Sneakers onder uniform (KLM)

Tomtheflyer

New member
https://www.upinthesky.nl/2024/04/26/breuk-met-traditie-klmers-voortaan-op-sneakers/
https://www.rtl.nl/economie/bedrijv...ardess-mijlpaal-historisch?redirect=rtlnieuws

Zojuist naar buiten gekomen dat KLM personeel vanaf 6 mei sneakers onder hun uniform mogen dragen (geldt ook voor piloten). Keuze uit sneaker van KLM zelf of eigen sneaker (met voorwaarden).

Wat vind jullie hiervan?
Moet zelf zeggen dat ik het niet heel charmant vind. Best wel lelijk onder zo’n uniform. Maar goed zit waarschijnlijk wel stukken comfortabeler..
 
Ik vind het geen gezicht.
Uniform staat voor mij nog steeds gelijk aan een twee (3?) delig pak en daar horen nette schoenen bij.
Eenmaal aan boord is een ander verhaal, zeker met een lange vlucht.
Beetje hypocrisie van mij want wij als freighters mogen (cowboy) laarzen dragen.
Doe ik ook onder mijn uniform.
Maar nog steeds in plein public strak in uniform en ik heb er een pest hekel aan als mijn crew er slordig bijloopt.
 
Verplichte hakken van minimale hoogte voor een beroep waarbij je veel loopt vind ik zwaar achterhaald. Voor een zittend beroep nog wel acceptabel, maar als man heb ik makkelijk praten...
Of ik sneakers, met hun in-witte zool, fraai vind is een ander punt. Zelf draag ik ze niet.
 
Verplichte hakken van minimale hoogte voor een beroep waarbij je veel loopt
Daarom ook mijn opmerking dat het van mij eenmaal aan boord wel kan.
EasyJet doet ook al sinds hun begin oranje T-shirts. Als flag carrier moet je er wat beter uit zien vind ik.
 
In Nederland is de luchtvaart wel bijna de enige resterende branche die daar nog om geeft hoor. Maar dat heeft natuurlijk ook met het internationale karakter te maken. Niet overal gaat de premier in spijkerbroek naar z'n werk.

En inderdaad... Bedienend personeel in een sterrenrestaurant ziet er ook anders uit dan bij de shoarmatent. Dus als je het sterrenrestaurant van de luchtvaart wil zijn...
 
Mooi zo. Alles wat je comfort verbetert juich ik toe.

Wel opvallend dat men voor een tweekleurige sneaker kiest. Men wil het haast benadrukken ipv het stilletjes toe te laten.
 
Mooi zo. Alles wat je comfort verbetert juich ik toe.

Wel opvallend dat men voor een tweekleurige sneaker kiest. Men wil het haast benadrukken ipv het stilletjes toe te laten.

adidas-trainingspak-met-logo-en-streepdetail
 
Ik vind het geen gezicht.
Hoewel je nu echt al van alles aan boord (en daarbuiten…) ziet. Niet alleen qua schoeisel, maar ook qua haardracht/make up/nagellak/sierraden/trolleys. Er zijn zoveel cabine-collega’s die echt maar de regels naar hun eigen hand zetten. En dan een grote bek als ze worden aangesproken.

Ik ben het er wel mee eens dat er een alternatief moest komen voor de verplichte hakken, maar volgens mij zijn er tegenwoordig genoeg nette lage schoenen als alternatief te vinden. De witte zool maakt de sneaker extra opzichtig.

Ben overigens benieuwd of er ook cockpit collegas zijn die de sneaker zullen gaan dragen. Verwacht vrij weinig. En de gene die het wel gaan doen zullen wel veel commentaar krijgen gezien het sentiment over de sneakers.
 
Back
Top