Seminar Topilots

Q10

New member
Ich bin heute in Deutschland!
Morgen begint mijn Seminar bij Topilots is er behoefte aan sort of blog ?
Voor toekomstige BU/GU'ers. Ik vraag het even voordat ik het bord volgooi met unwanted garbage :biertje:
 
Ich bin heute in Deutschland!
Morgen begint mijn Seminar bij Topilots is er behoefte aan sort of blog ?
Voor toekomstige BU/GU'ers. Ik vraag het even voordat ik het bord volgooi met unwanted garbage :biertje:

Mij persoonlijk interesseert het niet meer zo, natuurlijk. Maar aangezien ik van mening ben dat iedereen die het niet bij LH probeert, maar liever direct naar Stella gaat... Nou, ja, laten we dat maar even buiten deze discussie..

Misschien neemt het een paar personen de angst voor het onbekende, of de angst voor Duitsers, dus ik zou zeggen, doen.

Maar besteed er niet alteveel tijd aan! De BU/GU zijn niet makkelijk!

Succes overigens,
Var.
 
Die erste Tag:

Vroeg op 7:30 want om 8 uur was het ontbijt van het mevrouwtje van het Hotel. Was goed ontbijt niks te klagen, raakte aan de praat met 3 andere gasten waarvan 2 de FQ cursus gingen doen en 1 de BU.

We begonnen om 9:30, korte inleiding daarna gelijk van start met wat later bleek Engels(Man begon ineens uit het niks over een brief schrijven in het engels). Erg enthousiaste leraar die alle middelbare school grammatica herhaalde, ik viel bijna in slaap(Niet cocky maar dit leren wij Nederlanders in de 1ste en 2de van het VWO/Havo) maar mijn duitse Kollega vonden het toch nog redelijk tricky!
Het was 1:30 we hadden een uur pauze, leider waren alle supermarkten ofcourse dicht dus dat werd een lunch met snoep en Sultana. Half 3 geht es weiter, we krijgen een korte uitleg van alle CBT's en 1 tip dat was bij OWT en voor de rest alleen uitleg en we kregen te horen welke getallen qua percentages het DLR van ons verwacht, toen mochten we nog even uben en toen was het alweer 5 uur.

Biss Morgen!
 
Half 3 geht es weiter, we krijgen een korte uitleg van alle CBT's en 1 tip dat was bij OWT en voor de rest alleen uitleg en we kregen te horen welke getallen qua percentages het DLR van ons verwacht, toen mochten we nog even uben en toen was het alweer 5 uur.

Kijk en dit zijn juist de dingen die we willen weten. Voor zover ze daar werkelijk weten wat het DLR verwacht natuurlijk. Uiteindelijk weet alleen de DLR wat ze willen zien.
 
Er is zeker de behoefte aan een blog in meer info :).
Mag ik meteen maar vragen, hoe goed je duits is?
 
Die zweite Tag:

Dat was ik nog vergessen gestern hebben we ook een persoonlijkheids test gemaakt sort of the same als die van DLR. En vandaag begon onze dag met het uitleggen hoe deze test in elkaar zit en hoe hij je kan helpen bij je FQ als je hem eerlijk invult en de FQ enorm moeilijk voor je maakt als je hem invult naar wat je denkt dat de DLR wilt horen. De uitslag van die test werd in een 20 minute gesprekje met je besproken. Van te voren(week voor Seminar) moesten we een Lebenslauf opsturen en 10 vragen beantwoorden, ze vonden mijn Lebenslauf een beetje kort dus het vriendelijke verzoek of ik hem even wat langer wilde maken en wat uitgebreider, zodoende heb ik mijn gesprek morgen:yeehaa:

Toen voor de rest van de dag hebben we verder geubt met de CBT's van Topilots soort van skytest met een little twist. Zit nu op ROT 100% lvl3, PPT 100% en op tijd af, SKT 95-100% en RMS mijn zorgkindje 4,4 getallen im schnitt.

Planning voor morgen: Mijn gesprekje en verder uben. Donderdag: Mathematik en Physik, Freitag ook.

Roy: Mijn duits is op het "ik kan mijzelf redelijk verstaanbaar maken" niveau, ik heb tijdens mijn voorbereiding mij meer bezig gehouden met de cbt's dan met mijn duits niveau, dat is niet noodzakelijk voor de BU(excl Psycho questions en begrippen Mathematik en Physiks maar daarom zit ik hier!). Mocht ik de BU halen moet mijn duits uiteraard naar niveau "Vloeiend" maar dat is vanzelfsprekend en te ver vooruit gekeken!:)
 
Gestern hatte ich keine zeit zu schreiben und habe heute tag die ganze tag biss funf uhr Physik! :mad: Ich schreibe heute abend wieder!
 
Kost dat nou een paar van die daagjes als ik zo vrij mag zijn??

Lijkt me namelijk nogal veel (4 dagen)?

Die CBT meuk is echt goed te doen thuis.
 
Hey thermal,

www.topilots.de kun je het vinden ^^
Het heeft me tot nu toe wel veel gebracht moet ik zeggen. Maar dat zal ik vanavond wel ff uitgebreid toelichten. En zoals ik heb gezegd voordat ik hier naartoe ging was money not an issue en als ik het niet doe en de bu niet haal sla ik mezelf voor mijn kop. Maarja wel of niet naar Seminar blijft een eeuwen oude discussie(vooral op pilotenboard.de), iedereen moet het voor zichzelf weten en als je tijd+geld hebt why not ? :biertje:
 
Also

Dritte Tag:

We gingen heel de dag aan de slag met de CBT's en ik heb mijn psychovragen overnieuw gemaakt omdat ik toch naar eigen gevoel veel vragen niet goed begrepen hebt, dus ik heb eerst heel de psychotest doorgekeken en de woorden vertaald die ik niet begreep. Toen nog een keer gemaakt en die samen met een psycholoog nagekeken en ook mijn 10 psychologische vragen die ook af en toe goed overnieuw gemaakt moesten worden.

Vierte Tag:

Het is dat het moet gebeuren maar sjonge jonge een hele dag natuurkunde wordt je niet vrolijk van en die man kon heel goed uitleggen maar het was geen hele grappig leraar of iets dergelijks dus kinda boring maar for my own sake goed opgelet en naast een dame gezeten die een jaar in de USA heeft gewoon. Dit heeft mij erg geholpen want duits natuurkundige begrippen zijn niet mijn ding!

Morgen------> Wiskunde!
Als ik thuis ben sum ik het allemaal even op, nu on the road met meine Deutsche freunden zu McDonalds.
 
Roy: Mijn duits is op het "ik kan mijzelf redelijk verstaanbaar maken" niveau, ik heb tijdens mijn voorbereiding mij meer bezig gehouden met de cbt's dan met mijn duits niveau, dat is niet noodzakelijk voor de BU(excl Psycho questions en begrippen Mathematik en Physiks maar daarom zit ik hier!). Mocht ik de BU halen moet mijn duits uiteraard naar niveau "Vloeiend" maar dat is vanzelfsprekend en te ver vooruit gekeken!:)

Oke, goed om te weten. Ik wilde namelijk eerst mijn Duits op niveau krijgen voordat ik de test doe.

Weet je al wanneer je de BU moet doen? Ik zou het fijn vinden als je daar ook je ervaringen over kan bijouden :) Hoe is topilots je bevallen?

gr.Roy
 
Hey Roy,

Zal morgen even mn eindverslag maken ^^ Today is mijn b-day!
Dus even geduld! Haha

Greetz
 
Zo dan mijn eindconclusie :).

Laatste dag funf:

We hadden vandaag Mathematik tot 12 uur en dan van 12 tot 2 nog even wat Natuurkunde(Like we haven't had enough yet ?!?) anyways Mathematik was ook een kleine recap van alle onderwerpen die bij DLR aan bod komen en bij elk onderdeel little theorie en veel voorbeeldsommen. Was beduidelijk makkelijker dan de Natuurkunde van de dag ervoor en je kon wel merken dat iedereen al voor de helft in de auto/het vliegtuig zat met hun gedachten. Ik moet toegeven dat ik zeer zeker mijn best heb gedaan 100% op te letten maarja soms dwaal je even af met zo'n touchscreen voor je giechel en facebook open. Laatste 2 uur Natuurkunde waren goed te doen ging over Radio activiteit(My favorite) dus ik vond dat wel leuk en daarna heeeeel veeel voorbeeldsommen met van die instinkers waar we voor werden behoed!(Correct nederlands ?).

Al met al ben ik er veel mee opgeschoten vooral ook op Duitse taal niveau (Natuurkunden+ Mathematik woorden) en bij de psychovragen voel ik me nu ook zelfverzekerd over! Ik zou het iedereen aan kunnen raden er tijd en geld voor hebben, heb je dat niet kun je het ook prima thuis doen met CBT's maar ik ben van mening dat mensen die een Seminar voor de BU doen een klein stapje voor hebben op de rest. Maar om toch wel even een kritieke sidenote te maken: Ga niet met mangelhaftem Duits! Je zult het heel moeilijk hebben als je alleen het hallo hoe gaat het babeltje kunt houden. De leraren kunnen wel engels maar ze vinden het toch een stuk moeilijker zich goed uit drukken in het engels dan in het Duits.

Al met al ben ik zeer tevreden over het Seminar en nu an die arbeit tot en met 6 Juli! Lets hope I'll make it.

Ps. Vragen ? Go ahead, ik zal alles beantwoorden tenzij het vragen zijn die mijn investering van 700 euro te niet doen(aka inside info) :)
 
Das war dann der BU!
Zo dat was hem dan, ging allemaal prima! Mocht ik het niet halen ligt het aan TVT of PHY dat ware enige twee waar ik moeite mee had en RMS ging snel! :/ Dat was wel jammer maar zat gemiddeld rond de 4-5 getallen dus dat zal hopelijk voldoende zijn, ook als het nabericht negatief is zal ik dat nog even posten! haha

Hoffen das es klappt!
 
Mooi! Ben benieuwd, hoop natuurlijk het beste voor je. Heb je nu het idee dat je echt wat aan de seminar gehad hebt? Je hebt de tests gedaan dus kan je mooi vergelijken en voor/nadelen bepalen.
 
Back
Top