Sky-Taxi....

Bedrijfsprofiel
EPST is een piloten selectie en opleidingsinstituut.

Namens Sky-Taxi zoeken wij op korte termijn een: First Officer - Cessna Mustang (VLJ) (M/V).
Vacaturebeschrijving
Taxi vluchten binnen Europa uitvoeren alsmede de invoering van strikte SOP’s voor deze nieuwe operatie en in het algemeen de organisatie bijstaan in het opzetten en uitbreiden van de operatie.
Vacature-eisen en sollicitatieprocedure
Minimaal HBO werk- en denkniveau
In bezit van een JAR-FCL CPL/ME/IR en “frozen” ATPL.
Vliegbrevet(ten) moet uitgegeven/ erkend zijn door de Joint Aviation Authority (JAA)
Grondige kennis van alle procedures die van toepassing zijn op een veilige en efficiënte vluchtuitvoering.
Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
Ingezetene van de EU



Iemand wat meer informatie over arbeidsvoorwaarden, e.d.? Klinkt niet slecht, zeker niet meteen na je opleiding... Hebben EPST studenten voorrang?

gr.
 
Ik heb gesolliciteerd maar kreeg een mailtje terug dat ze al genoeg sollicitaties hadden van mensen met mijn ervaring...
het klinkt idd niet slecht, maar volgensmij (lees hun site) is het bij deze zaak zo dat je mede eigenaar word van het toestel, dus dat betekend dat je het een en ander moet investeren als je daar begint.
 
volgensmij (lees hun site) is het bij deze zaak zo dat je mede eigenaar word van het toestel, dus dat betekend dat je het een en ander moet investeren als je daar begint.

Dat zal zijn voor de gene die een vliegtuig willen huren en niet voor de piloten ;) zelfde principe volgens mij als bv bij Netjets.
 
Nee lees maar ;)

Het Sky-Taxi-team: een "we make it together" - onderneming
Sky-Taxi is geen doorsnee onderneming. Wij hebben allemaal een direct belang bij het succes van wat we doen. Dat maakt van Sky-taxi een team van ondernemers. Ons bedrijf is méér dan de uitgever van een loonstrook. Dat vertaalt zich in inzet en betrokkenheid. U zult het ervaren!

Bijvoorbeeld onze piloten: mede-ondernemers

Uiteraard zijn zij de kern van ons bedrijf. Sky-Taxi piloten zijn niet alleen ervaren verkeersvliegers van beroep maar óók mede-ondernemer. Daar gaan we vér in: wij nodigen onze captains graag uit om mede-eigenaar van een vliegtuig te worden. Loyaliteit en van nature inzet: Sky-Taxi-succes is ook persoonlijk succes!

Ook onze co-piloten zijn evenmin doorsnee. Sowieso zijn zij, net als onze captains volledig opgeleid. Alle papieren voor verkeersvlieger, en afsluitend de eigen "Sky-Taxi-crew-hospitality-training". Op weg om ook een betrokken Sky-taxi captain, in een eigen Citation, te worden!

Maar als ik het goed begrijp gaat het om de captains, niet om de co's
 
Hmmm,
klinkt goed, ik leen naast mijn studieschuld gewoon nog even wat geld bij om mede-eigenaar te worden van een Citation Mustang... betaal je niet meer voor je eigen typerating, maar gewoon voor je eigen kist... (Misschien mag je hem wel meenemen naar huis in het weekend....) ;)

Ik ben blij dat ik bij mijn werkgever geen mede-eigenaar ben van de kisten waar ik op vlieg... :D Hahaha... Maar goed, voor mij niet echt een serieuze optie, ben alleen wel benieuwd naar arbeidsvoorwaarden e.d....
 
Interessant, maar dit is geen nieuw concept. Vraag is hoeveel je moet lappen en hoe makkelijk je je eigen geld er weer uit gaat krijgen bij een vertrek. Het is voor Sky Taxi een goedkope manier van lenen. Vraag me alleen af hoe ze dit juridisch dicht kunnen timmeren. Heb voorbeelden gezien(in andere branches) waaruit bleek dat dit drijfzand is.

Wie zit hier achter? Solide partij? Wie zijn de echte eigenaren?
 
Ik sprak laatst met een van de pas aangenomen piloten (EPST achtergrond) op Amsterdam. Toen waren ze nog aan het wachten op een AOC. Heb de Mustang nog niet zien vliegen.

Naar hoe ik het begreep is er de mogelijkheid om als werknemer (piloot) een aandeel in het bedrijf te krijgen. Hoeveel een aandeel kost en hoe het precies in zijn werk gaat weet ik verder niet.
 
Nee lees maar ;)



Maar als ik het goed begrijp gaat het om de captains, niet om de co's

Dan kun je je wel voorstellen hoe je baan als CO er uitgaat zien:

-Your controls;
-Your left is clear Sir;
-I'll have the fat one (oh nee zelfs dat nog niet eens :yeehaa:)
 
Back
Top