Simulator-Grading (MVVL)

Pilot-787

New member
Hallo airworkers!!!

Ik heb volgende week Simulator-Grading bij Martinair Vliegschool en er zijn me een aantal dingen nog niet 100% duidelijk van wat ik in het 'boekje' lees. Ik denk het antwoord wel te weten op de vragen die ik jullie stel maar ik wil toch nog even jullie mening/expertise vragen om zeker te zijn.

Voeten:
- Bij je start moet je rechts voeten geven door actie-reactie van de propeller / slipstream. Is er in dit geval ook te zien op de Turn Coordinator dat het balletje naar rechts gaat?
- Moet ik rechts voeten blijven geven en dat (vanaf de start) steeds minder doen totdat ik op normal cruise speed zit (aangezien het actie-reactie moment dan volledig gecompenseerd is?)?

Gas geven:
- Er wordt constant gesproken over gas terugnemen/geven naar .... RPM. Moet je dit gewoon met je Throttle doen of moet je hier je mixture voor gebruiken? (Throttle lijkt me het meest logisch maar ik meen me te herinneren dat een student op de open dag zei dat als ze gingen vliegen ze bijna niks met de throttle deden.)

Iemand nog tips voor de grading, of waar ik misschien (extra) goed op moet letten ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
 
Kijk vooral naar je koers bij de start. Daar kan je het beste aan zien hoeveel voeten je bij moet sturen..
Ik heb bij mijn gradig MVVL helemaal niks met Mixture gedaan, alleen met throttle..
Zorg verder gewoon dat je de instrumentscan van elke fase kan dromen en dat je het boekje ook goed kent.. daar krijg je nog een simpel toetsje over van 10 of 20 vragen ofzo.
Ontspannen vliegen en instrument scannen dus en je haalt het vast wel
 
Back
Top