Simulator screening Lufthansa

Don Corleone

New member
Guten Abend!

Vorige week heb ik de DLR GU voor DLH bestanden en verwacht binnenkort een uitnodiging voor de simulator screening. Zijn er toevallig mede board lezers die deze screening onlangs hebben gedaan en die er misschien iets over willen vertellen?? Alle info is meer dan welkom!

Alvast bedankt!
 
Hoi DC,

Ik zit zelf als Ab-Initio in de selectie voor een plek bij Lufthansa (via Germanwings). Heb 2 wkn geleden de simulatorscreening bestanden en kan daar best wel iets over vertellen.

Kun je met uren direct solliciteren bij Lufthansa, of ben jij ook in de running voor een plek bij dochter Germanwings?

Groet, Tampie
 
Hoi Tampie!

Gefeliciteerd met het halen van je screening! Ik zou je heel erg dankbaar zijn voor wat informatie en hoe jij je hebt voorbereid.

Zelf heb ik direct bij Lufthansa en Cargo gesolliciteerd, maar heb gelezen op dit board dat er anderen zijn die voor het zelfde als mij hebben gesolliciteerd maar toch naar GWI gaan. Als het lukt om de sim en FU te halen, maakt het mij weinig uit bij welke van de 3 ik terecht kom, het uiteindelijke doel is het zelfde.

Nogmaals gefeliciteerd!
 
Heren,
Ik heb ook zo'n mooi papiertje gekregen dat ik op selectie mag bij DLH, maar nu moet ik mijn fliegerischer Werdegang als Anlage meesturen.

Wat wordt hiermee bedoelt??
 
Gezocht:

Mensen die binnenkort simulator grading doen tbv CLH selectie. Ik heb nog geen afspraak gemaakt voor de sim sessie. Ik zoek mensen die samen met mij bij CST de sim willen huren ter voorbereiding van de screening. Kosten hiervoor is 400 euro per uur incl. instructeur.

Gr.
R.
 
Grüss Gott Geco,

Wer·de·gang [m.;~(e)s, g.mv.] 0.1 ontwikkeling(sgang) => wording(sproces), het ontstaan 0.2 loopbaan ♦ 1.1 der ~ eines Künstlers de ontwikkeling van een kunstenaar

Anlage = bijlage, bijvoegsel, toevoegsel.

Hiermee wordt volgens mij bedoeld: een chronologisch overzicht van jouw ontwikkeling op luchtvaartgebied. Begin dus met je opleiding, evt. stages, andere betaalde en onbetaalde aktiviteiten enzovoorts.

Veel succes!
 
Bij mij staat dat allemaal in m'n cv, dus vond dat raar. Zal gewoon wat op papier zetten maar echt veel zal ik daar niet in kunnen zetten.
 
Moins,

Gister een brief van DLH in de bus gekregen dat ik uitgenodigd ben voor de GU in Hamburg. Hierin staat dat ik 'den biograpischen Fragebogen' mee moet nemen.

Heeft iemand enig idee waar ik deze kan vinden ?

GruBe,

El guiri
 
Op de DLR website. Staan er in de brief geen inlog-gegevens, waarmee je dan toegang heb tot de oefeningen en de de documenten?
 
Heb binnenkort de screening voor GWI, is er misschien een ervaringsdeskundige die weet wat er zoal in de briefing word besproken ?
Alvast bedankt.
 
Heb binnenkort de screening voor GWI, is er misschien een ervaringsdeskundige die weet wat er zoal in de briefing word besproken ?
Alvast bedankt.

Briefing is niet echt bijzonder, meer een 'moetje' om alles een keer gezegd te hebben. Dus men loopt alle pagina's van het informatiepakket nog een keer na, en middels een mockup wordt de complete cockpit nog een keer uitgelegd.

Verder geen andere zaken, meer om je gerust te stellen.

Iedereen krijgt dezelfde behandeling, dus ook als je de complete layout van de 737 al kent.

In principe alles in het Duits, maar je zult merken dat veel cockpitbenamingen gewoon in het Engels zijn en dat ze eigenlijk half engels spreken. Tijdens de grading zelf kun je volleding Engels spreken indien je dat prettiger vindt.

Viel Erfolg!
 
Zoo..deze is lang niet meer gebruikt! Maar denk dat me vraag hier op de juiste plaats staat:)
Welke com/nav en adf recievers mag je tijdens de sim allemaal gebruiken? Zag op pilotenboard nl dat je alleen nav/com/adf 1 mag gebruiken!?:1855:
En in hoeverre wordt de fms gebruikt om t/o speeds oid te verkrijgen? Mag je je co bv vragen de reference speed te zoeken? Of moet je hem dan vragen te vliegen terwijl jij heel de approach instelt? (fms/nav/course en a/b)?

Thanks in advance:biertje:
 
Bij Germanwings was het Com1, NAV 1 en 2(want jij moet ook een vor kunnen zien, is in de 737 gescheiden mbt nav display) en er is maar 1 ADF. Beide Nav's hebben geen standby freq, maar dat is niet heel erg. ADF heeft standby maar die mag je niet gebruiken.
FMS gebruikt de Co alleen om je in t begin de takeoff speeds te geven. en als je aan het einde zit krijg je bij de "approach items" de vref van hem. FMS gebruik jij niet en je zet er ook helemaal niks in. alles is raw data.
 
Nog bedankt Maya:biertje:

Ff nog wat anders...wordt voor sim wordt de grading gedaan (73pg i know) maar static of full flight? certified/non certified? Oefen nu namelijk namelijk op een non certified static sim (bij prosim4u)..Snap dat je moet investeren maar vind persoonlijk 880 voor een sessie beetje too much?

Owh jah en wat zijn ongeveer de max toegestane afwijkingen in speed en altitude? Of kijken ze meer naar het totale plaatje?

Thanks again:)
 
Ff nog wat anders...wordt voor sim wordt de grading gedaan (73pg i know) maar static of full flight? certified/non certified? Oefen nu namelijk namelijk op een non certified static sim (bij prosim4u)..Snap dat je moet investeren maar vind persoonlijk 880 voor een sessie beetje too much?

Owh jah en wat zijn ongeveer de max toegestane afwijkingen in speed en altitude? Of kijken ze meer naar het totale plaatje?

Grading wordt gevlogen op een certified B737PG simulator.

De toegestane afwijkingen zijn mij niet bekend. Lijkt me dat ze naar het totaalplaatje kijken en of je over het algemeen binnen de standaard waardes blijft.

Altitude +-100ft
Heading +-5 deg.
Speed +10 -5
Loc/GS 1 dot
Non-prec. +-5 deg.

Veel succes in ieder geval!
 
Hallo,

Wie hebben de DLR selectie op 22.06.2012 gehaald?
Zoals afgesproken zou het leuk zijn als we ons samen kunnen voorbereiden voor de simulator screening.
 
Hey.

Sorry voor de late reactie maar ik heb de GU ook gehaald. Had er wel een slecht gevoel over maar dat hadden de meeste geloof ik. Had gemailed en het kan een paar maanden duren voordat we de screening kunnen doen. Dus ik denk dat we ter opvulling dienen van de holding pool.
 
Back
Top