Schiphol over de schreef?

Viper2

New member
Rapport: LVNL overschreed regels baan- en luchtruimgebruik

DEN HAAG - Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) heeft de regels inzake het baangebruik en het gebruik van het luchtruim overtreden. Dat blijkt uit het Handhavingsrapport Schiphol van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW). Zo hebben er in november 2003 acht landingen plaatsgevonden op de Buitenveldertbaan, terwijl de Zwanenburgbaan beschikbaar was.

Bron: Luchtvaartnieuws

Werkelijk geweldig nieuws. Beetje kenmerkend voor de trieste situatie waar we in Nederland in terecht gekomen zijn. Kan iemand mij even helpen met het totaal aantal landingen op SPL per jaar?

Beetje zoals aangehouden worden omdat je 0,00000000000001 km/uur te hard reed. :grijns:
 
Ik denk dat je uit kan gaan van zo'n 550 a 600 landingen per dag op Schiphol. Ze zitten al boven de 400000 vliegbewegingen per jaar. De helft daarvan zijn landingen en de andere helft de starts.
 
een van de redene waarom ik nog steeds de nederlandse luchtvaart met rust laat!! De engelse kunnen er ook wat van maar dit gaat echt te ver! Jongens, wake up! We gaan Belgie achterna, nederlandse luchtvaart gaat kapot!
 
Om het nog erger te maken, in hetzelfde artikel wordt ook melding gemaakt dat het verder geen consequenties heeft want de gebruiksnormen zijn niet overscheden....
 
Back
Top