Schoolopdracht (Beroepspiloten gevraagd)

PanPanPan

New member
Geachte heren,dames

Al tijden heb ik de ambitie om Piloot te worden. Na me goed ingelezen te hebben op Airwork en hier en daar een kleine post te plaatsen wil ik mij toch eigenlijk wat beter oriënteren. Het toeval wil dat wij op school een opdracht moeten maken betreffende onze vervolgopleidingen.

Voor de schoolopdracht (die studiekeuze en economie combineert) zoek ik enkele beroepspiloten die een paar vragen zouden willen beantwoorden aan de hand van een lijstje. Het neemt dus weinig tijd in beslag. Naast dat het nodig is voor die opdracht is het ook heel nuttig om voor mezelf duidelijk de nadelen tegen de voordelen af te wegen.

Ik peil hier eerst de interesse en bereidheid zodat ik een beeld heb van hoe ik de opdracht kan/ga samenstellen. Ik zoek zowel piloten die een geïntegreerde opleiding hebben gevolgd als diegenen die voor 'het grote avontuur' zijn gegaan door modulair de vliegopleiding te volgen.

De vragenlijst zal in eerste instantie gestandaardiseerd zijn. Ik zou echter ook graag gericht individuele vragen stellen naar aanleiding van de antwoorden op de 'gestandaardiseerde' vragen. Uiteraard zal ik de nicknames hier op het forum boven de interviews in mijn verslag zetten tenzij er geen bezwaar is om bijvoorbeeld alleen een achternaam te gebruiken.

Mocht u/je er tijd voor hebben dan verneem ik dat graag via de replys en zal ik op korte termijn een Prive Bericht sturen.


Met vriendelijke groet,

PanPanPan
 
Airwork is geweldig:D.
Ik zal in de loop van de middag de PMs versturen.
(Eindelijk een schoolopdracht die ECHT leuk is)

Extra geïnteresseerden zijn altijd welkom
 
Last edited:
Inmiddels heb ik de eerste 8 PMs verstuurd.

Ik zou er graag nog het volgende bij willen zeggen: met de vragen probeer ik zoveel mogelijk termen te gebruiken die niet luchtvaarttechnisch zijn. Mijn leraar economie moet het namelijk ook nog kunnen begrijpen:p. Overigens weet ik niet zeker of de eerste 5 PMs goed zijn aangekomen omdat ik wellicht de namen niet goed heb gescheiden( geen spaties bij de ' ; '). Ik hoor het wel als dit inderdaad het geval is.

Als alle lijstjes binnenkomen van iedereen die hier heeft aangegeven geinteresseerd te zijn dan heb ik ruim voldoende materiaal voor mijn opdracht. Nogmaals: Alvast zeer hartelijk bedankt
 
Last edited:
PanPanPan,

ik heb je formulier ingevuld. Wil het wel even mailen, maar zou het wel prettig vinden als je me effe je naam geeft ofzo. Dit kan in een PM.
 
Op aanraden van Koning Lucht nog een klein 'voorstel' verhaaltje:

Mijn naam is Sharif, ik ben 17 jaar.
Op het moment zit ik in 5GYM en de interesse voor de luchtvaart is er bij mij altijd al geweest.
Van jongs af aan vloog ik al heel veel. De laatste tijd is dit wat minder geworden maar deze vakantie is het weer zover. De eerste keer in een A340! Helaas gaf ik de hoop half op toen ik een jaar of 9 geleden hoorde dat ik een bril nodig had.

Klein en onwetend als ik was dacht ik dat dit het einde was van de ambitie om piloot te worden . 2,5 jaar geleden las ik geheel toevallig op de site van de KLS de eisen en tot mijn grote verbazing zag ik dat het alsnog kon met mijn ogen! Vanaf dat moment ben ik bezig met informatie verzamelen, lezen. Dit leidde ertoe dat ik Airwork vond en toen ging er werkelijk een grote wereld voor mij open.

Na de zomervakantie ben ik van plan de selecties te gaan doen, hetzij bij de KLS hetzij bij EPST.
 
Sharif -

Keurige lijst heb je gemaakt. Ga hem vandaag invullen... Denk dat jij over een paar uur in je bed ligt, dus zul je 'm morgen hebben in je inbox.

Succes ermee. En geniet van je laatste jaar middelebare school man... Voor je het weet begint het "grote mensen" leven...

FD
 
Last edited:
Stay in school, real life sucks

Haha ben benieuwd!

Bij deze wil ik iedereen die zijn interesse heeft getoond nogmaals bedanken.

De lijsten die ik al heb of nog krijg zijn voldoende materiaal. Ik geef dit maar aan om "teleurstellingen" of potentiële 'beledigingen' te voorkomen:p.

Het eindresultaat zal ik als het af is op dezelfde site als de vragenlijst zetten om te bewonderen!
 
Back
Top