ryanair assesment

Roderik

New member
hoi ik moet volgende week voor een assesment naar ryanair in east midland
heeft iemand nog tips en/of info over wat ik allemaal kan verwachten?
weet iemand voor welke basis ze nu vooral mensen zoeken?
en wie iemand wat de afval percentage van de assesment is?
alle info is welkom.
alvast bedankt

gr Roderik
 
Hey R. hoe is het leven?

Neem contact met de jongens van 0509, tot zo ver ik weet zijn er 3 met TQ bezig.

Gr. E.
 
He Edu! hoe is het?
helemaal klaar? al een baan??
weet jij misschien ook namen van mensen die bezig zijn met die TQ?
zou je die willen PM'en?
succes nog!
laters!
 
weet iemand ook waar ik de approach en departure kaartjes van london luton kan vinden/downloaden/uitprinten?
hoorde dat je die weleens kan krijgen als je naar east midland moet voor de grading?
 
@super grover: LPL?? weet je verder nog wat over die grading?

@buschauffeur: onder welk kopje vind ik die kaartjes dan? (heb me al geregistreerd)

in ieder geval bedankt!

gr
 
Departure vanuit Liverpool, beetje General Handling, Hold Entry, Procedural NDB voor een landing. Ook ergens halverwege nog een brand in de cabine zodat je snel terug moet. In de middag een interview dat vrij relaxt schijnt te zijn (Maar dat zal ongetwijfeld aan je voorbereiding liggen).
 
Weet ik niet meer. Ik ben mijn inlogcode inmiddels vergeten. Kan me alleen nog vaag voor de geest halen dat ik toen daar de kaartjes van LTN vond die ik nodig had voor mijn EZE grading.

Cheers.
 
Luton is behoorlijk straight forward.

ILS op baan 26-08 inbound courses 257 en 077.

da 26 = 708' ; da 08 = 715'

NDB op baan 26 LUT frequentie 345

inbound course 257

mda = 930' hele procedure is gebaseerd op timing / geen dme

En er zijn nog SRA procedures op beide banen


Bedenk dat als je een non-prec moet doen in een jet, je nog altijd niet onder je MDA mag komen. Ook heeft het geen zin om level te gaan vliegen op de MDA. daarom wordt vaak 50ft bij de MDA opgeteld dit heet dan de CDA (company decision altitude.)
 
Hey R. hoe is het leven?

Neem contact met de jongens van 0509, tot zo ver ik weet zijn er 3 met TQ bezig.

Gr. E.

Vijf uit 0509 ondertussen :)

Maar grading bij de CAE gedaan in Brussel, dus hoe die grading in EMA zit weet ik niet.
 
Uitkomst assesment

Uitkomst assesment

Roderik,

Nog nieuws van je assesment van 4 july? Ikzelf ben niet door.
 
Master Caution wat bedoel je daarmee?

Misschien goed voor degene die erover nadenken om te solliciteren bij FR om te weten waar ze aan beginnen.
Heb je daar gewerkt zo ja wat heb je meegemaakt?
Alle info is welkom.
 
Hij bedoelt vast dat er (financieel) betere maatschappijen zijn om te beginnen dan Ryanair. Ze staan niet bekend als de meest sociale airline ten opzichte van nieuwe werknemers. Het eerste half jaar is gewoon (financieel) een hel. Als je eenmaal binnen bent verdien je na 6 maanden echter een dik salaris op een moderne Jet.

Het kan altijd slechter!
 
Ik bedoel niet zozeer de financien. Als je bij Ryanair je kop boven het maaiveld uitsteekt wordt ie er genadeloos afgehakt. Zolang je gewoon je vluchten doet en er niks aan de hand is prima, maar wee je gebeente als er iets gebeurd. Ryanair laat je als een blok vallen/ steekt met veel plezier een groot mes in je rug ook als je niet fout zit maar het ze gewoon goed uitkomt. Dit geld niet alleen voor Captains.. Ik ga dit niet concreter maken want daar hebben de mensen in kwestie niks aan, maar ik heb zo'n vermoeden dat er genoeg airworkers zijn die dit kunnen bevestigen.

Het is super om op zo'n mooie glimmende 73 te beginnen, maar er zijn meer vluchten naar Rome zal ik maar zeggen.
 
Ik ben het absoluut met je eens. Ze zijn niet voor niks een van de weinige airlines die niks van Balpa wil weten. Aan de andere kant is het (voorlopig) wel een financieel stabiele maatschappij waar je niet hoeft te vrezen dat ze kopje onder zullen gaan in de nabije toekomst. Er zijn genoeg maatschappijen in Europa waar je dit wel moet. Ik zou zelf niet voor ze willen werken maar ik heb makkelijk praten nu ik bij een goede club zit. Helaas heeft niet iedereen het voorrecht om bij een 'betere' maatschappij te beginnen.
 
Jullie hebben gelijk.....FR is echt k*t

Waar ben ik aan begonnen......
(met 200+ TT op een nieuwe 738, geld verdienen na 6 maanden om lening terug te betalen, CU na 3000 uur (3-5jr))

Snel brief schrijven naar M O'L dat ie met deze onzin moet stoppen.

Ik zou morgen stoppen als ik al niet voor m'n TR betaald zou hebben.
 
€ 4000,- netto startsalaris is erg slecht ja... Gelukkig gaat dat naar een jaar omhoog naar € 6500,- netto. Kan je tenminste je typerating en je lening afbetalen en daarnaast nog een fatsoenlijk huis kopen en een nieuwe BMW 545. En nog een beetje sparen om je 66 dagen vakantie een beetje door te komen.
Ben benieuwd waar het nou precies beter is?:haha:
 
Back
Top