slagingspercentages

Dat denk ik ook dat het absoluut niet aan de inzet zal liggen bij tegenvallende prestaties. Ik geloof niet dat iemand een opleiding gaat doen met dergelijke kosten en het dan laat sloffen.

Inzake het garantiefonds en uitkeren dat weet ik niet, dat zou je moeten navragen aan degene die tijdens de opleiding zijn "gestopt". Wel weet ik dat ze direct behoorlijk de druk opvoeren en niet echt sociaal zijn op dit gebied. Na de eerste tegenvallende resultaten krijg je een “aardige” brief meen ik en een bezoekje van een van de heren. Meen dat de 85% vroeger wel vast stond bij EPST toen ze nog zaken deden met CTC maar dit nu een ongeschreven regel is. Zo lang het dus goed gaat is het feest maar maak geen misstap.

Als je het exact wilt weten, er zitten veel EPSTérs op dit Forum er zal er vast nogwel een contact hebben met een voormalig klasgenoot die dit is overkomen
 
EPST Garantiefonds

EPST Garantiefonds

Thud,
Bij EPST worden de studenten verwijderd als het gemiddelde geen 85% is. Er is eerst een waarschuwingsbrief als dit gemiddelde niet wordt gehaald in de "school tests" (dus de interne testen van OAT of DanFly) en mijn krijgt alle hulp en steun van de FTO om de resultaten te verbeteren. Men wordt verwijderd als het niet lukt in de JAA examens. Het garantiefonds betaalt dan alle kosten van de opleiding, accom/maaltijden, rente en verzekeringen. Wij zien het als het falen van onze selectie. Er is niet eens een discussie over al dan niet hard werken voor de resultaten.
Uiteindelijk gaat het er om dat wij de student na de opleiding redelijk kunnen plaatsen (een verplichting die wij naar de student aan gaan) en als airlines een gemiddelde van 85% willen zien en een enkele student daar niet aan komt dan is het over en uit. Vergeet niet dat wij verantwoordelijk zijn voor alle kosten tot het eerste piloten salaris verdiend is, dus de student eigenlijk met "ons" geld bezig is, vandaar dat wij een heel kort lontje hebben voor niet goed presterende studenten.
Dick Verburg / EPST
 
Back
Top