Selectie luchtgevechtsleiding

Marloesss

New member
Hallo mensen!

Vanaf augustus wil ik gaan solliciteren bij de KLu voor luchtgevechtsleider. Nu is mijn vraag, is er iemand die de keuringen voor deze functie heeft doorlopen en mij er meer over kan vertellen? Ik zou graag willen weten welke keuringen je precies krijgt en wat het inhoud. Ook zou ik graag willen weten of je jezelf hierop kunt voorbereiden. Natuurlijk heb ik bij de voorlichting ook al het een en ander gehoord, maar info hierover is nergens op internet terug te vinden. Het CML heb ik ook gebeld en zij hebben mij verteld over de eerste twee dagen, maar ik zou graag reacties van jullie willen horen!

Alvast bedankt!

Groetjes.
 
Volgensmij is dat ongeveer hetzelfde als die voor vlieger. Op het gvss en de pvs na dan. Stond meen ik in zo'n boekje over de luchtmacht. Per functie stond er per onderdeel een stipje voor welke selectie onderdelen doorlopen dienden te worden. Er is vast nog wel iemand die zo'n boekje in het bezit heeft. Het is zo'n boekje waarin ook wapensystemen aan bod komen en per functie iemand een verhaaltje doet enzo. Vast wel meegekregen op de open dag van twee weken terug.

Groeten,

LALA
 
Klopt, dat boekje heb ik hier nog.
In het overzicht van de selectieprocedure staat dat je voor luchtgevechtsleider;
psychologisch onderzoek 1e fase (po1),
screening van medische vragenlijst (die je moet inleveren bij po1),
psychologisch onderzoek 2e fase (po2),
vliegmedisch onderzoek (vmo)
en de fysieke test moet doen maar tot zo ver heb ik er ook nog geen ervaring mee. Volgende week po1 maar ik ga dan weer niet voor luchtgevechtsleider. In de kennisbank kan je meer info vinden over de verschillende stappen die hier boven staan waar je door heen moet.
 
Ok bedankt, Nee dat boekje heb ik niet gekregen. Ik ben 's avonds een keer naar een voorlichting geweest in Nieuw Milligen en daar hebben ze dat niet uitgedeeld. Hoop dat er nog andere mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen. THNKS!
 
gevechts/verkeersleiding omvat trouwens ook specifieke capaciteiten testjes is mij verteld op t CML. Mocht je daar voor gaan dan moet je dus naast de test resultaten die je vliegerselectie hebt gehaald nog wat specifieke testjes afleggen+ een bezoek aan '' de bunker''. Hier ervaren kandidaten de werksfeer/plek een beetje..regelmatig reden dit pad niet te vervolgen voor geïnteresseerden die van de vliegerselectie afkomen.
 
Dat boekje krijg je toegestuurd als je een sollicitatieformulier hebt opgestuurd.
Ik heb het boekje met informatie over de selectie tegelijk gekregen met de uitnodiging voor PO1.
 
gevechts/verkeersleiding omvat trouwens ook specifieke capaciteiten testjes is mij verteld op t CML. Mocht je daar voor gaan dan moet je dus naast de test resultaten die je vliegerselectie hebt gehaald nog wat specifieke testjes afleggen+ een bezoek aan '' de bunker''. Hier ervaren kandidaten de werksfeer/plek een beetje..regelmatig reden dit pad niet te vervolgen voor geïnteresseerden die van de vliegerselectie afkomen.

Ik kom niet van de vliegerselectie af, ik ga meteen voor luchtverkeersleider. Het klopt idd dat je verschillende capaciteiten testen moet doen, staat idd in het boekje welke je krijgt bij de uitnodiging voor de PO1.
 
Hier ervaren kandidaten de werksfeer/plek een beetje..regelmatig reden dit pad niet te vervolgen voor geïnteresseerden die van de vliegerselectie afkomen.

Tja, al dat beton om je heen is niet hetzelfde als door de wolken heen klieven... Toch is het wel een manier om disch op et operationele gebeuren te staan hoor. Je levert direct operationele ondersteuning en speelt zowel als gevechtsleider als verkeersleider een onmisbare rol binnen missies. Ofwel je levert één op één begeleiding tijdens de fight, of je brengt de vliegers op veilieg wijze van en naar de oefengebieden.

Dus laat je niet ontmoedigen door de omgeving (de werksfeer is trouwens uitstekend) en kijk inhoudelijk naar het werk!

BS
Bunkerrat ;)
 
Ik ben vandaag ontkoppeld van het GVSS (na vlucht D), maar op aanraden van de GVSS-instructeur moest ik eens een kijkje nemen bij de functies Off. Luchtverkeersleiding en Off. Luchtgevechtsleiding. De receptioniste van het CML had mij nog extra aangemoedigd, en ik zal ze deze week even bellen voor de infodag voor deze functie(s) :)
 
Tja, al dat beton om je heen is niet hetzelfde als door de wolken heen klieven... Toch is het wel een manier om disch op et operationele gebeuren te staan hoor. Je levert direct operationele ondersteuning en speelt zowel als gevechtsleider als verkeersleider een onmisbare rol binnen missies. Ofwel je levert één op één begeleiding tijdens de fight, of je brengt de vliegers op veilieg wijze van en naar de oefengebieden.

Dus laat je niet ontmoedigen door de omgeving (de werksfeer is trouwens uitstekend) en kijk inhoudelijk naar het werk!

BS
Bunkerrat ;)

Hoi BS ,

Ik heb de po1 van vlieger niet gehaald op mijn rechtervoet was een 4 ipv een 5.
Nu moet ik volgende week voor po1 luchtgevechtsleider/verkeersleider , weet jij wat ik zou kunnen oefenen voor de werksteekproeven. Bij het bezoek aan de radar heb ik het programma pharos beta 3.0 gezien , is het bruikbaar deze te oefenen?

Gr.,
 
Oei, dat was lang geleden dat ik heb ingelogd... En deze thread was ook al een beetje oud :) Maar dat Pharos 3.0 Beta is een eigen geschreven programmaatje dat we vnl gebruiken voor demonstratie doeleinden. Het is niet echt een tool om mee te studeren.
 
Back
Top