solliciteren & vlieguren.

KaasBoer

New member
beste mensen.

Ik had een vraagje over de vlieguren & sollicitatie.
Ik kom er steeds meer achter hoe belangrijk de vlieguren zijn bij het solliciteren. Hoe kom ik aan deze vlieguren? Ik weet dat de meeste scholen namelijk rond de 200 vlieguren(?) bij de opleiding geven.
Zo las ik toevallig daarnet een advertentie van China Airlines.

First Officer positions on B744/B738/ A330 fleets.
FIRST OFFICER:
1. At least 1,500 total flight hours
2. Hold valid ATPL
3. Age under 45
4. With Current Type Rating is a plus
5. Jet experience is preferable
6. Practical flight hours must be within 12 months

Hoe komt een groentje, net van de vliegschool ( ben nog niet eens begonnen hoor ) nou in hemelsnaam aan 1500 vlieguren? Of hoe komt iemand uberhaupt aan uren? ( inkopen kan ook geloof ik, hoeveel kost dit dan en hoe gaat dit te werk? )

Groetjess!!! KB
 
haha ok. misschien heb ik het een beetje stom opgevat. ik d8 dat je bijvoorbeeld bij stella aviation 180(?) vlieguren kreeg ofzo? en dat was heeeel weinig voor een ton ofzo? anyways, ... kan iemand me hier opheldering over geven plz? ik vat dat hele uren-verhaaltje niet echt meer
 
mbt china airlines,

gewoon solliciteren ook al voldoe je niet aan de eisen, uren maken op een leuke kist en dan maken dat je wegkomt.
kunnen de piloten niet aangesleept krijgen, iedereen looppt daar weg.

k.
 
in principe willen alle maatschapijen iemand van 20 met 4000 uur...... conclusie, niet mogelijk, dus zoals Kliko al zei, gewoon proberen !

Maar,... je stelt hier een goeie vraag. Wat biedt Stella je aan na de opleiding, wat beloven ze ? Soms bieden scholen urenprogramma's aan. Zoiets heb je dus nodig. Ga er van uit dat je dan de kosten voor een type rating nog even boven je opleidingskosten kan tellen.

suc6 !
 
Inderdaad gewoon soliciteren. Zelf net een opleiding afgerond, intergrated min. uren. FATPL. Van de 18 klasgenoten hebben reeds 13 een baan. Sommige op functies waar de eisen min. 1500 uur was, zoals bij ThomsonFly.

Kijk goed naar de opleiding, wat doen hun voor je, na de opleiding? Zijn er maatschappijen die actief werven bij deze opleiding etc.

Veel succes

groeten

Jester
 
aha ok . I see. Dan weet ik nu genoeg denk ik. Ik heb gisteren in overleg met mn ouders besloten om te proberen de KLS binnen te komen, en wat ik heb begrepen zijn hun best goed wat betreft de 'Aftercare'. Zijn er in Europa nog andere vliegscholen die een beetje vergeleken kunnen worden met de kwaliteit van de KLS ? ( ik weet wel zeker dat hun opleiding niet veel beter is dan anderen, maar ja .. politiek he.... )
m.v.g. KaasBoer

//EDIT:
Zoals bounty 53 ook al zei, ik ben eigenlijk ook best benieuwd wat de stella aviation opleiding me zou kunnen bieden, en dan vooral wat betreft de aftercare. Weinig mensen hier hebben ervaring met stella aviation heb ik het gevoel. Wat ik heb gehoord, zijn het nooit echt negatieve berichten geweest zoals ik deze over de martinair vliegschool heb gehoord.
 
Je moet proberen een totaalbeeld te krijgen van alle scholen die je interesseren, en de nazorg is ongeveer prioriteit 1. Kijk dus bijv. naar KLS/EPST/NLS/Stella en leg die scholen naast elkaar.

Maar wees ook niet bang om in Engeland of Duitsland te kijken. Oxford en Lufthansa staan ook goed aangeschreven.

Vergeet niet... Die ton kun je maar 1x uitgeven.

Good luck.
 
jah. Ik zit al in mn broek te schijten voor de keuring en toelatingseisen van de KLS. de luchtmacht kan ik dan al helemaal mooi op mn buik schrijven. In mooie letters:

AirForce
 
KaasBoer said:
jah. Ik zit al in mn broek te schijten voor de keuring en toelatingseisen van de KLS.

Waarom zou je dat doen? Als jij je opgeeft ga je er toch vanuit dat je het aankunt ;)
 
Natuurlijk. IK denk best dat ik het aankan, maar ik doe nu om bepaalde redenen 5 havo opnieuw. Dat is al rede genoeg om iemand anders voor mij te trekken, Ook ben ik 17 jaar. Ik weet niet in hoeverre dat voordelig of nadelig kan zijn.
 
Was ze het waard?

Goeie tijden.. wil ik ook weer terug naar 5 havo....

re CAL :

- Locals altijd eerst als het gaat om upgraden! na een tijdje krijg je een streep erbij en ben je cruise relief catpain (duur woord, voor een f/o met een streep erbij). Lokale ass kissers upgraden ze altijd voor buitenlanders. Zit op de 330 sinds kort een baas met een whooping 2000 TT waarvan 500 op de bus. Gaat leuk worden als ze van de winter op Chicago vliegn.

- Kliko zit veeeel dichter bij dat vuur van CAL als ik, maar ze hebben aardig nog wat 74 rated mensen on file staan voor een interview volgens mij... Verhuizen naar china is een must. 8 dagen vrij per maand (niet achterelkaar)

- 'CRM' Was dat? c'mon, zowiets als ' iceman the later years' toch?

- zijn een jaar geleden een paar tri/tre's ontslagen (amerikanen en europeanen) omdat ze local captains niet wilden laten slagen voor een checkride tijdens upgrade training (...) nadat ze al 2x gezakt waren voor hun checkride!! (...)

Bron: een gefrustreerde ex-cal en ual yank die nu bij ons vliegt. Vergeet je korrel zout dus niet, maar waar rook is..

FD
 
He FD...

is al wat eerder gepost

-China airlines = Taiwan= klein eiland voor de kust van china
-Air China = China = Heel groot land aan de chinese zee

wij hebben nu wat westerlingen van EVA en China airlines overgeomen en je hebt gelijk over de mentaliteit daar.

maar heb je weinig uren en ben je jong kom je op een vette jet, waarom niet!! uren op doen en wegwezen.

zo hebben die gasten die wij aangenomen hebben het ook gedaan, die kwamen van brommers en Tprops, kregen een vette jet rating in taiwan. hebben uren gebouwd en zodra ze weg kunnen....adios.

k.
 
KaasBoer said:
...doe nu om bepaalde redenen 5 havo opnieuw. Dat is al rede genoeg om iemand anders voor mij te trekken, Ook ben ik 17 jaar. Ik weet niet in hoeverre dat voordelig of nadelig kan zijn.

Zo goed als iedere verkeersvlieger heeft wel een klasje overgedaan ! Athans, het merendeel dat ik ken ! Niks om je dus zorgen over te maken !
 
Ben 2 keer blijven zitten op VWO en studievertraging (nog steeds onafgerond) op universiteit. Vorige week aangenomen op NLS.

Mogelijkheden genoeg.
 
Hallo,

Aangenomen worden op een vliegschool is een ding, aangenomen worden bij een maatschappij is een ander.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je kunt verklaren waarom je een jaartje overgedaan hebt.


Groet Koning
 
thanks all!
ik ben nu bezig mezelf te overtuigen wat het beste is.
Ik ben 17, dus relatief redelijk jong. dit zou ,denk ik, voor mij een goede reden kunnen zijn om te leren zo lang ik nog leren kan. Ik ben ook zeer bang voor wat de toekomst me zal brengen. Om deze redenen denk ik dat de Hanzehogeschool misschien wel goed bij mij past! engineer+KLS in 4 jaar. Alhoewel engineer zijn totaal niet mijn doel is. Zoals hieruit wel op te merken is zit in behoorlijk met mezelf in de clinch. Ik wil eigenlijk gewoon vliegen. Mijn droom.

Dromen zijn soms bedrog. Wat denken jullie?
 
KaasBoer said:
thanks all!
ik ben nu bezig mezelf te overtuigen wat het beste is.
Ik ben 17, dus relatief redelijk jong. dit zou ,denk ik, voor mij een goede reden kunnen zijn om te leren zo lang ik nog leren kan. Ik ben ook zeer bang voor wat de toekomst me zal brengen. Om deze redenen denk ik dat de Hanzehogeschool misschien wel goed bij mij past! engineer+KLS in 4 jaar. Alhoewel engineer zijn totaal niet mijn doel is. Zoals hieruit wel op te merken is zit in behoorlijk met mezelf in de clinch. Ik wil eigenlijk gewoon vliegen. Mijn droom.

Dromen zijn soms bedrog. Wat denken jullie?

Als je engineer ook best wil doen terwijl je op een baan wacht kan je dat het beste studeren voor de KLS, scheelt je weer schuldrente.

Ben zelf ook met m'n 17e gaan solliciteren bij de NLS, gewoon binnengelaten hoor. Niet te zwaar gaan tillen aan die selecties, het blijven bedrijven en die willen gewoon jou als klant hebben. Zelfverzekerdheid is ook onderdeel van het piloot zijn!
 
Back
Top