Sollicitatie: Adressen van Maatschappijen

Count Blah

New member
Beste Mensen,

Ik mag me neook gaan voegen bij de honderden piloten op zoek naar een baan,
sollicitatietraining afgerond en nu brieven de deur uit gaan sturen nu valt me alleen op dat op veel websites geen specifieke adressen zijn waar je je cv en sollicitatiebrief heen kan sturen.

Zijn er websites waar deze bijvoorbeeld staan of zou er hier op het board misschien iets kunnen komen waar mensen adressen kunnen neerzetten zodat er een database kan komen?

Of wordt het toch kijken op de site, het telefoonnummer onder het kopje contact (ook al is dat een tel. nummer voor boekingen) bellen en daar vragen naar het adres?

graag zou ik willen weten hoe jullie dit gedaan hebben?

Greetz Count Blah
 
Goed idee. Als er adressen binnen komen om sollicitatiebrieven naar toe te sturen, liefst met een juiste t.a.v., dan kan ik die wel op Airwork zetten zodat iedereen er wat aan heeft.
 
Elk jaar geeft Flight International drie weken achterelkaar zo'n 1400 adressen van luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld. Ik heb deze niet van dit jaar maar wel van vorig jaar. Weet niet of deze online staan maar als je een paar adressen wilt hebben (naast diegene die je al op internet hebt gevonden) kan je wel ff een pm sturen.
 
ocho gardena said:
Elk jaar geeft Flight International drie weken achterelkaar zo'n 1400 adressen van luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld. Ik heb deze niet van dit jaar maar wel van vorig jaar. Weet niet of deze online staan maar als je een paar adressen wilt hebben (naast diegene die je al op internet hebt gevonden) kan je wel ff een pm sturen.

klopt, en de editie van vorige week was de eerste van die set van drie, dus wellicht kun je bij de beter gesorteerde kiosk nog terecht voor het nummer van vorige week die je dan kan complementeren met het nummer van deze en volgende week voor een complete set! Het ziet er erg netjes uit, maatschappijen op alfabetische volgorde met klein verhaaltje over de my en de vloot en natuurlijk het adres.
 
Verwacht alleen niet dat alle maatschappijen netjes reageren. Van de bekende maatschappijen in Azie heeft alleen Cathay Pacific een reactie gestuurd en daar moest ik 4 maanden op wachten. Gemiddeld reageert ongeveer 1 op de 3 maatschappijen op een brief of e-mail. Veel succes!
 
ocho gardena said:
Verwacht alleen niet dat alle maatschappijen netjes reageren. Van de bekende maatschappijen in Azie heeft alleen Cathay Pacific een reactie gestuurd en daar moest ik 4 maanden op wachten. Gemiddeld reageert ongeveer 1 op de 3 maatschappijen op een brief of e-mail. Veel succes!

Dat is schromelijk overdreven :D. Op de ca. 200 brieven verstuurd kreeg ik 18 reacties.
 
Kzie hem inderdaad staan op flight international:


A comprehensive listing of almost 2,000 scheduled and charter airlines, including cargo, non-jet commuter and regional operators. Information includes company overview, fleet and route information, key personnel, maintenance and engineering capability and full contact details, with country-by-country index. A4, soft-bound, 176pp
Published: June 2003



Hij is alleen van 2003 neem aan dat die van 2004 binnekort uitkomt.
Iemand die dat toevallig weet?


Greetz
 
De postzegels voor een brief naar de VLM zou ik nog even in m'n zak houden. Ik ben daar onlangs samen met een aantal andere Nederlanders voor Rotterdam aangenomen. Ook zijn er veel Belgen en Engelsen aangenomen voor de bases aldaar. De info op de page van Diana klopt overigens wel, al ligt het salaris nu iets hoger.
 
Seppe_Approach_Control said:
De info op de page van Diana klopt overigens wel, al ligt het salaris nu iets hoger.

Wat, nog meer salaris? Waar gaat dat heen vandaag de dag.

Seppe, welcome en misschien zien we elkaar wel in een Fokker 50 cockpit een dezer dagen.
 
Seppe_Approach_Control said:
De postzegels voor een brief naar de VLM zou ik nog even in m'n zak houden. Ik ben daar onlangs samen met een aantal andere Nederlanders voor Rotterdam aangenomen. Ook zijn er veel Belgen en Engelsen aangenomen voor de bases aldaar. De info op de page van Diana klopt overigens wel, al ligt het salaris nu iets hoger.

Ik heb de VLM sollicitatiepagina aangepast.

Gefeliciteerd met je aanstelling, Seppe!
 
Back
Top