Sectorwerkstuk Luchtvaart

BoeingFreak

New member
Beste mensen van Airwork,

Om mijn opleiding Internationale Handel af te ronden moet ik een sectorwerkstuk schrijven en ik heb toestemming gekregen om deze over het onderwerp 'Luchtvaart' te doen. Ik ben al een heel eind op weg maar er zitten toch wat knelpunten.

Graag zou ik jullie een paar vragen willen stellen want er zijn hier ongetwijfeld mensen die veel meer van deze sector afweten dan ik.

De vraag 'Hoeveel is de jaaromzet in deze sector uitgedrukt in geld en goederen' vind ik een hele moeilijke. Dat is niet één twéé google en huppakéé... Misschien moet ik een onderverdeling maken en dan op een zo precies mogelijk aantal uit komen? Ik heb al goed wat uur op het internet rondgestruind en bulten aan informatie kunnen vergaren maar echter niet over dit onderwerp. (Wat percentages, of alleen over Nederland.)

IATA is een hele goede bron, maar op financieel gebied kan ik weinig vinden, nieuwsartikelen verwijzen wel allemaal als bron naar de IATA!?

Heeft iemand een idee?

Ook zou ik graag de vraag willen stellen: Wat vind jij de twee meest belangrijke ontwikkelingen in deze sector in het afgelopen jaar?

De vraag 'Wat zijn de namen van de drie belangrijkste aanbieders op deze markt?' is ook een hele brede vraag. Hebben jullie enige tips? Ik zat er aan te denken om onderscheid te maken en daar dan de 3 marktleiders uit te pikken.

Bij voorbaat dank & met vriendelijke groet,

Bas

Ps. Als ik dit in een verkeerde sectie heb geplaatst gaarne deze post te verplaatsten.
 
Back
Top