Simulator/recurrency/vliegschoolhouders e.a. commerciële aanbieders

Diana

Active member
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar er is een hausse aan nieuwe bedrijfjes, veelal van/door piloten, op het gebied van simulators, recurrency, nazorg etc. Deze maken nieuwe topics aan voor zichzelf of laten dit doen door anderen.

De regels op Airwork zijn duidelijk, maar ik herhaal ze nog even in Jip & Janneke taal:

1. Reclame maken is niet toegestaan. Men kan een banner aanvragen en er is de mogelijkheid tot een gratis link. Die gratis link op de linkpagina (zie ook diverse nieuwe links die ik net op de homepage heb geplaatst) is er ook voor privéwebsites, blogs etc. Dit om te voorkomen dat iedere dag een nieuw topic opent met "Hé, iemand ooit van deze site gehoord?" of "Willen jullie commentaar geven op mijn blog" of "Mijn nieuwe bedrijf is van/voor piloten en helpt jullie daarom echt".

2. Topics van nieuwe Airworkers die als eerste bericht op Airwork meteen openen met bovenstaande of vergelijkbare opmerkingen, worden gesloten. Het is ongebruikelijk, vreemd en lijkt verdacht veel op reclame.

3. Mensen die een dergelijk bedrijf hebben, betrokken zijn bij de oprichting, er instructie geven of op een andere wijze erbij betrokken zijn: indien je post over dit bedrijf, typ dan meteen je functie en bedrijf eronder. Dat houdt het wel zo zuiver voor de lezers. Dit geldt ook voor mogelijke posts in verwante topics over andermans simulators of opleidingen.

4. Doe je dit niet, terwijl ik weet dat je over je eigen bedrijf post in een eigen topic of in topics over andere bedrijven, dan annuleer ik je account zonder waarschuwing vooraf (de waarschuwing geef ik hier immers al). Terugkomen hoeft ook niet meer.

5. Punt 4 geldt alleen bij posts over je eigen bedrijf of in topics over andermans bedrijven. Dus niet in iedere post in willekeurige crashtopics e.d. je bedrijf vermelden, dan wordt het weer reclame en bovendien irritant.

6. Indien je niet weet wat je nou moet met het nieuwe topic dat je in gedachten had en nu niet durft te posten: PM mij. Ook als je van mening bent dan ik totaal abuis ben m.b.t. jouw bedrijf.

Bovenstaande maatregelen zijn er omdat het anders onmogelijk is om te bepalen of mede-Airworkers vanuit commerciële motieven posten over een bedrijf of niet. Ik kan dit ook maar tot op zekere hoogte bepalen, maar ik verwacht dat betrokkenen met open vizier posten of helemaal niet. Dit geldt dus ook als je zelf piloot bent, praktisch uit ideële motieven je bedrijf bent gestart en nauwelijks winst maakt.

Ik wens alle ondernemers veel succes met hun bedrijf en hoop dat zij hun doelgroep, zoals wannabe's en werkzoekende piloten, tegen een redelijk tarief een goed product bieden. Maar denk erom: niet in een BMW, Mercedes of Audi gaan rijden, dan heb je meteen al de schijn tegen. :593:
 
Back
Top