Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
ik sta al vanaf begin april op de lijst en zou 8 mei gaan vliegen in Frankrijk. Helaas heb ik 2 maal moeten afzeggen. Kreeg vorige week telefoon of ik in augustus wil/kan beginnen. Helaas kan ik dan niet en kan ik pas in oktober beginnen. Er zijn dus zeker nog plaatsen over voor de augustus klas. Ik zal nu later mijn PVS moeten doen(half augustus hopelijk).
 
Ik snap het niet helemaal met die PVS. Als er al mensen zijn die al vanaf mei aan het wachten zijn, vind ik het gek dat ik al zo snel ingepland werd. Ik had volgens mij half juni pas de uitslag van VMO2 en ik werd ingepland zodat ik 2 weken later al zou vliegen. Best raar als er al een aantal mensen aan het wachten zijn vanaf mei.

Zeetsuh
 
Niet raar, maar logisch. Ik mocht ook al meteen vliegen na mijn VMO1 uitslag. Helaas is het weer niet veel geweest en zo werd er dus ook niet gevlogen. Een mogelijke reden voor het sneller inplannen van iemand is dat er wellicht plekken over zijn geweest in de PVS groep omdat er nog mensen afvallen op VMO2. Ik wil ook wel gebeld worden :grijns: .

Winds,

WvdB
 
Niet raar, maar logisch. Ik mocht ook al meteen vliegen na mijn VMO1 uitslag. Helaas is het weer niet veel geweest en zo werd er dus ook niet gevlogen. Een mogelijke reden voor het sneller inplannen van iemand is dat er wellicht plekken over zijn geweest in de PVS groep omdat er nog mensen afvallen op VMO2. Ik wil ook wel gebeld worden :grijns: .

Winds,

WvdB

Dan heb ik gewoon geluk gehad denk ik. Maarja, zou als ik er door kom graag op 15 augustus beginnen, maar dat zit er denk ik niet in. Heb er trouwens echt wel zin in.

Zeetsuh
 
Hey mensen,
ik heb vandaag me po1 gehad en wou even melden dat ik maar 2 van de 3 onderdelen gehaald heb. Op de slt had ik 0 fout. Op de II-test had ik 5 van de 35 fout. En op de handvoetoogcoordinatietest had ik zoveel fout dat ik t hier niet ga vermelden...Verder had ik op die test met die figuurtjes enzo (past dit figuurtje in dat figuurtje) ook voldoende gescoord, maar die telde niet mee.

Maargoed, het komt er op neer dat ik in februarie weer naar het cml ga...En hier is ff een nieuwtje dat pas net bekend is (bij mij tenminste): vanaf 1 augustus 2007 gaat de regel in dat als je gezakt bent voor je po1, je bij je volgende poging alle testen weer moet maken. Dus in februarie ga ik weer van voor af aan beginnen...ik verheug me er nu al op:)

greetz anouk
 
Jup...alles moet opnieuw. Naar de voorlichting (waarschijnlijk) en solliciteren en dan krijg je je uitnodiging...en dan moet je alle tests weer doen
anouk
 
Het is nog niets. Ik was ingepland voor de 23e juli, moest maandag en woensdag terugbellen, ook dat was niets. Nu moet ik komende dinsdag weer bellen om een afspraak te maken.

Winds,

WvdB
 
Hey iedereen,

Voor mij weer stapje verder, vandaag intake GVSS gehad en doorheen gekomen!! Had 0 fout, dus nette score lijkt mij :D.

Vond het niet heel moeilijk, gewoon boekje goed leren!

Nu op maandag 27 augustus terug voor mijn GVSS!!! Heb er nu al zin in!! Ondanks dat het wel een lastige test is lijkt het me wel leuk om aan te gaan beginnen!

Dus weer update vaan SvZ!!

Groetjes Airbabe :airforce:
 
Hey,

Net zoals iedereen hier probeer ik ook vlieger te worden bij de Luchtmacht. Omdat me dit een zeer leuk en handig forum lijkt, heb ik ook besloten om me hier aan te melden. Gisteren ben ik door de eerste medische keuring gegaan. En ik ben door (gelukkig). Misschien leuk om te weten is dat je met een kleine oogafwijking WEL door mag. Ze constateerden bij mij een kleine oogafwijking (linker oog iets zwakker als de rechter), waardoor het zien van diepte niet optimaal verloopt. Bij de volgende medische keuring meten ze lenzen aan en als dat het probleem oplost dan ben ik door. Nu was deze afwijking wel zo klein dat mijn ogen zich vanzelf aanpassen (ik wist ook niet dat ik het had).

In ieder geval is mijn droom weer een stapje dichterbij gekomen!

Greetz,

Netforce
 
Na wat rondstruinen op het forum ben ik erachter gekomen dat het hier dus al bekend is dat je met een kleine oogafwijking wel door kan. Was mijn hele verhaal niet nodig geweest hier :dozey: . Foutje!
 
Goedenavond iedereen,

zal mezelf als eerste even voorstellen:
Ik ben Giuseppe Elias Mendola, onderhand alweer 21 jaar en morgen ben ik bij het CML te vinden voor PO1, vorige keer op de luistertest afgekeurd en dit jaar ga ik het dus nog een keer proberen. Ik dank jullie allen voor de informatie, oefenopgaven en testjes die ik hier gevonden heb. Ik heb het gevoel dat ik dit keer wél goed voorbereid de testen in ga en hopelijk ga ik deze ook halen. uiteraard laat ik dat nog eventjes weten :p

Ook erg leuk om te horen hoe het de anderen verloopt / is verlopen.

Ik zal hier zeker meer te vinden zijn

Groetjes,

Elias.
 
@WvdB

Ik moet dinsdag ook terug bellen. De kans zit er dus dik in dat we samen de PVS moeten vliegen. Ben echt benieuwd wanneer we echt een keer richting Seppe mogen!!!!
 
PVS

PVS

Ik ben nu bezig met de PVS en denk zal iedereen is even laten weten hoe het gaat. Afgelopen maandag avond ben ik voor het eerst naar Hotel Bastion heen gegaan om dinsdag voor het eerste naar Seppe te kunnen gaan. We waren in het hotel met z'n 5en. De eerste dag hebben 2 man PVS 1 mogen vliegen en de andere 2 gingen toen ook even de lucht in maar toen bleek de horizon niet goed genoeg te zijn dus kwamen ze na 15 minuten weer terug. Ik ben toen niet de lucht in geweest. Dinsdag avond werden we naar het hotel gestuurd rond een uur of 16:00. Volgende dag vroeg op om weer naar Seppe te gaan. Woensdag heb ik en nog 2 andere kandidaten 2 vluchten kunnen maken, PVS 1 en 2. De mannen die de eerste dag al een vlucht hadden gedaan hadden ook nog PVS 2 gedaan. PVS is echt super vet btw.

Woensdag avond werden we naar huis gestuurd omdat het de komende dagen niet meer goed genoeg zou zijn. Wordt ik donderdag middag opgebeld of ik toch nog even langs kom komen om een vlucht te doen. Ik woon er in de buurt dus snel op naar Seppe. We waren er met z'n 3en. Even afwachten wat het weer zou doen en naar een tijdje toch maar weer naar het hotel gestuurd omdat het weer niks meer zou worden. Vrijdag ochtend vol hoop weer naar Seppe om te kijken of we vandaag nog een aantal vluchten konden doen. Weer een aantal man met de instructeurs de lucht in om te kijken of er boven de wolken een mooie horizon was, maar helaas weer niet. Ben nu net weer thuis. We moeten zondag avond weer bellen en waarschijnlijk naar het hotel om maandag weer verder te kunnen gaan met PVS. We moeten met z'n 5en nog 4 vluchten maken. Dus degene die moeten wachten zullen waarschijnlijk pas op z'n vroegst, dinsdag avond naar het hotel kunnen.

Zo krijg je een beetje een indruk van hoe lang de PVS kan duren, en waarom dat hij voor iedereen steeds uitgesteld wordt.

Als je eenmaal mag beginnen met PVS is het wel super tof om de lucht in te gaan. Een ervaring om niet te vergeten.

En nu, hopen op goed weer komende week.
 
Yes!!! ik heb PO1 met succes afgerond!

De Oog-,voet-,hand-coordinatietest ofzo (die met dat taartpuntje) had ik erg goed gemaakt en in de selectieveluistertest had ik 4 reeksen fout.
Vandaag waren er 3 door, van de 12 ofzo (miss iets meer / minder) .
Nu heb ik een afspraak voor de intake van de GVSS op 6 september, dit zo laat pas omdat ze een nieuwe simulator hebben ofzo. Het komt mij ook wel goed uit want ik ga toch van 6 t/m 27 augustus op vakantie, heb ik daarin alle tijd om het boekje te leren :)

Ik ben echt super blij dat ik dit forum gevonden heb! Die oefeningen die ik hier had gevonden en alle info hebben me zeker héél goed geholpen! Bedankt!

Laten we hopen dat de rest ook goed gaat.

Groetjes,

Elias
 
Gefeliciteerd!
Heb je toevallig wat meer informatie omtrent die nieuwe simulator (worden ze gemoderniseerd in enig opzicht, of geheel vervangen door bv alsim achtige simulators)? Ben wel benieuwd!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top