Science fair / project

TeunD

New member
Hallo allemaal,

Vanuit school moet ik een project (een science fair) maken. Het moet iets te maken hebben met een van de volgende vakken; math, physics, chemistry, earth sciences/geography. Dit project dient vooral ter voorbereiding van het profielwerkstuk. Desondanks dat het slechts een voorbereiding is telt dit project zwaar mee voor mijn rapport aan het einde van het jaar :blabla:

Het is de bedoeling dat ik een experiment uitvoer/onderzoek doe naar een bepaald iets. Je raadt het natuurlijk al; ik dacht gelijk aan luchtvaart. Maar ja, waarover doe je het dan? Wat zijn nou experimenten die in een korte tijd (13 april moet het ingeleverd worden) relatief eenvoudig uitgevoerd kunnen worden en betrekking hebben met luchtvaart & een van de genoemde vakken?

Ik hoop dat jullie wellicht wat ideeën hebben:eek!:

alvast bedankt!

groetjes,
Teun



ps. Ik hoop dat dit het goede forum is om dit bericht te plaatsen??
 
Hallo Teun,

Een aantal simpele ideeën:
- stabiliteit van een vliegtuig: met een krachtenevenwicht kan je de plaatsing van vleugel en horizontaal staartvlak globaal berekenen. Dit zou je ook praktisch kunnen testen d.m.v. een kartonnen of houten vliegtuigje te maken en te checken of deze verhoudingen kloppen wanneer je het gooit (maakt het een duikvlucht of overtrekt het vliegtuigje meteen?) Balsenhout is uitermate geschikt om dit mee te doen.
- wanneer je het wat theoretischer wil houden zou je kunnen onderzoeken waarom bepaalde type vliegtuigen op die specifieke manier zijn ontworpen. Hier zit behoorlijk wat achter waar je in eerste instantie waarschijnlijk niet aan denkt. (bijv. plaatsing van de motoren: aan de romp of aan de vleugel en waarom?)

Wanneer je nog andere ideeën op wil doen zou je ook eens kunnen mailen met het voorlichtingsteam van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft: voorlichting-lr@tudelft.nl. Zij geven ook workshops tijdens meeloopdagen etc. en kunnen je misschien ook wel verder helpen.

Veel succes ermee, ik ben benieuwd waar je mee aan de slag gaat!
 
Back
Top