons verteld.
Dit komt doordat de luchtmacht de selectieprocedure nu zo streng en zwaar heeft gemaakt dat er vrijwel niemand meer doorheen komt. Toch hebben ze wel in februari weer een klas nodig van volgens mij toch wel minimaal 10 man, op deze manier gaan ze dat dus niet redden.

Daarom denk ik dat ze de selectieprocedure gewoon even streng houden, maar meer mensen proberen te krijgen die het proberen zodat er meer overblijven.
Ik weet het niet zeker, maar uit de gegevens die ik wel weet lijkt mij dit het meest logisch.
 
...deze test is al 4 maanden ongeveer niet meer uitgevoerd werd ons verteld.
Dit komt doordat de luchtmacht de selectieprocedure nu zo streng en zwaar heeft gemaakt dat er vrijwel niemand meer doorheen komt. Toch hebben ze wel in februari weer een klas nodig van volgens mij toch wel minimaal 10 man, op deze manier gaan ze dat dus niet redden.

De werving heeft niet direct iets te maken met het aanscherpen van eisen en beoordelingen.
Komt wellicht raar en hard over die reclame, maar het is wel noodzakelijk.
Een banale, maar simpele rekensom geeft duidelijkheid.

  • Keuren kost ca. 1/2 tot 1 jaar. Aangenomen dat een kandidaat dit doet tijdens de middelbare school, is deze tijd minder belangrijk.
  • Opleiding KMA kost ca. 1 jaar opleidingstijd. Aangenomen dat een kandidaat het huidige ALO2 kort-model volgt.
  • Vliegopleiding kost ca. 3 jaar opleidingstijd. Aangenomen dat een kandidaat na 3 jaar operationele status krijgt.
Al met al dus ca. 5 jaar van moment van werving tot het operationeel opleveren. Daarbij in acht nemende dat er een behoorlijk percentage afvalt, is werving dus weer volop bezig. Want mensen die nu geworven worden, komen pas in 2016 als actieve werknemer in dienst. Kortom reclame is echt alleen bedoeld voor de lange termijn.

Daarom denk ik dat ze de selectieprocedure gewoon even streng houden, maar meer mensen proberen te krijgen die het proberen zodat er meer overblijven.
Ik weet het niet zeker, maar uit de gegevens die ik wel weet lijkt mij dit het meest logisch.

De huidige aanscherping van aanstellingseisen heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er op dit moment beperkte opleidingsplaatsen zijn/beperkte functieplaatsen zijn. Overigens denk ik dat de selectie niet veel anders is geworden dan een jaar terug -de versoepelingen van rond 2006/7/8 zijn naar mijn weten al langer teruggedraaid.

BTW: Pieken en dalen zijn er altijd binnen defensie. Kortom gewoon knallen voor die selectie/opleidingsplek, want wellicht is de crisis wel weer voorbij in 2015! Zorg gewoon wel voor een backup...

backup+plan+motivational+poster.jpg
 
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier mijn SvZ voor de selectie Officier LVL:
- PO1: gehaald (3-2011)
- VGSB: gehaald (3-2011)
- PO2: niet gehaald (4-2011)
- PO2 herkansing: gehaald (4-2012)
- Eindadvies: negatief (4-2012)
 
Dag Airworkers,

ik zal mezelf eerst even voorstellen: Ik ben Lutti, 23 jaar oud en woon in de buurt van Nijmegen.

lees al wat langere tijd mee op Airwork, en heb nu maar eens een account aangemaakt.

Ik begin 15 augustus op de KMA en ik ben erg benieuwd wie er nog meer gaan beginnen!

en zijn er verder nog mensen bezig zijn met de selectie? laatste tijd nogal stil geweest hier in de stand van zaken......
 
Last edited:
Indien je wacht op een antwoord:
In 2011 gepost, gebruiker laatst online in Februari.
Zweefkerk had/heeft VFS gehad/gedaan?
 
Back
Top