gabberpietje1
New member
Hallo allemaal,
Op internet lees ik steeds tegenstrijdige informatie mbt skids en slips.
Zou iemand mij hier duidelijk kunnen uitleggen wat nou precies het verschil is (plaatje??)?
Ik zal mijn vraag even preciezer stellen en al opschrijven wat ik denk te weten
Wat ik begreep is dat je bij een skid "uit de bocht" vliegt (de centrifugale kracht domineert) Bij een slip zou je dus teveel "in de bocht vliegen (de zwaartekracht domineert). Klopt dit tot zover?
Laten we aannemen dat er een linker bocht wordt gevlogen. Mocht er een slip zijn dan zou dat toch met "rechter voeten" moeten worden gecorrigeerd? Daarnaast zie ik bij zweefvliegers af en toe een "slip landing", maar is deze manouvre niet juist een skid omdat de rudder tegengesteld aan de bocht wordt uitgeslagen (dus uit de bocht vliegen)??? Hierover zit bij mij de onduidelijkheid, ik hoop dat iemand mij dit duidelijk kan uitleggen.
Alvast bedankt, groetjes!
Op internet lees ik steeds tegenstrijdige informatie mbt skids en slips.
Zou iemand mij hier duidelijk kunnen uitleggen wat nou precies het verschil is (plaatje??)?
Ik zal mijn vraag even preciezer stellen en al opschrijven wat ik denk te weten
Wat ik begreep is dat je bij een skid "uit de bocht" vliegt (de centrifugale kracht domineert) Bij een slip zou je dus teveel "in de bocht vliegen (de zwaartekracht domineert). Klopt dit tot zover?
Laten we aannemen dat er een linker bocht wordt gevlogen. Mocht er een slip zijn dan zou dat toch met "rechter voeten" moeten worden gecorrigeerd? Daarnaast zie ik bij zweefvliegers af en toe een "slip landing", maar is deze manouvre niet juist een skid omdat de rudder tegengesteld aan de bocht wordt uitgeslagen (dus uit de bocht vliegen)??? Hierover zit bij mij de onduidelijkheid, ik hoop dat iemand mij dit duidelijk kan uitleggen.
Alvast bedankt, groetjes!