secundaire arbeidsvoorwaarden Trans

Spirit

New member
Hallo,

ik ben bijna bij Trans door de selectieprocedure heen en ik ben nu op zoek naar de secundaire arbeidsvoorwaarden/CAO van Trans.
Heeft iemand hier op Airwork misschien de secundaire arbeidsvoorwaarden/CAO van Trans in pdf formaat?

Álvast enorm bedankt!
 
De tekst die wij tot onze beschikking hebben is helaas alweer wat jaartjes oud en outdated. Ik kan je alvast wel waarschuwen dat de cao doornemen en begrijpen een aardige studie vergt. Het is zelfs zo dat t voor de gemiddelde Trans vlieger zeer taaie stof is en er zeker niet alles van af weet.

grt.
 
Als je iets specifieks wilt weten kun je de vraag hier stellen en zal ik m zo goed als mogelijk beantwoorden. De CAO is zoals eerder gezegd een wiwar van regeltjes waar je niet veel wijzer van wordt.
 
Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties.

Zoals gezegd ben ik zo goed als door de selectie bij Trans. Onder voorbehoud dat mijn medische keuring goed is en dat ik door de veiligheids screening van de marechaussee ben, heb ik een zogenaamd opleidingsaanbod gekregen. Ik had verwacht een algemeen contract te krijgen met daarin de opleiding en proefperiode verwerkt. Ik heb immers al een B737 rating en ik hoef alleen een conversie te doen. Na telefonisch contact met Triport kreeg ik te horen dat ik nu alleen een aanbod voor de opleiding krijg, en dat als ik die succesvol af leg, een contract krijg aangeboden. Ik moet dus mijn huidige baan opgeven, zonder dat ik de garantie heb dat ik bij Trans kan beginnen. Ik bedoel, al er iets zou gebeuren waardoor de luchtvaart weer een terugslag krijgt, kunnen ze zo van mij af.
Op mijn 2de vraag of ik misschien eerst de secundaire arbeidsvoorwaarden mag doorlezen, kreeg ik te horen dat ik die pas kan inlezen zodra ik aangenomen ben en kan inloggen in het Transavia systeem! Ik bedoel, ik mag en wil toch weten waarvoor ik teken!!?? Kan me niet voorstellen dat dat de normale procedure is, althans niet bij mijn huidige werkgever.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
Spirit, waar je ook begint, ook met een vast contract heb je altijd een proeftijd waarin het voor je werkgever makkelijk is om van je af te komen.

Succes
 
Spirit -

Ga op onbetaald verlof (als dat kan) bij je huidige werkgever... Kun je altijd nog terug als het bij Trans niet lukt.

FD
 
Na telefonisch contact met Triport kreeg ik te horen dat ik nu alleen een aanbod voor de opleiding krijg, en dat als ik die succesvol af leg, een contract krijg aangeboden.

Op mijn 2de vraag of ik misschien eerst de secundaire arbeidsvoorwaarden mag doorlezen, kreeg ik te horen dat ik die pas kan inlezen zodra ik aangenomen ben en kan inloggen in het Transavia systeem! Ik bedoel, ik mag en wil toch weten waarvoor ik teken!!?? Kan me niet voorstellen dat dat de normale procedure is, althans niet bij mijn huidige werkgever.

Sounds pretty strange to me as well - are you dealing with the Personnel department? If so talk to someone at Vliegdienst - preferably HVD or Chief Pilot and explain your situation.

I've always found Transavia Pilots to be very approachable and helpful.

I have had dealings with their Personnel department in the past. Even though I was rated and current they wanted me to do a full conversion and sign for it as well. I declined their offer - they were shocked. By the time they amended their offer I had already found something else.

I've been hired twice by Transavia (so far ;)) - but haven't worked a single day for them.
 
Bedankt voor jullie reacties/tips.

Ik heb inmiddels het CAO gekregen. Nogmaals bedankt daarvoor. Opmerkelijke daarvan is dat juist daarin staat geschreven dat elke "nieuwe"werknemer een exemplaar daarvan moet krijgen van z'n werkgever!! Begrijp niet dat ze dat niet meegestuurd hebben, maar dat terzijde. Ik heb nu in ieder geval goed vergelijkingsmateriaal.

@FD: Helaas heb ik niet de mogelijkheid om onbetaald verlof te nemen, maar bedankt voor de tip!
 
You welcome. Mooie club HV. Als je met ervaring binnenkomt hou er rekening mee dat je lang rechts zit. Voor de rest lijkt het me een prima club. Secundaire arbeisvoorwaarden zijn uitstekend. Petje af naar de mannen die dat er hebben weten uit te slepen.

FD
 
Als je met ervaring binnenkomt hou er rekening mee dat je lang rechts zit.
FD

Als je 25 bent zou dat geen issue moeten zijn, wel als je de 35 gaat passeren! Is het zo dat de mensen aan de "onderkant" steeds vertrekken, dat ze ieder jaar zoveel mensen nodig hebben?

Climb350
 
Mwah, tis een combinatie van vertrekkende zeer juniore F/O's en een flinke uitbreiding. Er zijn F/O's van 21 die na een jaar Trans richting KLC vertrekken (a 35.000 euro) maar al met al zijn het er zeker niet zoveel als ik had verwacht. Begrijpelijk want om te beginnen is Trans gewoon top.

Maar de grootste aannames komen toch uit uitbreiding, laatste gerucht is 68 F/O's erbij ivm 4 kisten extra volgend jaar. En dan de EU WRR nog dan lijkt me de helft van dit aantal in ieder geval realistisch.
 
68 fo's voor 4 kisten ???????? T*ring.. dat is meer dan 16 fo's per kist... gemiddelde airline is 1/3 van dit...
 
68 fo's voor 4 kisten ???????? T*ring.. dat is meer dan 16 fo's per kist... gemiddelde airline is 1/3 van dit...

om precies te zijn: 68/4=17 crew ;) ....en da's wel erg ruim zeg. Heb die nieuwe EU WRR niet gelezen, maar ik vind het denk ik nu al helemaal prima :)

Gr, Climb350
 
Buzzer, als er tussen de 30 en 40 FO's geupgrade worden en er gaan een paar naar KLM, dan is dat toch geen rocketscience?
 
Als je 25 bent zou dat geen issue moeten zijn, wel als je de 35 gaat passeren!

Climb350

Als je 25 bent en net van school komt niet nee. Als je 25 bent en 2500+ uur of meer hebt kan het wel een issue zijn. Echter zijn ze bij Trans eerlijke en goede mensen, dus je weet waar je aan begint.

FD
 
Back
Top