selectie's cabin crew

frenzel

New member
Hi!

Weet niet als ik een van jullie me kunnen helpenen anders hopelijk een van jullie collega's!!

Had een vraagje! Binnenkort heeft een vriendin van me selectie's als cabin crew. Heeft iemand wat tips en hints wat ze kan verwachten!

merci alvast voor de moeite!!

cheers!

Frenzel
 
Werk- en rusttijden voor cabine zijn beter geregeld als bij een HV hoor, er is veel positiefs 'uit-onderhandeld' de laatste tijd. Cockpit is een ander verhaal... :radar:
 
Iedereen werkt toch hard of vergis ik me nu?

Wat ik dus bedoelde wat kan ze verwachten tijdens haar selectie? Groeps opdracht, geven ze je scenario's etc etc.

Alle info is welkom!

Frenzel
 
Hi,

De selecties voor Cabine zijn een beetje een `toneelspel`. Heb zelf 3 jaar als stess gewerkt. De selecties waren behoorlijk verschillend. Bij (ex) Air Holland moest je gewoon realistisch enthousiast zijn, luisteren naar de anderen als die hun babbel deden en zorgen dat je netjes voor de gelegenheid gekleed bent. (red geen jeans ofzo.)

Bij Gulf Air was het een showtje... Was al aangenomen zonder dat ze ook maar iets meer van me wisten behalve dat ik zei dat ik niet de hele selectie kon blijven omdat ik s´middags vliegen moest.. :-I

En verder ´the usual`. Waarom jij, wat doe je in je vrije tijd mbt hoe je weer tot rust komt van een stressige baan, talenkennis word getest. En vaak ook nog een rollenspel. Daar is het belangrijk dat je luistert naar het probleem, een oplossing zoekt, uitvoert en controleert of de pax daarmee ok zijn, en dialoog afsluiten.. Maakt niet uit of je de regels kent, maar dat je een oplossing bieden kan.

Wens haar maar geluk!!

Lg,
S
 
Oja,
mocht er een groepsopdracht komen ipv het individuele rollenspel, wees niet te ´bazig´, maar zit ook niet stil in een hoekje. Toon initiatief maar wees bescheiden. Luister naar de anderen en zorg dat alles bij het thema blijft.

Lg,
S
 
Werk- en rusttijden voor cabine zijn beter geregeld als bij een HV hoor, er is veel positiefs 'uit-onderhandeld' de laatste tijd. Cockpit is een ander verhaal... :radar:

Hmm, ben benieuwd wat er de laatste tijd dan allemaal is veranderd, nadat ik van één van je collega's hoorde dat 99% van de ex-HV CA's die in de winter bij TFL vlogen, weer terug naar HV zijn gegaan vanwege de werkdruk.
 
Hi Doc.

Merci voor de info! Ze had het interview vandaag en gelukkig is alles goed gegaan! Ze is aangenomen en ze kan begin september beginnen, gelukkig allemaal goed nieuws!!!

Merci voor de link!

cheers Frenzel
 
Hmm, ben benieuwd wat er de laatste tijd dan allemaal is veranderd, nadat ik van één van je collega's hoorde dat 99% van de ex-HV CA's die in de winter bij TFL vlogen, weer terug naar HV zijn gegaan vanwege de werkdruk.


Iz,

Hier wil ik op reageren.

Van een aantal HV mensen dat naar ons kwam, was bekend dat deze toch weer weg zouden gaan (daar heb ik zelfs een weddenschap op gewonnen).

Zij zijn naar ons gegaan omdat ze er bij HV na de zomer uitgebonjourd werden (alvast in het Frans.....) en achteraf bleek dat zij toch een groen hart hadden.

Naast die groep bestond er ook een groep van mensen die onze cabin safety standaard gewoon niet haalden.

Verder een groep die niet om kon gaan met ICA vliegen.

Tja als Trans dan ineens belt of er nog interesse is...... zijn al deze problemen opgelost.

Onze cabinecomissie is erg goed bezig geweest. Minimaal 88 uur rust na een ica bijv is erg netjes, 2 keer slapen op een dag in geval van early arrival en de volgende dag een early departure is NOT done etc etc.... Plus nog eens het feit dat onze cabine meer vrije dagen heeft dan een vlieger van KLC....

Verder zit denk nog zo'n 70 procent van de mensen die van HV kwamen nog steeds bij ons....

Groeten Steef
 
Doppert , je vind het allemaal heel netjes voor de cabine, is het ook zo netjes bij jullie in de cockpit..?
 
Doppert , je vind het allemaal heel netjes voor de cabine, is het ook zo netjes bij jullie in de cockpit..?

Nu het VNV TFL heeft erkend en VV, is dat het volgende punt van aanpak.

Gaat een mooi bedrijf worden met leuke groeikansen.

Het begint over een tijdje al met het incasseren van 50 euro.... (niet dat die 50 euro mij boeien, maar wel de reden van de 50 euro.....)

Groeten Steef

(PS niet gepast om mijn 3 lettercode hier te gebruiken)
 
Back
Top