RYR kist/SPL

Samos

New member
Hi,

Even uit nieuwsgierigheid. Zag vandaag RYR kist op schiphol apron staan, weet iemand waarom? AOG? Ben wel benieuwd ben ex RYR, was wel verbaasd om RYR op SPL te zien.

Gr.
 
ik zag hem al een paar dagen op de d-buffer volgens mij AOG ,want vandaag zag ik een paar man die aan het sleutelen waren aan motor 1
 
Kist is maandag binnengekomen als "emergency traffic". ATC hield de andere inbounds in de holdings, na een kwartier kon iedereen weer door.

Oorzaak van de emergency weet ik niet. Vliegers meldde dat ze alleen bochten over 1 kant konden maken.
 
Gevalletje '' niet over de dode motor willen draaien'' ?

Voor zover ik me kan herinneren kan dit een factor zijn bij propkisten die geen vaanstand hebben, maar bij een jet? Of zie ik dit verkeerd?
 
Overhead voor een righthand downwind lijkt me toch niet zo'n probleem? ;)
 
De motoren waren in idle gedurende de descend. Toen er gas bij moest worden gegeven bleven de motoren in idle, net als nu al een paar keer bij verschillende 777's het geval was.
Uiteindelijk reageerde motor 2 weer op thrust lever movement, de andere niet, die bleef steken op een bepaald vermogen. Ik heb nog niet alle data/info binnen, dus ik weet niet of dat idle was. Die motor is uiteindelijk uitgezet. Aangezien ze niet wisten of en hoe de andere motor het zou blijven doen zijn ze naar SPL gegaan en niet doorgevlogen naar STN.
 
Leuk voor de vliegers, mochten ze ook een keer op een groot veld landen :)
gelukkig zijn ze niet op de Bravo taxiway geland :grijns:
 
Leuk voor de vliegers, mochten ze ook een keer op een groot veld landen :)
gelukkig zijn ze niet op de Bravo taxiway geland :grijns:


hahahaha :grijns:ik moest er echt om lachen mooi gevonden , zouden ze de pax's meer ge"charged" hebben voor de extra airport tax?
 
Back
Top