schellinger

Skyman

Member
coverbewerkt%20klein.gif


is dit handig om voor je selectie te doen ik las namelijk in: piloot en vliegtuig hun advertentie dat ze je helpen bij verschillende selectie (KLS,EPST enz)

Freak, Pilot:rt:
 
Eén volmondig ja, indien je nog geen soll. ervaring hebt. De weinige kansen die je hebt in luchtvaartland moet je goed gebruiken. Een solliciatie verklooien vanwege de vraag "waarom moeten wij u aannemen" is wel heel erg lullig.

(Dat was dus ook precies de reden voor mij om die cursus te volgen.)

Zijn geld waard. Mijnheer Schellinger heeft genoeg ervaring, komt vnl uit de zakenwereld maar heeft de laatste tijd veel ervaring opgedaan met de luchtvaart. Ik heb ook een try-out van zijn eerste crm cursus bijgewoond, heel verfrissende kijk op zaken.


PS, wat zijn de cursuskosten vergeleken met het missen van een (goede) baan?
 
Begrijpend lezen blijft een kunst, lees nu dat het voor een opleiding is. Iets ander doel dus, maar mijn advies blijft onveranderd.
 
net wat capt. kebab zegt: zeer hulpzaam boek. Je moet het niet als uitgangspunt gebruiken en bij je selectie alles zeggen wat er in het boek staat, maar er staan echt superhandige tips in hoe je je moet presenteren enzo.
 
Je hebt het wel goed hoor Cpt. Kebab. Schellinger traint voor zowel scholen als luchtvaartmaatschappijen. Ik ga ook zeker langs wanneer ik naar de KLS wil.
 
Hoi Pilot Freak,

Ik heb zelf gebruik gemaakt van het boek en van de training. Deze hebben me zeker geholpen. De mensen bij Schellinger laten je met wat oefeningen en gesprekken zien wat je zoal kan verwachten bij een sollicitatie. Ze leggen je ook uit welke eigenschappen met een bepaalde test proberen te achterhalen. (je hoeft geen superman te zijn: bij sommige testen laten ze je expres fouten maken om te kijken hoe je daar mee om gaat bijvoorbeeld). Ze weten ook goed hoe de verschillende scholen/maatschappijen hun kandidaten testen. Sinds kort verzorgen ze ook de sollicitatie-trainingen voor de KLSers die klaar zijn met de opleiding. Ik neem aan dat sindsdien hun kennis over de selectie bij de KLS er daardoor op vooruit gegaan is.

Verwacht echter geen wonderen. Ze testen je daar niet op geschiktheid noch onderzoeken ze daar je persoonlijkheid.
Dat zijn zaken die je zelf moet achterhalen.

Hiervoor heb ik zelf eerst bij een school gesolliciteerd waar ik eigenlijk niet wou beginnen, maar waar ik wel van wist dat ze een redelijke selectie deden. Hierdoor deed ik ervaring op met hoe het er aan toe gaat. Ik kreeg informatie over wat voor indruk ik achterliet. Hierna was ik beter voorbereid toen ik de testen ging doen bij de school waar ik echt wilde beginnen.

De feedback die je bij zo'n proef-selectie krijgt kan wel confronterend zijn.Daarom heb ik nog 1 tip. Ga er niet te snel van uit dat die mensen die je observeren en testen je verkeerd begrepen hebben. Soms zeggen ze dat je eigenschappen hebt waarvan je zelf in eerste instantie van vind dat dat helemaal niet zo is. "Onzin" denk je. Tuurlijk zijn die psychiaters een beetje rare lui, maar vergeet niet dat die mensen vaker mensen hebben moeten selecteren. en dat de school toch vertrouwen heeft in die zielenknijpers. Dus het best kan je toch even in die spiegel kijken die deze mensen voor je neus houden en eruit proberen te halen wat voor jou nuttig is.

Succes kandidaten
 
Back
Top