SET - Rating

sjorske

New member
Beste collegues!!!

Wie van jullie kan mij vertellen hoeveel uren er minimaal staan voor het halen van een SET (single engine TURBINE) rating in je CPL?

Ik heb de JAR-FCL 1 helaas niet thuis liggen:)

Groeten en bedankt!:rt:
 
Wist niet eens dat je daarvoor een type kan halen. Zijn er SET boven de 12,500lbs dan?

Zo niet, dan mag je volgends mij gewoon met een SE rating een SET vliegen.
 
Voor de bevoegdverklaring SET dien je een skilltest af te leggen ná een conversietraining. De SET-rating is gerelateerd aan het type, b.v. Cessna-SET voor de Soloy's 206, 207 en de C208Caravan. Voor b.v. de TBM700 dien je een HPA training te volgen. Vervolgens elke twee jaar een profcheck. In de JAR-FCL is het allemaal wat specifieker uitgewerkt. Daarnaast zijn er op nationaal niveau nog wat "differences".
 
Heb ik weer wat geleerd. TBM ziet er wel leuk uit van binnen, maar wat een prijzen johhh. Pheww.. Ik zie de nut wel van de Caravan en de Pilatus, maar de rest niet echt.
 
Ok, ben ik ook weer wat wijzer

@Flyhigh: het gaat dus om een classrating... niet om een type. Misschien was mijn bewoording niet 100% juist:) en ja die kisten zijn er dus:)

Groeten!
 
Geloven is goed, zeker weten is beter.....:grijns: . Mail mij maar even, dan vertel ik je alles over de Cessna-SET.
 
Tsja, door Rob en mij gemaakt, na ons verblijf op het slavendrijversinstituut FlightSafety/Wichita. Word er nog moe van, als ik weer aan die trainingsperiode denk. Volgens Cessna is de 208 één van de veiligste vliegtuigen ter wereld, maar FS weet je in de simulator te overtuigen van het tegendeel:passed:. Er bleef amper tijd over voor 'n biertje, laat staan voor......:grijns: (sorry, Diana).
 
Back
Top