secundaire arbeidsvoorwaarden Trans

Je kunt het leeftijds-verhaal ook anders bekijken. Op je 35-ste zijn veel mensen in een situatie waarbij veel thuis zijn een pre is, geen probleem bij Trans. Daarnaast, stel je bent pas na 10 jaar captain, zit je nog steeds minimaal de helft van je carriere links. En persoonlijk denk ik dat er weinig bedrijven zijn waar het "rechts" zitten zo relaxed is al hier, (crew en vliegtechnisch).

Ben je daarentegen 21 en kom je hier binnen dan zit je wel 35 jaar op een 737 (figuurlijk dan).

M.a.w. aan alles zit en keerzijde....
 
Mwah... Als je kijkt wat voor kisten trans in de laaste 35 jaar heeft gevlogen. Denk je dan echt dat ze over 35 jaar, in het jaar 2042, nog steeds met deze -700 en -800 tjes vliegen?

Denk het niet...
 
't zal over 35 jaar wel zoiets zijn :passed:

slide01.jpg


BTW de fraaiste kist die Transmaffia ooit gehad heeft is m.i. de SE210 :D
 
Je kunt het leeftijds-verhaal ook anders bekijken. Op je 35-ste zijn veel mensen in een situatie waarbij veel thuis zijn een pre is, geen probleem bij Trans. Daarnaast, stel je bent pas na 10 jaar captain, zit je nog steeds minimaal de helft van je carriere links. En persoonlijk denk ik dat er weinig bedrijven zijn waar het "rechts" zitten zo relaxed is al hier, (crew en vliegtechnisch).

Ben je daarentegen 21 en kom je hier binnen dan zit je wel 35 jaar op een 737 (figuurlijk dan).

M.a.w. aan alles zit en keerzijde....

Als bovengestelde mbt veel thuis inderdaad waar is, is het natuurlijk een goed argument ja. Ben dan wel weer benieuwd wat het dan zo relaxed maakt om bij Trans rechts te zitten. Heb nu al een paar bedrijven "versleten" en het is steeds niet slecht geweest om rechts te zitten, maar het is nog steeds niet "jouw feestje"...tenzij je je dat ook helemaal niet wilt en gewoon tussen je vrije tijd door je werk doet.

Climb350
 
Mwah, tis een combinatie van vertrekkende zeer juniore F/O's en een flinke uitbreiding. Er zijn F/O's van 21 die na een jaar Trans richting KLC vertrekken (a 35.000 euro) maar al met al zijn het er zeker niet zoveel als ik had verwacht. Begrijpelijk want om te beginnen is Trans gewoon top.

Maar de grootste aannames komen toch uit uitbreiding, laatste gerucht is 68 F/O's erbij ivm 4 kisten extra volgend jaar. En dan de EU WRR nog dan lijkt me de helft van dit aantal in ieder geval realistisch.

Buzzer, als er tussen de 30 en 40 FO's geupgrade worden en er gaan een paar naar KLM, dan is dat toch geen rocketscience?

Nouja, hij heeft het over IVM 4 kisten extra. Dus je zou kunnen lezen "los van het feit dat..."

En dan is 17 man FO per kist ongeveer 5,6 maal zoveel als bij Cityline, die toch ook veel stationsdiensten hebben.
Ja, dan heb je inderdaad een goeie kans op een relaxt baantje. Wij werken ong. 5,6 dagen per week, en bij Trans dus 5,6 dagen / 5,6 crewfactorverhouding = 1 dag per crew per week... :grijns:
 
Mwah... Als je kijkt wat voor kisten trans in de laaste 35 jaar heeft gevlogen. Denk je dan echt dat ze over 35 jaar, in het jaar 2042, nog steeds met deze -700 en -800 tjes vliegen?

Denk het niet...

Figuurlijk staat erachter, dus dat denk ik niet "commander".

Nouja, hij heeft het over IVM 4 kisten extra. Dus je zou kunnen lezen "los van het feit dat..."

Nee dat kun je dus niet zo lezen want dan zou er idd een belachelijk hoge kist-crew verhouding zijn.

Zucht.....
 
Nouja, hij heeft het over IVM 4 kisten extra. Dus je zou kunnen lezen "los van het feit dat..."

En dan is 17 man FO per kist ongeveer 5,6 maal zoveel als bij Cityline, die toch ook veel stationsdiensten hebben.
Ja, dan heb je inderdaad een goeie kans op een relaxt baantje. Wij werken ong. 5,6 dagen per week, en bij Trans dus 5,6 dagen / 5,6 crewfactorverhouding = 1 dag per crew per week... :grijns:

Knock yourself out dude, als je graag wil geloven dat we 17 man FO per kist hebben. :)

Stationsdiensten? Wat is dat, bijbeunen bij de NS?

Dus jullie hebben 3 FO's per kist? En werken 5,6 dagen per 7 dagen? Holy cow.

Wij doen 4 (weliswaar soms lange) dagen per week en hebben zo'n 7,5 FO's per kist.
 
jawel, bij CLH op dit moment crewfactor F/O ligt tussen de 3 en 4 !!! dus....

Gegroet
C (net rooster gekregen: weer een maand met 35% overuren...)
 
Kan iemand van trans mij vertellen hoe het zit met de opleidingsovereenkomst, hoeveel dat is?? En hoe je salarisstrookje er na je training uitziet?? Dus niet alleen wat er netto op de bank komt maar ook waaruit het allemaal opgebouwd is????

Cheers
 
Back
Top