Ski vanuit MXP

Ik heb een lange stop in MXP gepland staan in Maart. Heeft er iemand goede tips voor 2 daagjes te gaan skien met 1 hotelovernachting en niet meer dan 2u rijden? Ons hotel zit in Saronno, weet niet wat het beste zal zijn?

Ideeen welkom, bedankt :)
 
Ik heb een lange stop in MXP gepland staan in Maart. Heeft er iemand goede tips voor 2 daagjes te gaan skien met 1 hotelovernachting en niet meer dan 2u rijden? Ons hotel zit in Saronno, weet niet wat het beste zal zijn?

Ideeen welkom, bedankt :)

Aosta is misschien iets? Vanaf daar kan je de kabelbaan naar Pila pakken, niet een giga skigebied, maar verder best OK voor twee daagjes en tot in april vrij sneeuwzeker. Verder geen ervaring met skieën aan de zuidkant van de Alpen.

Ik weet dat je boven het Comomeer ook een skigebiedje hebt, daar ben je wellicht wat sneller en Como is een leukere stad dan Aosta. Het gebied (Pian del Tivano) is volgens mij niet groter dan een of twee liften... :yeehaa:
 
Pila ("Ski in the Sky")is inderdaad een goede voor twee daagjes, en mooi dichtbij.
Een paar hotels bij de pistes, skiverhuur boven aan de lift, en ook in Aosta beneden aan de lift.

Ben vorige week nog in Etoile de Neige geweest. Beviel prima, eigen skiopslag en als je huurt bij de aangesloten verhuurder dan halen ze de spullen daar gewoon op voor je.

Après-ski is er overigens vrijwel niet...
 
Breuil-Cervinia is ongeveer 2u rijden vanaf MXP. Groot gebied met mogelijkheid tot het skiën naar Zermatt (Zwitserland) en een lift naar de kleine Matterhorn (3883m).

Destijds ook een weekend geweest en dat was ruim voldoende. Zaten toen in een een klein hotel in Valtournenche (10 min rijden).
 
Het gebied rondom zowel de Splügenpass als de Malojapass is ook een aanrader. Respectievelijk noord en oost van het Lago di Como, beiden 2 uur en een paar minuten rijden vanaf Saronno. Het grootste deel van de route (SS36 en verder) is een prachtig stuk om te rijden.
 
Back
Top