Staartwiel conversie

Kwispel

New member
Goedemorgen allemaal.

Het is mijn eerste bericht op Airwork.nl al lurk ik hier al een tijdje dus ik stel me ook meteen kort voor: ik vlieg meestal op EHHV, PPL met 160 uurtjes, vooral omdat ik het leuk vind om in de lucht te zitten en omdat de aarde zo mooi van boven is. De helft van mijn vlieguren had ik in de VS (Oostkust, Nevada en California) gedaan, allemaal op neuswielvliegtuigen. Ik wil graag ook een taildragger onder de knie krijgen. Heeft iemand een goede tip over een staartwielconversie opleiding in Nederland of in de buurt van Montreal, Canada?

Alvast bedankt!
 
Op HV wellicht PH-GBA ?

Een goede tailwheel instructeur op HV is Renè V
 
Bedoel je Rene met een achternaam die op "p" eindigd?

Yeh, op amP :)

ind dat het vliegen op historische kisten niet te overtreffen is door dat 'moderne spul'.

Vliegtechnisch gaat er niks boven het echte stick and rudder werk, tailwheel dus :grijns:
Spijtig genoeg denken de hedendaagse Flying boys and girls daar anders over.
 
Yeh, op amP :)



Vliegtechnisch gaat er niks boven het echte stick and rudder werk, tailwheel dus :grijns:
Spijtig genoeg denken de hedendaagse Flying boys and girls daar anders over.

Helemaal mee eens, maar ik ben dan ook een ouwe knar, die taildraggers horen wel bij me, hoewel ik ook zeer regelmatig een C172 aantrek. Ben toch blij dat ik een gemengde PPL opleiding heb gehad, staart- en neuswiel door elkaar.
Echter: Tupperwarevliegtuigen en ik zullen nooit lekker door één deur kunnen, heb er echt helemaal niks mee.....
 
Echter: Tupperwarevliegtuigen en ik zullen nooit lekker door één deur kunnen, heb er echt helemaal niks mee.....

:grijns:

Yeh, er gaat niks boven staalbuis met linnen (tegenwoordig Dacron) overspanning :D

Tupperwares hebben (persoonlijk) ook nooit m'n voorkeur gehad, alhoewel er met de eerste tupperware motorzwevers (o.a. Dimona) je redelijk tot goed kon termieken :D
 
Nou, dan ga ik a.s. zondag Rene V....amp lastig vallen met allerlei vragen. Hij heeft mij ooit solo de lucht in gestuurd dus het moet lukken :):):)

Dank!
 
quote:
en vind dat het vliegen op historische kisten niet te overtreffen is door dat 'moderne spul'.
-ik vlieg op een bijna historische jet: DC10 (30 jaar oud met 100.000+ uur op de klok) en:
quote:
Vliegtechnisch gaat er niks boven het echte stick and rudder werk, tailwheel dus
Spijtig genoeg denken de hedendaagse Flying boys and girls daar anders over.
-wat dat stick en rudder werk ben ik het wel mee eens, helaas heeft Douglas na de DC3 geen taildragger meer gebouwd. Ben wel benieuwd hoe een taildragger met 12 wielen vliegt....
 
Back
Top