School?

Fab

New member
Ik vind dat de KLS een beetje te veel met die blauwe flag loopt te zwaaien aan het einde van de gang. Heb zelf selectie gedaan bij de KLu maar ben tijdens mijn GVSS afgevallen tijdens de D-Vlucht. Heb voordat ik de selectie begon bij de KLu nieteens omgekeken naar andere opties (had geen zin om groot bedrag te gaan lenen).

Was laatst naar infodag KLS klonk wel aantrekkelijk alleen moet je verder kijken dan die blauwe vlag. Van de KLS moet je verplicht een open solicitatie sturen naar de KLM maar of daadwerkelijk ook wordt aangenomen is ten 2e, terwijl je in je studietijd al in je KLM pakje rondhuppelt. Verder doet de KLS weinig aan het helpen van een baan. Ze hangen op een prikbordje (het zogenaamde jobcenter) 1 of 2 keer in een maand een solicitatie die binnen aantal seconde van de muur wordt getrokken met prikbord en al door de 2e jaars KLS'ers die erachter zijn gekomen dat je bij de KLM nog een heel selectie traject moet aflopen voordat je eindelijk mag beginnen als CO-CO en ze je gelijk ICA vluchten laat doen omdat de rest vol zit.

Ik zit nu zelf meer te aarsen op de EPST of CTC die (trouwens ook geen baangarantie hebben) aangesloten zijn bij meer luchtvaartmaatschappijen en niet alleen met de blauwe vlag lopen te zwaaien maar met alle kleuren van de regenboog. Vooral CTC heeft een zeer goede naam (bij vooral engelse luchtvaartmaatschappijen). De kosten zijn ongeveer gelijk aan die van de KLS.

Toch sluit ik de opties in landen als Belgie of Duitsland ook niet uit.
Het enigste verschil is dat je bij de KLS/EPST en dergelijke wel een garantiefonds boven je hoofd hebt en het dan lijkt alsof die 150.000,- wat zachter aankomt dan die 60.000,- bij buitenlandse scholen.

Ik ben der in ieder geval nog niet uit en zou het zeer op prijs stellen als mensen mij wat meer info zouden kunnen geven.

Een ding is zeker. Ik word piloot, hoe dan ook. :D
 
Thnx voor die info.. Is echt heel nuttig..
Zal wel op me woorden letten cewl? :p:

Nee maar sirieus..
Iemand toevallig opleiding aant doen bij EPST die mij miss wat info zou kunnen aanbieden.. Zou erg op prijs gesteld worden :radar:

Fab
 
Geloof mij maar met zo'n instelling moet je met je aars zeker niet bij de kls aankloppen. Het mannetje dat precies weet hoe het werkt...idioot, of nee beter enorme AARS!
 
Fenceman said:
Geloof mij maar met zo'n instelling moet je met je aars zeker niet bij de kls aankloppen. Het mannetje dat precies weet hoe het werkt...idioot, of nee beter enorme AARS!

Hm......

Ik dacht dat als je precies weet hoe het werkt je juist wel bij de kls moet aankloppen?!?!?!
;)

:biertje: :biertje:
 
Hee Fab,

Spreek ik je toch eindelijk weer eens, hoe gaat het allemaal jongen? Ik had samen met jou GVSS voor de KLu, ik was diegene met wie je samen overbleef tot de een na laatste dag.. ben nu aan het wachten op uitslag van VMO-2. Veel succes met wat je gaat doen!

Greetz
Gaara
 
Titan said:
Hm......

Ik dacht dat als je precies weet hoe het werkt je juist wel bij de kls moet aankloppen?!?!?!
;)

:biertje: :biertje:

Neee... Eerst leren ze je "ja" "amen" "jawel meneer" zeggen, en DAN leer je het Grote Geheim van Het Alles Beter Weten.

;)
 
Ehy Gaara

Mij is alles cker chill en jou?
Te vet dat je door keuring heen bent. Hierna cker alleen nog je pvs? Die ga je cker wel makkelijk halen! Wat wou je ook alweer vliegen F-16 of Apache?
Ik ga binnenkort naar voorlichting EPST en ben al bij KLS geweest.
Nou ff checken naar welke ik ga en ben nogsteeds verder aan het kijken maar wil eigenlijk wel zo snel mogelijk weer keuringen doen. Ging Wilbert trouwens nou naar de KLS of weet je dat verder niet? Njah spreek je snel en veel suc6 met je keuringen verder. :rt: Doe de groeten aan meneer Verhoeven en die andere pannekoek daar in het CML hehhe.

Fab :D
 
Variatie said:
Neee... Eerst leren ze je "ja" "amen" "jawel meneer" zeggen, en DAN leer je het Grote Geheim van Het Alles Beter Weten.

;)

vervolgens vliegen ze wel bij de KLM

Ik proef toch geen afgunst in deze posts???
 
Vervolgens vliegen ze wel bij de KLM

:grijns: Daar is de eerste al!

Waarschijnlijk zou ik geen nee zeggen als ze me een baantje aanbieden, maar ik denk niet dat 't afgunst is nee...

Maak je om mij maar geen zorgen!
 
Back
Top