Stage lopen!

Ik persoonlijk denk dat het zeer moeilijk is. Een idee is misschien dat je wat bedrijfsjes belt mbt General Aviation. Toevallig hebben wij vorig jaar een au pair in huis gehad die net uit middelbare school was. Hij had ook als droom om piloot te worden. Ik heb hem toen uitgenodigd om een keer de sim in te gaan en rondleiding door het bedrijf. Zelfs dat was bijna onmogelijk. Ik moest allerlei referenties opgeven, wat voor band ik met die persoon had, etc. Vergeet ook niet dat als je bij KLM stage wilt lopen er ook een schipholpas moet worden aangevraagd + veiligheidsonderzoek en dat kan ook heel erg lang duren.

@ Julien Oké persoonlijk dacht ik ook al dat het veel gedoe zou worden om overal op schiphol te mogen komen(De plekken waar burgers niks te zoeken hebben) maar hoe denk je dan over een klein bedrijfje op een klein vliegveld die rondvluchten/ toestellen verhuurt?

@ Jus757 hou mij/ons alsjeblieft op de hoogte omtrent je stage vorderingen! dit kan dan mischien ook in de kennisbank komen!

Groetjes MarsMuziek
 
Probeer een maatschapij die niet "airside" zit zoals Transavia, Arkefly of zoiets dergelijks.
Kijk ook ff bij de regionale vliegvelden Lelystad en Eindhoven daar zitten ook een paar luchtvaart ondernemingen.
Dan hoef je nl. geen luchthavenpas te hebben.
Ik zou ook CAE in hoofdorp eens proberen dit is een sim bedrijf en daar kun je mischien wel stage lopen en tevens een paar keer in de sim kijken of zelfs een beetje sturen.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groet Janus
 
Probeer een maatschapij die niet "airside" zit zoals Transavia, Arkefly of zoiets dergelijks.
Kijk ook ff bij de regionale vliegvelden Lelystad en Eindhoven daar zitten ook een paar luchtvaart ondernemingen.
Dan hoef je nl. geen luchthavenpas te hebben.
Ik zou ook CAE in hoofdorp eens proberen dit is een sim bedrijf en daar kun je mischien wel stage lopen en tevens een paar keer in de sim kijken of zelfs een beetje sturen.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groet Janus

Lelystad weet ik niks van maar bij eindhoven airport moet je toch wel degelijk een luchthavenpas hebben.
 
Nee dat hoef je niet als je maar niet "airside"hoef te komen.
Zoals ik al zij als het kantoor "landside"staat dan kun je daar gewoon naar toe en moet je dan toch "airside" dan kun je dat onder begleiding met een bezoekers pas doen.
Maar ik zou zeggen probeer het eens.

@ Iuniform
Als je op Eindhoven bij een vliegclub zit of voor een bedrijf werkt, ja dan wel maar niet op stage want dan kun je alleen maar onder begleiding met een bezoekerspas "airside" komen.

Mvg Janus
 
En zo'n bezoekerspas is op Lelystad en Eindhoven nou eenmaal makkelijker te regelen dan op Schiphol.
Maar ook daar is het mogelijk.
En nogmaals je moet ten alle tijde onder begeleiding zijn.
 
Back
Top