Solid Air B.V.

Cow On The Rwy

New member
Hallo, hier ben ik weer...

Iemand ervaring met deze toko. Was vandaag op hun site. Ze zoeken mensen met 150 uur TT en die bereid zijn 40k te betalen voor een TR. De 'second TR' wordt dan betaald door de company na 500 vlieguren en minstens 1 jaar line-flying experience.

Op ppjn lees ik vervolgens het volgende:

FO
For Citation 525 Jet: current and valid JAA ATPL / CPL, 100 hrs, PIC, ME. For Citation Bravo, CVI or Dornier 328 turboprop: current and valid written JAA ATPL / CPL, MCC,100 hrs PIC, ME AND willingness to pay €40.00,00. After paying this about 250hrs are flown.

FO base No salaries paid, € 100 day wages

Flight Pay / Per Diem
Capt 100E
FO 100E

Kan iemand me hier wat meer info over geven? Zijn er mensen die bij deze company vliegen of gevlogen hebben? Lijkt me niet echt een goede deal...

groetjes
COTR
 
Als je het 1 keer post reageren er ook wel mensen!

Maar goed er zijn al een paar threads over deze toko geweest, dont do it.
 
Maar goed er zijn al een paar threads over deze toko geweest, dont do it.

Gelukkig zijn de meningen hierover verdeeld, er zijn mensen na er een aantal jaar werkzaam te zijn nog steeds erg positief over en er zijn heftige tegenstanders.
Ook over die deal kan worden getwist, maar over het bedrijf niet, ze timmeren erg stevig aan de weg en er zijn veel groei mogelijkheden.

Ik zou zeggen, informeer je ook bij hen zelf en ga niet alleen of teveel af op de meningen van buitenstaanders zoals de mensen hier op het BB.
 
Ik had dit ook gelezen maar heb ook goede verhalen geehoord over deze club. Doen het erg goed de laatste drie jaar en blijven uitbreiden. Ik hoorde van een klasgenoot dat ze momenteel mensen aan het interviewen zijn. Wat ik me afvraag hoe je de financiering voor zoiets rondkrijgt mocht je dit willen doen als je net van school afkomt. Zijn er mensen die hier werken en dit gedaan hebben op dit forum. Daar ben ik wel benieuwd naar.
 
Ze vliegen, zie ze regelmatig op schiphol. Hebben lekkere koffie in Eindhoven, qua deal: mwah, je kan voor (veel) minder geld méér krijgen, maar hier kun je vliegen in Nederland en dat is in sommige gevallen ook wat waard (? 40K????), die keuze moet je zelf maken. vraag wel naar de kleine lettertjes. voorheen stond het er ongeveer zo:

je krijgt 200 uur gegarandeerd....na 300 uur kom je in aanmerking voor tweede rating door solid betaald = garantie tot de deur.

Over de "toko" zelf, daar is genoeg over geschreven.
 
JetNetherlands zoekt ook mensen
NetJets zoekt ook mensen
Abelag zoekt ook mensen

Allemaal zonder te betalen! Succes :yeehaa:
 
"Willingness to pay €40.00,00."

"Gelukkig zijn de meningen hierover verdeeld, er zijn mensen na er een aantal jaar werkzaam te zijn nog steeds erg positief over en er zijn heftige tegenstanders."

Hoe kun je hier positief over zijn? 40000 Euro! Was dat niet gelijk aan +/- 100000 Gld een paar jaar geleden. Jullie doen net of 40000 Euro niks is en dat het allemaal wel goed komt aan het eind als jij je maar inzet en blijf investeren.
Waar kopen jullie die "roze" brillen.
 
40.000,-- is VEEEEEEEEEEEEEEEL te veel voor een citation rating.

Het is een C-525, en dat telt ook NIET mee als MPA!!!

Observer heeft helemaal gelijk, JetNL, NJE Abelag zoeken mensen.
Daar hoef je geen abnormaal bedrag mee te nemen.
En dat zijn er nog maar een paar, Jet alliance in wenen zoekt ook vliegers.

Kijk toch eens verder dan je neus lang is.

Grtn,
XP


Cow on the Rwy, hoe low is low time?
 
Voor dat geld heb een type 737 inclusief 100 uur op type. Veeeeeeeeel meer kans op een baan. bv bij Astreaus in de UK. Het zijn allemaal schoften die geld vragen. Het is aan jouw de schoft eruit te kiezen die jouw het meeste oplevert. Een betaalde baan op een 737 bv. Thomson, Air Berlin Sky Europe hebben allemaal mensen nodig met een type 737. Succes.
 
Solid Air + Opleiding = .............Euro ??
Zonder flauwekul, ik ben echt benieuwd waar we het hier voor doen.
 
Ik snap die 40.000 euro ook niet helemaal. Een citation type rating bij CAE (niet de minste club toch) kost rond de 12.000 euro. Oke nog wat huisvesting kosten checks e.d. laten we zeggen 20.000 dan snap ik nog niet waarom het daar dan 40.000 moet kosten.

Ik zou zelf best willen solliciteren/werken bij deze maatschappij ben best bereid type rating (bijvoorbeeld d.m.v bond) zelf te financieren maar 40.000 zeker als low-timer is gewoon veel te duur en niet te regelen. Heb de brief dan ook nog maar niet op de bus gedaan.

Zijn er mensen op Airwork die bij Solid-Air werken, gewerkt hebben of gesolliciteerd hebben en hier meer over kunnen vertellen?
 
Cow waarom ga je niet naar EPST om hun Jet Course te doen? Kost 6 a 7 duzend Euries. Als je dat lukt dan weet je in iedergeval dat als het lukt je goed terecht komt op een grote kist! :biertje:
 
Ik ken iemand die daar zit, heeft het prima naar zijn zin! Vindt het erg leuk om zelf zijn routes, vliegplannen etc... te maken en heeft er geen probleem mee om af en toe voor stewardess te spelen en de clienten een kopje koffie in te schenken. Vind het erg leuk om dezelfde clienten steeds overal naartoe te vliegen en regelmatig en nachtje (of meerdere) van huis te zijn...

Kanttekening daarbij: salaris wordt pas interessant (lees: de moeite waard als je op jezelf wilt wonen en je lening bij de bank wilt aflossen) als je captain wordt. De meeste vliegen maar 400-500 uur per jaar, hetgeen dus niet erg veel is...

Conclusie:
Denk heel goed na voor je 40.000 in een bodemloze put gooit. Besteed dit liever aan een TQ/TR van een gangbare kist (B737 of A320). Of geef inderdaad minder uit aan de JOC bij EPST of natuurlijk CTC!!!
 
Denk alleen niet dat Astraeus de ideale weg is. Ze leven van dat soort opleidingscontracten en de kans dat je mag blijven is niet groot. Je moet dat puur zien als een investering in een rating + wat uur, en dan weer wegwezen.

Succes.
 
@ MD11man. Agree, maar volgens mij maken ze dat ook heel duidelijk voordat je een contract tekent.

@ Everybody. Volgens mij is het momenteel niet nodig om geld in een rating te steken. Hier in de U.K. is de markt echt booming, dus misschien heeft het meer zin om 50 brieven @ € 1,- = € 50,- te posten dan om € 40.000,- uit te geven.
 
Last edited:
Back
Top