Fab
New member
Ik vind dat de KLS een beetje te veel met die blauwe flag loopt te zwaaien aan het einde van de gang. Heb zelf selectie gedaan bij de KLu maar ben tijdens mijn GVSS afgevallen tijdens de D-Vlucht. Heb voordat ik de selectie begon bij de KLu nieteens omgekeken naar andere opties (had geen zin om groot bedrag te gaan lenen).
Was laatst naar infodag KLS klonk wel aantrekkelijk alleen moet je verder kijken dan die blauwe vlag. Van de KLS moet je verplicht een open solicitatie sturen naar de KLM maar of daadwerkelijk ook wordt aangenomen is ten 2e, terwijl je in je studietijd al in je KLM pakje rondhuppelt. Verder doet de KLS weinig aan het helpen van een baan. Ze hangen op een prikbordje (het zogenaamde jobcenter) 1 of 2 keer in een maand een solicitatie die binnen aantal seconde van de muur wordt getrokken met prikbord en al door de 2e jaars KLS'ers die erachter zijn gekomen dat je bij de KLM nog een heel selectie traject moet aflopen voordat je eindelijk mag beginnen als CO-CO en ze je gelijk ICA vluchten laat doen omdat de rest vol zit.
Ik zit nu zelf meer te aarsen op de EPST of CTC die (trouwens ook geen baangarantie hebben) aangesloten zijn bij meer luchtvaartmaatschappijen en niet alleen met de blauwe vlag lopen te zwaaien maar met alle kleuren van de regenboog. Vooral CTC heeft een zeer goede naam (bij vooral engelse luchtvaartmaatschappijen). De kosten zijn ongeveer gelijk aan die van de KLS.
Toch sluit ik de opties in landen als Belgie of Duitsland ook niet uit.
Het enigste verschil is dat je bij de KLS/EPST en dergelijke wel een garantiefonds boven je hoofd hebt en het dan lijkt alsof die 150.000,- wat zachter aankomt dan die 60.000,- bij buitenlandse scholen.
Ik ben der in ieder geval nog niet uit en zou het zeer op prijs stellen als mensen mij wat meer info zouden kunnen geven.
Een ding is zeker. Ik word piloot, hoe dan ook.
Was laatst naar infodag KLS klonk wel aantrekkelijk alleen moet je verder kijken dan die blauwe vlag. Van de KLS moet je verplicht een open solicitatie sturen naar de KLM maar of daadwerkelijk ook wordt aangenomen is ten 2e, terwijl je in je studietijd al in je KLM pakje rondhuppelt. Verder doet de KLS weinig aan het helpen van een baan. Ze hangen op een prikbordje (het zogenaamde jobcenter) 1 of 2 keer in een maand een solicitatie die binnen aantal seconde van de muur wordt getrokken met prikbord en al door de 2e jaars KLS'ers die erachter zijn gekomen dat je bij de KLM nog een heel selectie traject moet aflopen voordat je eindelijk mag beginnen als CO-CO en ze je gelijk ICA vluchten laat doen omdat de rest vol zit.
Ik zit nu zelf meer te aarsen op de EPST of CTC die (trouwens ook geen baangarantie hebben) aangesloten zijn bij meer luchtvaartmaatschappijen en niet alleen met de blauwe vlag lopen te zwaaien maar met alle kleuren van de regenboog. Vooral CTC heeft een zeer goede naam (bij vooral engelse luchtvaartmaatschappijen). De kosten zijn ongeveer gelijk aan die van de KLS.
Toch sluit ik de opties in landen als Belgie of Duitsland ook niet uit.
Het enigste verschil is dat je bij de KLS/EPST en dergelijke wel een garantiefonds boven je hoofd hebt en het dan lijkt alsof die 150.000,- wat zachter aankomt dan die 60.000,- bij buitenlandse scholen.
Ik ben der in ieder geval nog niet uit en zou het zeer op prijs stellen als mensen mij wat meer info zouden kunnen geven.
Een ding is zeker. Ik word piloot, hoe dan ook.